lyckopillerelin

Alla inlägg den 1 december 2014

Av Elin - 1 december 2014 20:03


För er som missat, gå in på http://www.ungcancer.se/vad-vi-gor/onskelistan2014/onskelistan för att hjälpa till att uppfylla önskningar från Ung cancers medlemmar, här ser ni min önskan!





   

Av Elin - 1 december 2014 17:56


Åh, jag har ju glömt att säga vad jag gjorde för några dagar sedan! I fredags släppte ticnet biljetter till en extrakonsert med Carola på Cirkus den 4 Mars, tydligen så var det ett sådant tryck så av en ren slump såg jag att det skulle bli en extrakonsert. Självklart så var jag tvungen att gå in och titta hur fort biljetterna tog slut och när jag gick in för att titta så hittade jag biljetter på första parkett! Vet ni vad jag gjorde? Jag bokade biljetter till den konsterten också, jag var bara tvungen att boka! Jag toklängtar till mars då jag den 3de och 4de kommer att befinna mig på Cirkus och njuta av Carola! <3


Av Elin - 1 december 2014 15:00


Nu har jag tid att sätta mig ned för att skriva om gårdagen. Första året på Friends arena och bara det var himla spännande. Det var alltså dags för årets stora hästfest! Jag har som tradition att gå med Elin och hennes föräldrar varje år på söndagen. Detta år på Friends arena som sagt vilket jag tyckte fungerade väldigt bra, vi hade väldigt bra platser på kortsidan! Elin och jag kom dit vid 9 då den internationella hoppningen skulle börja, men vi skippade början och gick en sväng till den nya mässan istället när det ändå var lugnt och skönt där borta. När vi kände oss nöjda med det så intog vi våra platser och hejade fram Niklas Arvidssom som segrade, härligt att börja dagen med den svenska nationalsången hihi. Därefter så var det uppvärmning för Prins Carl Filips pris, ponnyhoppning. Efter det så var det Grand prix hoppningen där det blev ytterligare en svensk seger!


Framåt lunch så dök Elins föräldrar upp och så var det bara att vänta på att küren skulle börja! Dressyrnörd som jag är så är ju det liksom höjdpunkten för hela dagen, att få frossa i fina hästar och duktiga ryttare! Magiskt var det när Minna Telde red sitt program som var julinspirerat och dessutom slutade på tredje plats efter en fantastisk ritt där hela friends tag lyfte av applåder efteråt! Bättre blev det sen när Tinne Vilhelmsson Silfvén tog hem förstaplatsen på hemmaplan! Riktigt kul att se att vi har så många duktiga svenskar på dressyr!


Det sista som var för dagen var finalshowen, men innan den började så tog jag, Elin och hennes pappa en runda på mässan igen. Där kändes det som att man sprang på folk man kände typ hela tiden, vilket kanske inte är så konstigt eftersom typ alla hästmänniskor befinner sig på samma plats varje gång det är horse show hehe. När finalshowen började så kände jag att jag började bli lite trött och allmänt ofokuserad. Orkade liksom inte engagera mg full ut. Mycket hoppning var det, bland annat stjärnornas hoppning som alltid är spännande. Fyrspann var det som vanligt också där vi tackade av vår svenska stjärna Tomas Eriksson som tävlade sin sista tävling på hemmaplan. Framåt slutet så var det dags för lite mera show, voltige bland annat och bland det häftigaste jag har sett-Garde Républicaine, där hästar och speedwayförare gjorde massa olika konster och uppvisningar tillsammans, sjukt häftigt då man knappt kan tro att det är sant att en häst och en speedway kan vara bredvid varandra! Sedan avslutades hela kvällen och dagen med det traditionella julfirandet som bara är ett måste! Så nu har julen börjat på riktigt! Bildbomb kanske kommer senare, om jag orkar och har tid att sätta mig och redigera alla 600-700 bilder jag tagit. Tills dess får ni nöja er med en från förra året!


 

 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< December 2014 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Skapa flashcards