lyckopillerelin

Alla inlägg under september 2015

Av Elin - 30 september 2015 21:31


Hej på er kära ni. Efter 11 timmar på jobbet så har jag nu kommit hem, hunnit äta lite middag och byta om till pyamas. Jag är galet trött. Men känner ändå att jag inte är helt lika slut som för några veckor sedan efter jobbet. Vi håller tummarna för att jag kanske har börjat vänja mig vid ett heltidsarbete :). Hade som tur var sovmorgon idag så när jag åkte till jobbet vid 0830 så kändes det som att klockan var lunch för det var ljust ute och jag var relativt pigg.


Har haft en ännu mer yrslig dag idag. Var till och med tvungen att ta en paus på 10 minuter under förmiddagen och vila för jag var så yr och mådde illa. Illamåendet har gått lite upp och ned men yrseln har alltid varit kvar, otroligt jobbigt och energikrävande! Stängningsdag hade jag idag också + att vi hade föräldramöte. Fick springa lite mellan barnen och förberedelserna för föräldrarmötet i början innan jag kunde lägga allt krut på mötet. Känns skönt att kunna checka av sitt första föräldramöte som förskollärare nu och ännu bättre känns det då de flesta föräldrar var nöjda och tyckte att deras barn verkade gladare nu när de kom hem från förskola. Det känns som att allt börjar vända nu med jobbet, hoppet är det sista som lämnar människan och jag har verkligen kämpat och trott någonstans inne i mig att det skulle komma en vändning. Jag får ta en dag i taget helt enkelt, har iallafall lärt mig sjukt mycket under dessa snart två månader som jag jobbat och vill bara lära mig mer! Nu är det dags för mig att dricka lite, öppna min glossybox och sedan är det nog sova som gäller. Kram på er vänner!

 


Glossybox för ett år sedan, vi får se omden ser likadan ut nu ;).

Av Elin - 30 september 2015 07:49


Oj vad svårt det var att stänga av alla känslor och tankar när jag la huvudet på kudden inatt efter 01. Efter över fyra timmar i globen med så otroligt mycket känslor så var det mycket att smälta, tror inte jag har gjort det än riktigt faktiskt.Alltså, det var verkligen en helt magisk kväll med så otroligt mycket kärlek, en sådan stämning som gjorde att globen kokade från början till slut och sjukligt bra underhållning på alla sätt! Jag tror jag grät mer än vad jag skrattade under kvällen, var så mycket tankar och känslor som snurrade runt i mitt huvud. Bara känslan av att allt var superlive som Petra Mede uttryckte det, så fort det blev lite fördröjning för att saker strulade så satte hela pubilken igång med att applådera, skrika och stampa i golvet, allt för att höja stämningen. Jag tror ärligt talat att jag fick ståpäls redan när jag satte mig på min plats (som för övrigt var sjukt bra!) Jag grät nästan redan när vi kom in i globen, men när Carola satte igång och sjöng Make a chance och började röja runt i publiken och bjuda på show som bara hon kan så kunde jag inte sluta gråta, värre blev det ju när Hans Rosling kom ut på scenen efter det också haha, men efter Carola iallafall så var det kört, då satt jag och grät nästan hela första akten. Det var så otroligt mäktigt att få uppleva detta live, fruktansvärt bra artister, brandtal och komiker! Kärlek rakt igenom och bäst av allt var att vi samlade in över 40 miljoner till människor på flykt! Bäst på kvällen var Malena Erman och Sarah Dawn Finers duett när de sjöng Sverige, Carolas löp runt arenan, Hans Roslings brandtal, Lisa Nilsson och Nicklas Strömstedts duett, Lalehs framträdande och framför allt de 40 miljoner som samlades in! Idag är jag trött, men allt var så värt det!


Hej då Globen, ses om några veckor! :)



Av Elin - 29 september 2015 17:56


Jag önskar ju att rubriken var lite mer rolig än vad det egentligen var. Öppnade idag och för en gång skull så hade vi sjukt många barn redan vid 7 på morgonen. Det har varit en yrslig dag på jobbet idag. I morse när jag höll på att klä på mina barn i hallen så kände jag hur allt bara började snurra och svartna, det var bara att lägga sig på golvet och vänta på att det värsta skulle gå över, alla barn undrade vad jag höll på med när jag helt plötsligt la mig på golvet haha. Nu i efterhand så kan man ju skratta lite åt det iallafall. Har varit yr sedan resten av dagen, det har kommit och gått lite men har alltid varit lite småyr. Inte så kul men jag har kämpat på i samma takt ändå, ibland har man inget val liksom. Att få kramas med barn tröstar och gör att det mest jobbiga glöms bort och tur är väl det att jag jobbar med det jag jobbar med. Nu sitter jag på tunnelbanan på väg in till Globen efter att ha gått lite tidigare på APTt. Jag gissar att ni inte har missat vad som händer i globen ikväll och vad som sänds på typ alla TV-kanaler? Yes, Hela Sverige skramlar. Ska bli så sjukt häftigt att få se detta live, typ alla svenska artister är där och jag känner på mig att det kommer bli helt magiskt och att hela Globen och Sverige kommer lysa av kärlek ikväll! Nä vänner, en liten powernap kanske ;). Kram på er, tittar in här imorgon innan jag åker till jobbet! Glöm inte att skramla in lite pengar till flyktingarna nu. En kan inte göra allt, men alla kan göra något!

Av Elin - 28 september 2015 22:02


God kväll på er vänner. Ännu en kväll som jag egentligen sitter alldeles för sent framför datorn för att skriva till er. Full rulle på jobbet idag, alla 18 barn på avdelningen, galet mycket teknikstrul, sura miner, glada miner, födelsedagsfirande, möten, planering och gud vet vad. Allt på samma dag dessutom + att det är måndag. Varför inte starta den nya veckan med full rulle på en gång, right? :) slutade vid 16:30 och åkte förbi Vällingby för att köpa mat och sedan vidare till Elin. Vi hade egentligen planerat att åka in till Karlberg på Du kan sjunga gospel, men vi båda var så sjukt trötta när vi satt i soffan så i sista sekund så stannade vi hemma istället. Så kvällen spenderades hemma hos henne med mycket skratt som vanligt! Alltid lika mysigt att komma "hem" igen :). Nu är det hög tid för mig att hoppa in i duschen i ilfart och sedan är det bums i säng då klockan står på 5. Kram på er och god natt!


I brist på bättre bild, så får ni en gammal ;)

Av Elin - 27 september 2015 23:31


Hej på er fina ni. Klockan är egentligen alldeles för mycket för att jag ska sitta framför datorn, men var tvungen att logga in och säga hej innan jag däckar i sängen efter denna fantastiska dag. Även idag fick jag sovmorgon och sov till 10, låg kvar i sängen till lunch och läste och tittade på massa Youtube-klipp. Vid 13 typ så drog jag in till stan för att möta upp Julia, vi tog en sväng i gallerian för att leta lite nyårskläder och sedan vidare till NK för signering med Darin.



En snygg hissselfie i NK-hissen ;).


Lite snygg är han ändå ;).


Efter det så handlade vi blommor till Sarah och present till Sarah och Albin inför kvällens Cabaretföreställning, en ananas fick de dela på, lite internskämt slår aldrig fel och det såg ut som att det blev uppskattat ;).

 

Sedan rullade vi vidare till moodgallerian för att äta en Sarah hamburgare på Vigårda. Under denna månad så har Sarah gjort en egen hamburgare som säljs i butiken och självklart så var vi ju tvungna att ta varsin "Sarah´s Finest", god var den också!



 

När vi ätit oss mätta så drog vi vidare till Stadsteatern för att avnjuta Cabaret en andra gång, det var ju faktiskt en hel vecka sist som vi såg den ;). Den var lika bra, om inte ännu bättre denna gång. Det märktes att de hade blivit lite varmare i kläderna och Sarah var underbar som alltid! Efter föreställningen så flummade Julia och jag runt lite utanför Stadsteatern och sedan så skildes vi åt på perrongen. Haft en fantastisk dag och kväll med en av mina finaste vänner och att få se Sarah igen gör att man samlat på sig lite energi inför måndagen imorgon. Nu är det dags för mig att sova, kram på er!


Av Elin - 26 september 2015 21:43


Sorry för dålig uppdatering. Inte gjort så mycket idag, åkte till Täby för lite ärenden. Åkte tillbaka hem. Städade rummet och sedan har jag inte gjort så mycket mer. Har inte orkat göra någonting annat mer än det. Är helt slut nu ändå. Ska nog gå och lägga mig i min nybäddade säng och läsa lite. Återkommer imorgon, då är det fullt upp. Kram på er!


...

Av Elin - 25 september 2015 21:32


Det är någonting som inte känns bra. Jag vill bara gråta. Hela tiden. Men jag håller tillbaka. tar ett djupt andetag och försöker att tänka på annat. Jag orkar inte gråta. Vill inte vara så svag. Är så rädd att jag inte kommer kunna sluta om jag börjar. Har ingen rätt att vara så svag.

 

Det känns som att jag snart kommer gå sönder av alla känslor.

Av Elin - 25 september 2015 18:56


Hej på er. Denna vecka har verkligen varit sjukt lång! Har jobbat alldeles för mycket under dagarna känner jag och haft det allt för tufft både fysiskt och psykiskt. Ni vet uttrycket att man går på knäna ibland på jobbet för att klara dagen? Det känns som att det har varit så många dagar denna vecka + sena arbetsdagar varje dag och sedan inte kommit hem förens efter 20 varje dag förutom idag. I måndags slutade jag jobbet 18 och åkte sedan vidare till gospel, i tisdags slutade jag 15 men kom tillbaka mellan 17-20 för fixarkväll, i onsdags slutade jag 19 och igår 18 och åkte sedan vidare direkt. Idag är första dagen som jag slutat tidigt och då slutade jag 17 för jag var tvungen att jobba över. Alltså, jag förstår ärligt talat inte hur jag har orkat. Väntar lite på att jag ska bryta ihop snart efter allt jobb och annat. Idag har jag iallafall haft en klockren samling med barnen då vi lekt orkester. Har planerat och reflekterat i samanlagt två timmar under dagen och även försökt att få ihop massa annat + leka med barn. Det här med att göra flera saker samtidigt tränar man verkligen upp i förskolan ;).



Egentligen så skulle jag inte ha åkt hem efter jobbet idag då jag skulle äta middag och haft fredagsmys med Elin, men hon mådde inte så bra så vi ställde in. Nu när jag sitter här med mjukiskläder och äter choklad efter middagen så måste jag ändå säga att det var sjukt skönt att bara få åka raka vägen hem och inte göra någonting, självklart så saknar jag Elin och hoppas att hon mår bra snart, men det är otroligt skönt att få vara hemma lite också! Jag ser fram emot en fredagkväll i soffan, Doobidoo på TV och ännu mera choklad. Alltså, åååh vad det känns lyxigt! Känner mig nästan lite gammal när jag njuter så mycket av att få sitta i soffan en fredagkväll haha! Nä vänner, nu ska jag bara njuta av min choklad, kram på er!



 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2015 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Skapa flashcards