lyckopillerelin

Alla inlägg under november 2016

Av Elin - 30 november 2016 21:30


God kväll på er! Sitter just nu i sängen och skriver men ska alldeles strax ta en ipren och gåoch lägga mig. Är så fruktansvärt trött! Kom hem för kanske 30 minuter sedan efter ett bra kvällsmöte med DUSgänget. Jag var sjukt förvirrad emellanåt när vi satt och utvärderade året som gått, på jobbet idag så satt vi och pratade framtid och nu ikäll pratades det baktid(säger man ens så?!) men när vi väl började prata framtid i DUS så kändes det lättare att hänga med haha. Det blev som sagt ett bra möte med bra diskussioner. Tycker att vi har en sådan himla bra grupp nu, känns riktigt kul! Nä vänner, nu väntar tandborsten, natti natti!

Organiserad kaos haha

Av Elin - 30 november 2016 14:49


Hej vänner! Just nu är jag på G till Mall of Scandinavia för att uträtta några ärenden. Men min dag började iallafall klockan 08:00 på förvaltningen där vi alla förskollärare i enheten samlades för att diskutera enhetens framtid. Ett otroligt givande och roligt möte där ca 3 timmar kändes som 30 minuter, kul när det är så och kul med bra diskussioner.


Efter det så åkte jag hem en snabbis och planerade ett möte, sedan till Spånga vårdcentral för möte med min läkare angående sjukskrivning. Inte helt nöjd är jag, men börjar trots allt jobba 75% imorgon, känns både spännande och läskigt. Litar inte riktigt på min kropp och är orolig över att jag ska hamna där jsg mådde som sämst. Men time will tell :). Nu är jag som sagt på väg till MOS och därifrån åker jag senare idag till kansliet för Stockholms läns ridsportsförbund för DUS-möte. Full fart med andra ord! Nu ska jag sluta skriva så jag inte hinner bli åksjuk! Kramkram!


Av Elin - 29 november 2016 19:21


Okej, nu ska jag visa er vad jag köpte på Friends i helgen. Trodde inte att jag skulle köpa något, men det kanske är då man hittar massa saker som man vill ha.


Eftersom jag frös så mycket så köpte jag det rutiga hästtäcket på rea och fårskinnsfällen sprang jag bara över och kunde inte motstå när den också var på rea.


Jag hade ett sug redan innan att köpa ett fleecetäcke och ha som filt i soffan då jag ville få lite mer häst hemma. Sen när jag frös så mycket och sprang på ett superbilligt täcke så blev det ett köp. Kommer ni ihåg hur jag hade det i soffan innan? Här får ni en reminder


och efter

Om jag får säga det själv så tycker jag att det matchade sjukt bra med kuddarna! Har dock inte bestämt mig än om jag ska klippa bort alla spännen eller inte, om jag skaffar häst någon gång i framtiden så kommer jag ju då inte kunna använda det samtidigt så är de lite jobbigt att ha dem på. Jag vet inte, får nog tänka lite till innan jag gör något drastiskt.


När jag sprang över fårskinnsfällen så stod jag och valde mellan en helvit eller en mörk. Tanken var att jag skulle ha den vid sängen och att jag då tyckte att det passade bäst med den mörka. Men när jag provade att lägga den där så blev det så tomt tycker jag. Eller hur? Ni får en före och efterbild, säg gärna vad ni tycker.

 


Jag provade också ett annat exempel att ha min julgran stående på den istället. Hade jag tänkt mig för lite längre så hade jag nog köpt en vit och lagt den där på en gång, men tror att det passar bra ändå. Bättre än vid sängen va? Ni får en före och efterbild här med så ni kan se :).

 


Egentligen kanske jag skulle lagt pengarna på ett par nya ridbyxor, är tveksamt om jag kommer i mina nu...men det tar vi en annan gång :).

Av Elin - 29 november 2016 14:25


I morse vaknade jag upp utan röst. Men när jag väl kom till jobbet och började praa ordentligt så kom den sakta men säkert tillbaka. Dock så har jag fått ont i halsen under dagen istället och haft huvudvärk. Alltså, jag fattar inte varför jag blir sjuk hela tiden! Var ju liksom sjuk förra veckan och hemma från jobbet! Nu har jag iallafall varit hos apoteket och köpt lite halsspray och hoppas på att halsontet bara är här under dagen. Inte en riktigt lika bra jobbdag idag som igår, nästan full grupp och nästan alla barnen var griniga. Jag brukar inte tycka att det är jobbigt när barnen gråter eller låter, men idag tyckte jag det. Men man måste ju ha lite sämre dagar för att ha de bra dagarna också haha. Bränt mig på fingret har jag gjort också, på jobbet. Vi skulle ställa upp vår nya ljusstake, men vi tyckte att den lös s himla starkt varpå jag tar i ljuset för att prova om det gickatt dimma ned, men istället för det så var den farligt varm och jag fick ett brännmärke på fingret. Snacka farligt att ha på avdelningen. Det var bara att lämna tillbaka dem och ta några andra istället. Spänning på jobbet haha. Nu sitter jag iallafall i soffan och ska snart titta på några avsnitt av Glee, känner mig sjukt seg och trött idag. Återkommer senare!


 

Ett brännmärke på fingret och Snurran och Saltis som peppar inför julen haha.

Av Elin - 28 november 2016 19:44


Nu så kommer inlägget om igår! Att fira första advent på Horse show är sedan många år tillbaka en tradition. Detta år blev kanske inte precis som det brukar, men tillslut blev det en bra dag. Jag åkte in själv och tittade på ponnydressyren på morgonen, efter ett tag kom resten av gänget-eller ja, Elin och Richard. Efter ytterligare lite mer dressyr så blev det lite kaos, gråt nästan för alla oss tre och mycket jobbigt som hände samtidigt. Men efter ett tag när vi alla tre hade lugnat ned oss och allt löste sig så strök vi ett sträck kring allt och gick vidare med lätta och glada steg mot mässan istället.

Chillmode klockan 9 på en söndagmorgon, helt ok ;).



Efter någon timme nere på mässan med shopping och lunch så blev vi ännu gladare och istället för att gråta så började det spåra ut med massa trams och flams istället, precis som det ska göra haha.

Jag frös så sjukt mycket inne på arenan, ett hästtäcke var perfekt att använda som filt när det blev som värt kallt och kroppen började strejka.


Sist ut för dagen var finalshowen med stjärnstafetten, fyrspann, dfrihetsdressyr och allt möjligt. Absolut sist så blev det den traditionsenliga julhälsningen från horse show och då vet man att julen äntligen är här på riktigt. Att fira första advent på detta sätt är en självklarhet för mig, det kan liksom inte bli mysigare!


Så trots en kaotisk början på dagen så blev den ändå så himla lyckad! Längtar redan till nästa år haha!

Av Elin - 28 november 2016 14:31


"Jag har aldrig haft problem med försäkringskassan, lön eller liknande" jo tjena, just nu sitter jag i en djungel av papper och telefontider med alla möjliga. Nu när jag kommit hem och satt mg i soffan så bröt jag ihop totalt. Igen. Jag är så otroligt ledsen just nu och varje motgång känns som ett berg att bestiga oavsett hur stort eller smått det är. Tänkt att man ska behöva vara frisk för att orka att vara sjuk. Jag som tyckte att jag hade haft en så himla bra måndag!


Jag ska försöka tänka bort allt detta skit och tänka på att jag faktiskt har haft en otroligt härlig dag på jobbet idag. Kom dit och kände på mig att det skulle bli bra fyra timmar på jobbet. Idag har vi julpysslat med några av våra barn, jag har blivit  målad på kläderna, bakat pepparkakor med play doh-lera, fått massa nysduschar och blivigt dränkt av blomkålssoppa när barnen bredvid mig hade lite för kul med maten i några sekunder. Välkommen till småbarnsavdelningen haha! Vilken tur att man kan tvätta och byta kläder iallafall! Ni vet när man går hem från jobbet och ibland känner att man har varit sjukt grym pedagog-idag var det en sådan dag och det har varit så kul att vara med barnen!

Bakar pepparkaka!


Känner att jag redan är gladare efter att jag skrivit om jobbdagen. Jag har så mycket jag vill skriva till er känner jag, vill uppdatera er hur det var på Friends igår och visa det jag köpt. Men just nu så måste jag bara få sitta i soffan ett tag och titta på ett avsnitt Grey´s anatomy! Kika in här senare idag så ska jag nog få till en uppdatering om igår! :)

Av Elin - 27 november 2016 15:31


Hej på er! Skriver just nu live från Friends då det är lite paus här. Har tillbringat någon timme inne på mässan och shoppat lite, bjuder på en liten sneakpeak tänkte jag. Det kanske blir så att jag kommer hem med lite mer än jag trott hehe.

Av Elin - 27 november 2016 07:05


Ännu en dag i ridsportens värld. Efter fredagens pers med en smärta i kroppen som det var riktigt länge sedan som jag hade så orkade jag ändå med dagen igår. Åkte hemifrån vid 15 och var på plats på hotellet precis bredvid arenan en timme senare ungefär. CUS-arbete stod på agendan i några timmar. Young riders lounge var det vi hade idag, massa ungdomar kom och besökte oss för att veta mer om utbildningar inom ridsporten. Riktiga bra timmar och spännande att vara med då jag inte varit det förut.

Det bjöds på alkoholfritt bubbel och massa snacks


Jag ansvarade för stationen om Ungdomsledarkursen som vi i CUS äger.


När vi var klara och hade packat ihop allt så gick vi från ungdomssektionen på jakt efter mat och sedan när vi hade ätit i expressfart så kunde vi gå in till arenan och njuta av hoppning och bra uppträdanden. Några repriser från igår men det var det värt.

Två av våra CUS-kollegor delade ut pris för årets ungdomssektion och årets ungdomsledare!


Självklart så hyllade vi Peder Fredricsson som vann OS-silver i Rio i år, en maffig hyllning med jubel, applåder och över 10 000 dubs!


avslutade kvällen med att se Jean-François Pignon med alla sina hästar. Valde att gå efter det då jag redan sett julavslutningen i fredags och så kommer jag se den idag igen haha. Så jag valde att åka hem.


Idag är det dags för en riktigt heldag på Friends, sitter just nu i soffan efter en varm dusch och ska alldeles strax äta frukost och klä på mig. Hoppas alla får en bra söndag!

 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2016 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Skapa flashcards