lyckopillerelin

Alla inlägg den 7 november 2010

Av Elin - 7 november 2010 21:28

Förlåt om jag inte har uppdaterat än men har haft fullt upp hela dagen.


Har varit i stallet från 11:00-15:00 ungefär. Var dags för klubbtävling i hoppning bara en clear round men so what!? ;D. Kom ju dit vid 11 och bara tog det lugnt, pratade lite med K sen vid 12 så började vi bygga lite hinder, gå banan och fixa allt inför hoppningen.


Vid 13 så började jag göra i ordning en skitig Jissa, kändes som om hon var extra skitig bara för att jag hade bråttom :P. K hjälpte mig med att fixa allt och tillslut så kunde jag äntligen hoppa upp.


Vi började lite med att skritta och trava, lite tempoväxlingar, hon lysnade väldigt bra på både start och broms. Hade otur att starta tidigt så fick inte rida fram riktigt ordentligt utan fick mest skritta inne i collectingring. Väl inne på banan så började jag med att hoppa 3 hinder och det gick askalas redan då! Själva banan gick skitbra! Dom hindrerna vi inte hade hoppat över innan ökade jag lite extra på innan så hon inte skulle tveka och det gjorde susen. Galoppen kändes jämn och jag kände för en gång skull att jag kunde följa med på varje hinder, det var bara en gång som hon hoppade av lite tidigare än vad jag trott men det gick bra ändå.


Det roligaste var ändå att både hon och jag tyckte att det var kul. Hon hade öronen framåt precis hela tiden och jag satt bara och log när vi hoppade över varje hinder. Det blev en felfri runda och jag var jättenöjd med allt!! 


Tyvärr så tror jag inte att någon har några kort på mig :(. Får se till att fixa en fotograf inför nyårscupen ;).


Såhär såg banan ut. Bild lånad av Karro.


  


 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< November 2010 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards