lyckopillerelin

Alla inlägg den 22 november 2012

Av Elin - 22 november 2012 16:54


Jag läser det jag inte borde läsa, men ibland går det helt enkelt inte att undvika. Cancer finns överallt nu för tiden. Det har gått 7 månader sedan sista behandlingen så ingen förväntar sig att allt ska vara på topp redan, det tar tid att bearbeta. Men jag tycker att det går för långsamt, kämpar jag för lite?

 

Borde jag kanske lägga manken till och försöka lära mig att leva med oron.

Oron över att cancern en dag kan komma tillbaka...

 

 

Av Elin - 22 november 2012 14:11


 


Hej allihopa! Hoppas att ni har haft en bra Torsdag än så länge. Jag somnade som en stock igår, egentligen så skulle ajg ha gått och lagt mig redan när jag hade duschat fördigt, men när jag satte mig i soffan och anades lite så var ajg nästan för trött för att orka gå ner och borsta tänderna haha. Men jag har sovit jättegott inatt verkligen, dock så sov jag alldeles för länge. Gick upp klockan 12 och hade kunnat sova i tre timmar till, orkade knappt att hålla ögonen öppna när jag gick på toa haha.


Nu är jag iallafall lite piggare, sitter fortfarande och gäspar med tunga ögonlock, men känner mig ändå tillräckligt vaken för att kunna förbereda mitt tal inför imorgon i retoriken. Ja, ni ser ju min uppgift där uppe, är inte så jätteorolig för talet. Vi går ju kursen för att lära oss och det är förta talet i en ny klass så jag tror inte att våran lärae förväntar sig värsta grejen av oss. Nä, nu ska jag börja förbereda allt. Återkommer!

 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2012 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards