lyckopillerelin

Alla inlägg under november 2010

Av Elin - 30 november 2010 22:26


Sitter här och dreglar över massor av kläder mm som jag vill ha!! Ge mig!! :D


    

Lyckopiller <3

Av Elin - 30 november 2010 12:00


Okej. Här kommer presentationen av Halla, Jissa tar jag lite senare ;).


Halla är ett sto på 139,8 cm, född 16 mars 1993 hon är en korsning Arab/welsh. Hon är fux med bläs och vit strumpa på vänster bak. Halla är en typiskt ridskoleponny, snäll i alla lägen och går nästan alltid med öronen framåt (förutom när någon är för nära henne). 


Jag började rida henne i mitten av april förra året tror jag. I början tyckte jag bara att hon var jobbig för hon var så stel och svår. Jag var oxå redan då för lång för henne så det gjorde saken lite svårare att komma åt mm. Hon har inte gått på så himla mycket tävlingar så hon är inte helt musklad och det gjorde ju så hon inte orkade så mycket och ville gärna rycka sig loss.

Efter ett par månader när vi hade börjat lära känna varandra lite mera (då jag även red henne 2 ggr i veckan) så kände jag att det blev liite lättare, det blev lättare att ställa åt båda hållen och galoppen blev betydligt mycket bättre än den var innan. Jag började nog oxå rida lite mera och verkligen kämpade. Men det gick verkligen i vågor på Halla ändå, ena dagen så gick hon klockrent och andra dagar så gick det inte alls, mitt självförtroende gick då oxå i vågor då jag kände att jag red på en för svår häst.

Jag hade ridit en riktig läromästare innan henne och det kändes som om jag behövde ett par år till på honom innan jag tog mig an Halla. Eftersom jag är för lång för henne så tyckte jag att galoppen var svårast, ibland fick jag henne inte ens i galopp och när jag väl fick det så kunde jag inte hålla igång den. I slutet när jag fortfarande red henne 2 ggr i veckan så kände jag att jag verkligen hade tappat suget att rida henne, jag kunde skritta och trava men galoppera gick verkligen inte! Men i det stora hela så är hon en riktigt underbar ponny att rida, även om jag faktiskt tror att hon var lite för svår för mig så kände jag för det mesta att om lektionerna gick så dåligt som det bara kunde så var jag lite peppad inför nästa lektion för jag kunde prova nya sätt. Jag red henne för några dagar sedan och då insåg jag verkligen hur mycket jag saknar henne. Det var fortfarande väldigt klurigt att galoppera men hon var så himla lätt i handen och gick jättefint! Jag litar till 200% på henne, har aldrig känt mig så trygg på en häst som på henne och även om jag känner att jag inte lärt mig så mycket på henne så har jag nog det (framför allt att vara envis och inte ge upp efter dåliga lektioner).


          


Lyckopiller <3

Av Elin - 29 november 2010 22:36


Tjaba!


Förmiddagen spenderades hemma och tittade på TV....vid halv 2 åkte jag till jobbet, gick bra! Förutom att vi fick gå hem i slutet för vi inte orkade vänta på bussen haha...kallt var det! Vill bara att det ska bli den 6 januari nu nu NUUU!! 


Åkte hem vid halv 9 och kom väl hem vid halv 10....Facebook får inte och öppna och jag blir gaaalen haha!


Nää...jag är hungrig!


Lyckopiller <3

Av Elin - 28 november 2010 23:48


Hej folks!


Jag ber så heeemskt mycket om ursäkt för att jag inte har uppdaterat er tidigare men jag har inte varit hemma på hela dagen!


Det började med att jag, mamma och pappa åkte till farfar för att fira advent. Var trevligt, fikade och pratade lite. Farfar började prata om julen och helt plötsligt så började han gråta....shiet fick verkligen skärpa mig att hålla tillbaka tårarna när jag såg hur han grät. Det är ju första julen utan farmor och att vara ensam är nog inte det lättaste (även om han har oss och min fasters familj). Det kommer kännas jättekonstigt att inte farmor är här hos oss längre....fast jag vet att hon är med och vakar över oss så på det sättet så gör det saken lite lite lättare, men tufft är det speciellt att se sin farfar gråta.


Men iallafall, efter det så lämnades jag i Vällingby för att möta upp Elin, vi åt middag på donken sedan åkte vi in till glooooonen för horse show! Hade tänkt att shoppa lite men när jag väl behövde saker så fanns det inte det jag ville ha...hittade iallafall två par strumpor, ett par hypertjocka och ett par till stövlar :P. När det var stjärnornas hoppning så såg jag att min granne var med! Haha hade ingen aning om det så det var en rolig överraskning! Synd bara att jag inte visste det tidigare då jag kanske hade kunnat få komma in backstage...menmen :P.


Nu ska jag bara uppdatera mig lite på fb sedan släcka lampan!


Lyckopiller <3

Av Elin - 27 november 2010 23:20


Okej, känner att jag behöver berätta en sak. Vad som pågår i mitt huvud. Varför jag somnade klockan 4 inatt.


Nu när jag har fått bekräftat att jag kan få mina ridstövlar fixade så jag kan få på mig dom så börjar tankarna snurra igen. Vet inte om jag ska kalla det tvivel, oro eller bara att jag är förväntansfull. Jag har ju precis hittat ett par ridbyxor som jag kan ha (typ sånna som man har när man rider islandshäst-vida vid fötterna) och det är jag jätteglad över! Men problemet är att dom sitter ändå rätt tajt kring vaderna så att kunna dra ner byxorna över stövlarna är inte att tänka på och jag tror att dom är för vida för att kunna få ner dom i stövlarna. Då är då frågan om jag ska behöva prova och köpa ett par "vanliga" ridbyxor och inte dra ner dom hela vägen ner till fötterna. För då kanske det går att ha stövlarna över.


Förstår ni hur jag tänker? Jag vet inte om det är så att jag bara är orolig över att det inte kommer att fungera att ha stövlar, att göra om dom och allt sånt. För jag vill ju så gärna men jag vill inte förlora självkänslan om det inte fungerar. Det snurrar bara en massa frågor runt runt i huvudet så jag vet inte vart jag ska ta vägen. Jag kanske bara ska styka ett sträck over alla dessa tankar och se vad som händer? Men jag vet inte om jag klarar av det.


Lyckopiller <3

Av Elin - 27 november 2010 22:55



Presentation om Halla och Jissa kommer troligtvis imorgon (tror nog jag hinner då:P). Är alldeles för trött för det nu känner jag ;).


  


Lyckopiller <3


Av Elin - 27 november 2010 19:06


Förmiddagen spenderades i stallet, hade möte med Camilla och luciatågsträning med barnen. Gick bra, hoppas på en lyckad julshow iår, känner mig lite tveksam faktiskt men det löser sig nog ;D.


Mamma och pappa hämtade mig i stallet halv 2 och vi åkte vidare till sollentuna för att hälsa på deras kompisar med barn. Deras barn är sååå söta och den äldsta dottern (5 år) har tydligen pratat om mig i ett år och vill att jag skka komma och hälsa på ;).


Nu sitter jag i soffan och tittar på Harry Potter :P dom är så små! Haha.


Läntar så grymt mycket tills imorgon! 


Lyckopiller <3


Av Elin - 27 november 2010 09:55

 Måste bara tipsa om en av alla världens braiga hästfilmer, nämnligen Black Beauty! Vet inte hur många gånger jag har sett den, pappa lånade hem den från jobbet varje vecka när jag va liten och än har jag inte tröttnat på den! Den är så sevärd I promise!! <3



  


Lyckopiller <3

 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< November 2010 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Skapa flashcards