lyckopillerelin

Alla inlägg under mars 2018

.

Av Elin - 31 mars 2018 22:09


Av Elin - 31 mars 2018 20:22


Hej på er snyggingar! Alltså, jag skulle ha lagt upp ett inlägg här innan jag åkte vid lunch idag, men mitt internet strulade så himla mycket så jag hann inte.


Årets påskafton firades i Norrviken då Sofi fyller år idag. Firade ju lite påsk igår och imorgon ska jag fira lite till, så idag blev det födelsedagsfirande istället. Kom dit vid 13 och det bjöds på mat och tårta och fullt hus på massa släktingar och familj. Mysigt värre! Var dock lite borta idag av någon anledning som jag inte riktigt vet varför, men det var supermysigt att få träffa alla ändå!

Det blev ltie firande för både Sofi och Simon då de fyller år så tätt inpå varandra :).


När alla hade gått och det bara var familjen kvar (ja, det känns som att jag är en i familjen då vi känner varandra så väl haha) så gick vi en promenad då vi behövde rasta småbarn hehe. Det blev lite längre än vad vi först hade räknat med, men det var skönt att få lite friskluft och motion i det fina vädret.

 

Sofi och jag kanske var liiiiite för stora för denna kana haha!




Att jag har dessa två systrar i mitt liv tackar jag Gud för, de gör mitt liv så mycket bättre! <3


När vi kom hem igen efter promenaden så blev det lite middag och sedan rusade jag hem. Känner att jag har haft en dag där mina känslor är överallt och ingenstans. På vägen hem så började jag helt plötsligt att gråta på bussen när jag tittade på bilen på Sara, Sofi och mig och var så himla glad samtidigt som jag var så himla ledsen. Vet inte riktigt varför, men jag höjde musiken i lurarna och lyssnade på glada låtar hela vägen hem så jag överlevde haha.


Nu har jag som sagt kommit hem och ska fixa lite här hemma innan sängen kallar! Imorgon kommer mamma och pappa hit för lite påskfirande, ha det gott!

Av Elin - 30 mars 2018 20:51


God kväll på er alla godingar! Har haft fullt upp idag, därav den sena uppdateringen!


Sov som en stock till typ 11 i förmiddags, så skönt att inte behöva ställa klockan haha. En timme senare ungefär så hämtade mamma upp mig och så åkte vi mot Vaxholm för påskfirande hos mormor och morfar. Men först så tog vi en supersnabb promenad vid hamnen för att det var så fint väder och vi kom så tidigt.

Härligt att få andas lite skärgårdsluft <3.


Väl hos mormor och morfar så bjöds det på massa god mat och trevligt sällskap, min ena kusin med familj kom också över. Trodde först att det skulle bli fullt hus med kusiner och kusinbarn, men vi blev inte alls så många. Skönt på ett sätt, men tråkigt på ett annat sätt, att inte få träffa de andra liksom :). Det blev iallafall helmysigt och vid 16 så tackade jag och mamma för oss för att sedan åka vidare till Spånga.

Hittade ett godisägg i hallen hemma hos mormor och morfar hehe.


Hemma i Spånga så blev det grillat lamm och soffhäng. Mysigt! Nu har jag precis kommit hem och ska väl strax gå och sova tror jag. Imorgon så blir det födelsedagshäng med min kära extrafamilj. Hej svejs!

Av Elin - 29 mars 2018 14:51


Hej på er mina vänner! Nu sitter jag hemma efter att ha haft påskfirande på jobbet, det är så himla skönt att få ha lite långledigt nu tycker jag!


Oj vilken dag jag haft på jobbet idag. Det känns som att det har hänt saker exakt hela dagen haha. Som vanligt så hade vi påskfirande med massa aktiviteter. Under förmiddagen så var vi ute på gården allihopa och hade lite påskdisco med påsklåtar. Några var inne för att pynta inför lunchen och några var ute med barnen. Vi fick bland annat besök av en påskkärring, det var så himla lyckat och min kollega är så jäkla grym när det gäller sånt här!

Hur snygg är hon inte haha!


Alla storbarnsavdelningar åt tillsammans och det var också jättebra fixat och det kändes som att alla var nöjda, vad gör vi inte för våra förskolebarn liksom. Men som personal så tycker vi ändå att det är ganska så skönt att vi bara behöver göra detta två gånger om året haha.


Påskpyntat, så himla fint!


Det sista uppdraget som jag hade innan jag gick hem för dagen var experiment. På torsdagarna har jag samlingen och då brukar vi göra massa spännande experiment med barnen, riktigt kul! Denna gång så stack vi en vass penna genom en påse fylld med vatten. Vad händer? Vi gjorde det lite mer spännande genom att jag klädde på mig regnkläder och så testade min kollega att göra detta över mitt huvud. Riktigt spännande och tokigt tyckte barnen och även vi haha. Blev lite blöt första gången, men då gjorde vi om och så fungerade det som det skulle. Vi vuxna fick ett riktigt gott skratt sen när vi kollade igenom bilderna som togs under detta. Min blick på andra bilden säger ju nästan allt hahaha!

