lyckopillerelin

Alla inlägg den 12 november 2012

Av Elin - 12 november 2012 21:16


Idag har jag verkligen känt mig som en riktig hemmafru. Känns som om jag inte har gjort något annat än att tvättat kläder och städat. Pluggade ju lite i förmiddags och tänkte att jag skulle göra klart resten imorgon, blev ju ännu gladare när jag dubbelkollade schemat och insåg att lektionen inte är förs på torsdag och att ajg är helt ledig på onsdag, score!


Under dom här två kurserna som jag ska läsa nu framtill jul så ska ajg försöka skriva klar examinationen från förra terminen hade ajg tänkt. Det kommer bli tufft att läsa det parallellt men jag har nog inget annat val. I jag förbereder mig på att det kommer bli som värst nu när jag m¨ste läsa ca 4 kurser samtidigt men jag får försöka att inte dö av stress och panik på kuppen. Allt löser sig på ett eller annat sätt hoppas ajg.


 


Gjorde en paus mellan tvättningarna på eftermiddagen och hämtade upp Elin. Vi gick lite spontant hem till mig och chillade lite, alltid lika kul att ses och jag hoppas att hon förstår att jag alltid ställer upp för henne.


 


Nä hörni, nu ska ajg inte uppehålla er längre. Sitter och funderar på om jag ska gå på föreläsningen imorgon eller inte. Det kan ju vara bra men jag är rädd att ajg springer vilse på campusområdet haha. Nu ska ajg göra i ordning en till kop te och fortsätta titta på TV. Gonatt <3.

Av Elin - 12 november 2012 16:59


 


Till dig som ännu inte har nåt namn du är bara en dröm jag hoppas ska bli sann. Till dig med all den kärlek jag vill ge jag har väntat länge nu känns som en evighet. Till dig som jag hoppas jag får känna ditt lilla huvud mot min arm lilla stjärna utan namn. Innan åren springer bort innan det är försent jag är bara en bland miljoner som längtar jag vet tro mig jag vet. Till dig som jag vill se växa upp torka tårar från din kind få dig att skratta att vara still. Till dig ett löfte som du får jag lovar att älska dig så mycket som det bara går. ~ Sarah Dawn Finer & Mauro Scocco

 

 

Av Elin - 12 november 2012 13:23


God förmiddag på er! Idag så är jag sjukt glad, eller glad och glad, allt känns väldigt lätt just nu av någon anledning. Härligt med sånna dagar. Går runt här hemma med pyamas och plockar lite samtidigt som jag spelar Sarah Dawn Finer på hösta volym och sjunger med, kanske en anledning till varför jag är så glad? Juste, nu när vi ändå är inne på Sarah Dawn Finer så kan jag ju passa på att säga att på Fredag kommer jag sitta bänkad framför datorn på morgonen för att köpa biljetter till hennes Turné, hon kommer till Cirkus den 15 April och då ska jag bennemej sitta på parkett! Helst första raden, det är värt nackspärren man får hihi.


Men iallafall, tillbaka till dagen. Har precis slängt in en tvätt och innan det så pluggade jag inför seminariet jag ska ha på Onsdag, har imorgon på mig oxå för då är det bara föreläsning så jag ska nog hinna med all läsning. Ska även passa på att dammsuga huset idag hade jag tänkt. Det värsta ajg vet är när det fastnar skit under fötterna, såå vidrigt!


Nä, ta något att äta först kanske. Återkommer!

 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2012 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards