lyckopillerelin

Alla inlägg under november 2012

Av Elin - 30 november 2012 19:27


        


Hej på er! Skönt med Fredag igen, eller hur? Har varit en lugn fredag för mig idag faktiskt, trots det så sitter jag här i soffan och är så sjukt seg, men ska lite senare gå ner till Avestagatan och möta upp Elin, så blir nog lite piggare då.


Åkte in till SU på föreläsning  några timmar, en rätt seg en men ändå väldigt nyttig tror jag, har mycket ideér på ett argumenterande tal som jag ska hålla på Onsdag. Efter skolan så passade jag och Veronica på att shoppa lite, det har blivigt lite som en Fredagstradition nu för oss känns det som haha. Men det fick så himla mycket kläder, smycken och skor som jag vll ha nu så jag kan helt enkelt inte låta bli. Sen behöver jag faktisk nya kläder, speciellt byxor eftersom jag har gått upp i vikt efter behandlingarna. Så det så! Sen är det så himla mysigt att gå runt i stan nu när det är jul precis överallt.


 


Nä, nu ska jag passa på att träna armen och axeln lite sen ska jag gå och klä på mig lite anständiga kläder så jag kan gå och möta Elin. Hörs sen, puss!

Av Elin - 29 november 2012 20:46


Lite spontant sådär så har jag precis bokat fyra biljetter till Magnus Uggla den 31 januari, eller jag har bokat och mamma och pappa har betalat. Extra kul är det att hela famlijen hänger med :D.


   

Av Elin - 29 november 2012 19:31


Heej! Hoppas att eran dag har varit bra! Min har gått fort och jag har varit otroligt seg. Egentligen så har jag inte så mycket att komma med faktiskt. igårkväll när jag låg i sängen och skulle ställa klockan så tänkte ajg vara lite duktig så jag ställde den lite tidigare än vanligt, men imorse när vaknade av den så slutade det med att ajg snoozade en timme och gick inte upp förs vid 1030 ändå. Så konstigt, jag är alltid tröttare dagen efter jag har gått upp tidigt, igår gick jag ju upp tidigt för att jag skulle till didaktus men jag var tröttare idag än igår + att ajg alltid känner mig lite småsjuk varje Torsdag och sover jättedåligt under natten, vet inte om det är för att både kropp och knopp är helt slut efter ridningen och att ajg verkligen har börjat RIDA på riktigt igen.


Men iallafall, åkte in till SU och var där och höll mitt andra tal, gick helt okej faktiskt men jag är aldrig nöjd så det spelar väl ingen roll precis ;). Vi fick sluta tidigare som vanligt och jag kom väl hem vid 4 typ. 


Nu sitter ajg här i soffan och håller på att somna, har försökt få med mig lillebror till Vällingby för att handla lite julklappar men såklart så vill han inte följa med. Tror ajg ska gå och träna lite istället så kanske jag blir piggare. Vi får hoppas på det iallafall! Höres senare, puss!

Av Elin - 28 november 2012 22:04


 


Möttes av denna charmiga ponny när jag kom till stallet idag. Fina prins ♥. Lektionen gick faktiskt överförväntan ikväll och jag är riktigt nöjd. Eftersom hade var så otroligt seg i Lördags när jag red honom så väckte jag honom ganska snabbt och jäklar vad han pinnade på då efter lite "ponnyskänklar" och smackningar. Red i lite bågar och sålänge jag jobbade med skänklarna och påminde honom vem som bestämde så gick det väldigt bra. Samma sak gällde traven.

 

Sedan red  vi öppna på medellinjen och fattade galopp innan vi kom ut på spåret och bytte varv. I början blev det lite rörigt, fast ajg tycker ändå att det gick helt okej för min del, han var lite seg på att förstå att det skulle vara galopp efter öppna men jag fick honom i galopp ändå. Gjorde samma sak i skritt och fattade galopp från skritt istället och det gick oxå bra, höger är ju svårare men jag lyckades fatta och fick in ett bra flyt. Skolorna kunde ha varit lite bättre, men hästarna blev ju lite pigga när dom hade lärt sig vart dom skulle fatta galopp.

 

Red lite på volterna efter det, ökade och minskade volterna i trav. Tycker om den övningen, lättare att fatta galopp när man kommer ut på voltspåret igen för man har hästen på rätt "plats". I vänster varv så gick det riktigt bra, lyckades hålla honom på spåret utan att han tryckte in sig och jag lyckades även hålla i galoppen bättre än förut. Riktigt nöjd med det! Höger däremot var svårt, klarade inte av att fatta högergalopp på volten så tyvärr så blev det ingenting där, men det gjorde inte så mycket faktiskt, jag hade ju fått honom i högergalopp innan så jag kände mig nöjd.

 

I slutet så jag han som tåget som Åsa så fint uttryckte det och jag håller med. En jättefin och bra tryck i traven och han sökte sig neråt. Nä hörni, riktigt nöjd är jag med denna lektion. Nu är det bara att tagga inför nästa lektion som inte blir förs på Lördag nästa vecka.

 

 

Av Elin - 28 november 2012 15:46


Heej igen! Nu är jag hemma sen typ 45 minuter tillbaka. Dagen har gått fort, nästan för fort. Orkar inte skriva så jättemycket för ajg kan knappt hålla ögonen öppna, så trött är jag. Hur ska jag orka rida?


Menmen, var på Didaktus i en timme ungefär, alltid bättre än ingenting. Saknar personalen jättemycket och man får alltid ett sånt varmt välkomnande när man kommer och hälsar på. Åkte sen till sjukgymnasten en snabbis och det gick väl bra, hon höll med om att det var en överansträngning på grund av ridningen, men fick lite övningar att jobba med så ska jag tillbaka nästa vecka igen.


Jag struntade i Vällingby efter sjukgymnasten, ville bara hem så fort som möjligt så så fick det bli! Nu har ajg jätteont i magen och håller på att somna så, ciao!

Av Elin - 28 november 2012 08:56


 


God morgon alla söta! Hoppas att ni har sovit bättre än mig. Jag somnade 4 och klockan stod på 0830 så ni kan ju räkna ut själva hur många timmars sömn det har blivit för mig. Jag önskar att jag hade bättre rutiner och att ajg faktiskt går upp i hyfsad tid om dagarna när jag är ledig, men icke! Jag sover som en stock till 11 varje dag typ, måste verkligen försöka ställa klockan och GÅ UPP när den ringer, inte bara stänga av den och sova vidare för bara för att ajg vet att jag kan. Känns som om man inte uppskatter helgerna på samma sätt om man lever som om varje dag är helg. Nä, skärpning Elin,


Jaja, nu är jag uppe men är trött, sitter och gäspar stup i kvarten så tårarna rinner. Har sjuukt ont i magen oxå, men jag tror att "banditveckan" (som jag oxå harhört att man kan säga) är på G, tänk att en vecka i månaden kan ha så många olika namn. 


Nu ser jag att klockan börjar bli mycket så ska nog springa iväg och byta kläder, kan ju säga att jag ska iväg och hälsa på på Didaktus nu, tradition är tradition så nu är det dags! :D Efter det så blir det ett besök hos sjukgymnasten, hoppas det går bra! Sen ska jag nog åka vidare till Vällingby och handla lite julklappar och gå in på banken.


Nä, klockan tickar! Puss!

Av Elin - 27 november 2012 20:42


Favoriter från we heart it


                  

 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2012 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Skapa flashcards