 

Bjuder på det :).


Nu är jag som sagt hemma och ska verkligen njuta av några dagars ledighet, det behöver både mitt huvud och min kropp!

Gäsp, gäsp...

Av Elin - 28 mars 2018 20:11


Hej på er kompisar! Hoppas att allt är bra med er. Förutom att jag är fruktansvärt trött så är allt ok med mig.


Har haft en full dag idag med. Har inte haft PMS på samma sätt som igår. Jag vet inte riktigt varför det slog slint just igår, men så blev det iallafall och jag har bett om ursäkt till alla berörda på jobbet, herregud vad dålgit samvete jag har nu i efterhand alltså! Men som sagt, en bättre dag idag. Vi var ute på gården i det fantastiska vädret ända till lunch, sedan blev det pärlplatteverkstad som det har blivit de senaste dagarna. Många av barnen har helt gått igång på det där med pärlplattor och kan sitta i flera timmar och skapa, härligt att se verkligen! För mig är det ju också lite terapi att få leta efter de rätta pärlorna och hjälpa barnen om de behöver hjälp.

Imorgon är dessa dags att strykas!


Kom hem vid 17, köpte en macka och en kaffe på vägen innan jag gick upp till mig. Hann väl ungefär äta och kissa innan mamma dök upp för att leverera några saker till mig och sedan åkte vi till IKEA för lite returarbete. Jag fyndade på Mio i sista sekunden så nu är jag så nöjd och vill börja fixa till här hemma direkt. Men jag måste ju ha något att göra under påsk så jag sparar det i några dagar haha.

Mat framför Grey´s Anatomy


Varuutlämning, SPÄNNANDE!!!


Nu ska jag titta lite på Grey´s och varva ned lite innan det är dags att dejta kudden. Kram på er!

...

Av Elin - 27 mars 2018 22:22


Typ så.

Av Elin - 27 mars 2018 19:52


God kväll på er vänner. Har landat lite hemma efter en lång dag på jobbet.


Alltså, ni vet när man vaknar upp på morgonen och känner att man inte har någon lust att åka till jobbet, vara trevlig mot människor och bara är allmänt off hela dagen? En sådan dag har jag haft idag. PMS kanske någon hade kallat det och jag tror att det har varit så i mitt fall. Stackare som fått stå ut med mig idag haha. Att dessutom ha en lång dag på jobbet har ju inte varit världens bästa kombo. Jobbade iallafall mellan 8-14 först, försökte att umgås med barnen och fokusera BARA på det, ingen dokumentation, inga krav, inga måsten, inga borden, utan bara vara med barnen. Det var ju typ de enda som jag har varit trevlig mot idag känns det som. Men ibland behöver man bli påmind om varför man har det jobb man har helt enkelt och idag har jag gått hem med många guldkorn i ryggen. Slutade som sagt vid 14, åkte hem en snabbis för att sätta på en tvättmaskin och handla lite saker till jobbet för att sedan åka tillbaka till jobbet för att ha APT. Därav att jag tittar in här nu vid denna tid :).

Dryyyygt att behöva åka fram och tillbaka....


Nu har jag iallafall kommit hem, lugnat ned mig lite och ska när jag har publicerat detta inlägg börja städa lite här hemma då jag tänker att jag ska hinna påskpynta imorgon efter jobbet. Men innan det så ska jag fortsätta att öppna min Glossybox som jag fick hem idag. Tur att jag fick hem den en dag som denna, det gjorde ju att jag blev lite glad när jag kom hem haha. Nä vänner, tiden tickar på. Vi hörs!

Hur snygg är den inte denna månad?!

Av Elin - 26 mars 2018 20:36


Hej på er vänner. Har precis trillat in genom dörren och ska väl snart gå och sova hade jag tänkt.

 


Jag har haft fullt upp idag kan man säga. Började jobba vid 10, skönt att börja veckan med lite sovmorgon måste jag säga. Min jobbdag började med en timmes reflektion med arbetslaget, sedan blev det lunch, rast och sedan hade jag ett möte till haha. Eller ja, vet inte om det är något att skratta åt då det känns som att man ibland aldrig är i barngrupp. Vi hade det lugnt på min avdelning iallafall vilket var skönt! Slutade vid 16:30 och åkte i ilfart till kanslit i Solna för att ha möte med para-gruppen här i Stockholm. Det var ett bra tag sedan vi sågs sist och det känns lite som att börja om från början varje gång vi ses, men tycker att det blev ett bra möte och vi kom fram med massor utav bra saker. Så himla kul att vi kommer igång igen!

Att Trygg i stallet-lådan var med även på detta möte gillar jag skarpt!


NU ska jag varva ned lite innan det är dags för sängen!

 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2018 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Skapa flashcards