lyckopillerelin

Alla inlägg den 21 november 2016

Av Elin - 21 november 2016 20:46


Japp, det var så det blev. Blir hemma i några dagar denna vecka för att försäkra mig om att jag är helt frisk innan jag går tillbaka till jobbet. Efter två veckor på småbarnsavdelningen så kanske det inte är så konsigt att man själv ligger med en täppt näsa och influensaont i hela kroppen. Sov i över 11 timmar inatt, men när jag vaknade så ringde jag till jobbet och somnade om. Har i den mån jag orkat och kan fortsatt att julpynta här hemma, än är det inte klart men snart så! Gick en sväng i centrum och sedan var jag tvungen att sova lite på soffan. Skönt med friskluft iallafall och att skridskobanan snart är på plats!


Fortsatte att julstöka här hemma ett tag och sedan kom pappa hit för att hjälpa mig med min gardinstång som kunde ramlat ned i golvet när som helst. Vi blev dock inte klara så istället så åkte jag och mamma en sväng till IKEA (igen) haha och köpte lite julgranskulor. Svängde även förbi Rusta och köpte en gran till mig efter att ha kikat runt på bauhaus ett tag. Den på rusta blev verkligen perfekt! Bild kommer senare!


Jultorg på Bauhaus


Nu sitter jag i soffan och tittar på Pitch perfect samtidigt som jag äter fisksoppa. Känner mig riktigt seg i huvudet och kroppen, så gissar på en tidig sänggång idag med!  Nu ska jag återgå till filmen, kram på er!


Av Elin - 21 november 2016 15:53


Utan inbördes ordning.


- Black Beauty.

Jag tror på allvar att denna film var mitt första beroende. När min pappa jobbade på ”Videobolaget” (på den tiden som det fanns VHSer hehe) så kunde han i alla fall låna hem filmer då och då och den filmen som jag alltid bad om var just Black Beauty. Denna film är så otroligt bra och jag kan inte hindra tårarna i vissa stunder. Är man en känslosam hästtjej så tror jag att denna film passar perfekt.


- Mamma Mia!

Såklart! Finns det någon film som man blir gladare av? Så fort jag känner mig ledsen så tittar jag på denna film och sedan känns det som om alla bekymmer är lösta. Finns det ens folk som inte har sett den? Tror knappast det, ett riktigt lyckopiller med bra skådespelare, toppenmusik och fina miljöer. Så så bra, en dag önskar jag att jag kunde åka till den ön de spelade in filmen på.



-Frost.

Jag är ju tvungen att skriva med denna tecknade film. Det var länge sedan som jag tyckte att disney eller pixar gjorde någon riktigt bra film sedan Lejonkungen. Men Frost är så himla bra! Har tappat räkningen på hur många gånger jag har sett denna film. Så bra historia, så rolig, så bra musik och så bra artister som dubbat på Svenska! Tycker att filmen blir kortare för varje gång jag ser den, men det kanske säger ganska mycket om hur många gånger jag har sett den haha.


- Simon och ekarna.

Denna film rekommenderar jag inte bara för att Helen Sjöholm är med, utan för att den är så himla bra gjord och har en bra historiskvinkel. Sedan att Helen är med i den är självklart ett stort plus samtidigt som hon faktiskt är sjukligt bra i den rollen hon spelar. Har ni inte sett denna film och är ni intresserad av vad som hände vid andra världskriget så tycker jag att ni ska se den!


- The notebook/Dagboken- jag sökte dig och fann mitt hjärta.

Nästan alla har väl sett denna fantastiska fina film och jag slår vad om att det är många som gråter när den spelas. En otroligt fin romantisk film som jag vet inte hur många gånger jag sett. En så otroligt fin kärlekshistoria från början till slut. Denna film är en sån där som man kryper upp i soffan med en kopp te och en stor filt och så låter man den bara rulla. Helt klart sevärd för er som missat!

 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2016 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards