lyckopillerelin

Alla inlägg den 3 november 2010

Av Elin - 3 november 2010 23:41


Jag önskar att det var som förr. Jag har ingen större lust att kämpa längre, jag har lust att bara skita i allt. Idag när jag stod och gosade med Jissa så kände jag hur gråten närmade sig men jag höll tillbaka alla tårar. Jag tror inte att det är bra för mig i det här sammanhanget. Egentligen så borde jag gråta så mycket så det knappt finns tårar kvar, jag borde inte ljuga varje dag och säga att allt är bra, jag borde släppa ut alla känslor jag har och berätta vad som har hänt. Men jag orkar inte ta konsekvenserna, jag måste vara stark. Jag måste inse fakta. Jag borde reagare starkare.


Jag önskar att jag hade dom brevid mig nu, men det har jag inte, jag får klara detta själv. Utan vuxna, utan stöd. Själv, helt själv. Jag är faktiskt stor nu. Ensam är stark....men jag är rädd.


Lyckopiller <3







Av Elin - 3 november 2010 21:15

Red fina Jissa såklart :). 


Tog emd mig gummisnodden in men hade den runt halsen i början av lektionen.


Började med lite halver vid varje bokastav och efter ett tag så tog hon skänklarna väldigt bra och stannade lika bra. Efter det så travade vi lite på volterna och ökade och minskade traven. Det gick väl ganska bra, Å tyckte inte att jag red framåt så mycket och det höll jag med om. Eftersom jag inte hade gummisnodd så drog hon sig ur väldigt mycket och det blir ju inte lika stadigt så jag koncentrerade mig lite för mycket på att hon skulle gå fint än att hon skulle gå framåt.


Efter en skrittpaus så hände det jag har gått och väntat på så länge nu....Å satte på gummisnodden. Jag har arit så rädd för att hon inte säger något om det för att hon inte vill sänka mig. Men jag har gått runt och varit frustrerad för att hon inte har sagt något haha. Jag vet, det är dumt men nu red jag resten av lektionen med gummisnodd och kommer fortsötta med att rida med den :).


När vi hade vilat lite och så så red vi på volterna och fattade galopp. Det blev helt annorlund med gummisnodd på. Så himla mycket lättare och jag vågade rida på mera! Det kändes som om jag satt på en annan häst :P. Det ända negativa med gummisnodd på Jissa är att jag får lite ont i axeln eftersom hon hänger lite mera med huvudet.  


I slutet så red vi på hörnlinjerna över tre bommar + skänkelvikningar bommarna gick det bra med, skänkelfikningarna gick det inte lika bra med. Hon tog nästan skänkeln för bra och bakdelen gick före framdelen. men ibland gick det bättre.


Vi travade lite till efter det och då gick det jättebra! Hon var grymt trött så direkt när jag slutade driva så stannade hon.


I det stora hela så är jag faktiskt jättenöjd med lektionen! Jag ska börja rida med gummisnodd igen så jag lär mig att våga rida mer. Är jättepeppad inför mina privatlektioner nästa vecka och veckan efter det! :D Hedan efter ska jag bara koncentrera mig på min ridning och inte jämföra mig med andra! :D.


Lyckopiller <3

Av Elin - 3 november 2010 12:46


Sitter här och lyssnar igenom Sarah Dawn Finers nya skiva på spotify...men skivan får jag inte hem förrens den 10onde :( nästan bara jullåtar är det :P. Är det för tidigt att lyssna på jullåtar nu? Nää tycker fan inte det! :D Grymt stämmningsfull är den iaf :P


Nu ska jag äta vindruvor och titta klart på top model :P.


Hörs senare


Lyckopiller <3

 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< November 2010 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards