lyckopillerelin

Alla inlägg under december 2008

Av Elin - 30 december 2008 18:00

gick upp vid 0930, åt frukost sedan vid 1045 så mötte jag och Pelle mamma vid rondellen så åkte vi till ögonläkaren och släppte av Pelle vid musikbörsen, det visade sig att mitt tryck i höger öga var bra utan droppar så det var skönt, när jag väntade på läkaren så stod det en jättegullig tjej som frågade vad jag hette, när jag började gå så hörde jag att hon frågade sin mamma om hon fick leka med mig, men tyvärr så var ju jag tvungen att gå in haha hon var sååå söööt xD ^^.

När jag kom hem så åt jag lunch, tittade på TV och så läste jag lite.

Imorgon är det nyårsafton hoppas att det blir kul, fast jag knappt kan gå!! :S.

pööss
Lyckopiller <3

Av Elin - 29 december 2008 21:15


Vaknade med världens mensvärk, jag slår vad om att jag kommer ligga hemma på soffan på nyårafton för att jag har så ont :(, ring och trösta mig då :P. Fast vi ska inte ta ut något i förskott!!

Idag har jag läst, ringt rektorn på solhemsskolan fast jag fick inte tag i henne, får gå ner dit den 7 eftersom att skolan är stängd, hoppas verkligen att det inte är försent!!!!

Annars så har jag inte gjort så mycket, tittat på tv sjungit idol, varit inne på datan, nu vill jag bara till stallet!!!! det var evigheter sedan....känns det som! xD.

ses imorgon 
pussochkram

Lyckopiller <3

US-galan 2009! xD alla underbaringar <3<3


Av Elin - 28 december 2008 14:45

27 december: Gick upp vid 8 åt frukost sedan till stallet, red 10-11 och det gick super, kanske inte lika bra som sist, men är nöjd! nu är jag supertaggad till privatlektionen xD. 



När jag kom hem så duschade jag och åt lunch, sedan atte jag mig framför datan och skrev på specialidrotten, äntligen så ligger jag i fas xD. När jag var klar med det så tittade jag lite på TV sedan var det helt plötsligt middag, haha dagen gick så fort .P. 

Kollade på körslaget och jag håller på Wells och Nanne lätt!! :P.

gonatt
lyckopiller <3

28 december: Gick upp vid 11, åt frukost och sedan åkte familjen till barkaby för att köpa raketer och jag ville in på ikea för att kolla julpynt xD. När vi hade kommit hem så kollade jag på Harry Potter 4 och nu sitter jag här, har precis skickat iväg ett mejl till två av mina lärare och hoppas på det bästa!! håll tummarna för mig hihi.

Ska se vad jag hittar på nu....ses kanske ikväll

puss
Lyckopiller <3

Av Elin - 26 december 2008 18:30

Juldagen: Gick upp vid 10, pratade lite med farmor och farfar (dom sov över :P) när pappa hade skjutsat hem dom så tittade jag på TV, slog in julklappar till mormor och morfar, vid14 bar det iväg mot Waxholm, när vi kom dit så åt vi middag, pratade lite och så öppnade vi såklart alla julklappar xD, fick faktiskt ett par bra saker för en gång skull xD.

När vi kom hem vid 1930 så tittade vi på TV fram till 23 haha xD sedan var det sängen :P.


Annandagen: Gick upp vid 11 och åt frukost sedan tittade jag lite på TV, klockan 12 så åkte jag till stallet eftersom jag skulle rida kl 1300......trodde jag ja xD. Det visade sig att jag inte skulle rida förs14, menmen, fixade Eloge mm vi red till ca 1530 och det gick så jääävla bra!!!!! har aldrig gått så bra förrut tror jag :P hoppas bara att det kommer gå lika bra imorgon oxå xD.

När jag hade blivigt hämtad och duschat så åkte familjen till Sumpan för att äta på resturang, åt det vanliga, kyckling....gott xD.

Nu sitter jag här och lyssnar på Häggis <3<3 xD.

Ska kolla på körslaget kl 20 :P

kraaaamar, snrt är det nyår då ska ag hem till Beckis!!!!!!!! xD lämgtaaar <3<3

kramopuss
Lyckopiller <3

Jag rider på en av dom fiinastee!!! (inte från dagens lektion tyvärr :P)

Av Elin - 25 december 2008 10:30

23 december: Var hemma hela dagen, tittade på TV hjälpte mamma att städa och fixa ordning för kvällen, vår famij har nämnligen en tradition att vi bjuder alla nära vänner för att prova julskingan och dricka lite glögg, i år kom 20 pers tror jag och vi barn hade skitkul! jag fick vara "barmvakt" åt en 4 åring men de var ju bara kul xD. Vid 23 när alla hade gått så plockade vi undan lite och sedan var det sängen, jag passade på att rimma lite till alla klappar xD.

JULAFTON: Gick uppvid 0930 och öppnade julklapparna fråg Guffa, kompisar mm sedan tittade jag lite på TV och sedan var det lunch, medans dom andra åt gröt ifamiljen(hatar gröt) så åt jag pizza xD. Vid 14 så åkte pappa och hämtade farmor och farfar i UV xD. 

Så kollade vi på kalle och så när dom hade kommit. Sedan pratade vi lite och hade det trevligt och så var det matdags :P.
Vid 1930 så öppnade vi julklappar, fick mycket fint!!! haha nu har jag 1000 kronor att handla för på HM xD, undra vad jag ska köpa xD.

Vid 2130 så var alla klappar öppnade och vi pratade lite och tittade på TV sedan gick jag och lade mig.

puuss
Lyckopiller <3

Av Elin - 23 december 2008 16:30

Pappa, jag och Pelle åkte till barakaby på förmiddagen för att handla det sista till alla, när vi var på Statium så mötte jag Tina där hihi, vi pratade lite och sedan gick vi åt varsit håll. 

När vi kom hem så satte jag mig framför TV:n och vid halv 4 så kom Anki!!!! fan vad smal hon hade blivigt :O :O helt chockad!! hon hade gått ner 68 kg!!!!!!!!! helt otroligt!!!!!. När vi hade pratat en timme ca så åkte jag till stallet, jobbade som stallvärd fast jag inte änns behövde det och så fick jag helt plötsligt rida igen, då blev det stressigt fast det gick bra ändå :P. Eloge var så duktig jobbade mäst i trav och han gick hur fint som helst emellanåt xD.

När jag kom hem vid halv 10 sådär så duschade jag, åt middag och sedan gick jag och lade mig, var så jävla trött!!

puuss
Lyckopiller <3

Av Elin - 21 december 2008 23:45

Gick upp vad 08:00 då väckarklockan ringde, åt frukost och sedan bar det av till stallet, Rebecka och jag skulle ha ponnylekis och det var en liten tapper tjej som kom, vi lekte lekar och så drack vi pärondricka xD. När det var slut så gick jag till stallet för att jobba som stallvärd, Sandra skulle ha stått med mig fast hon kunde inte så hon lovade att hon skulle hitta en annan, fast så blev det ju inte :( jag fick jobba alldeles själv så när det var 10 minuter kvar på mitt pass så fick jag gå av Jennie xD.

När mamma kom och hämtade mig så åkte vi till vällingby ett par timmar för att handla lite julklappar så nu är det bara mamma kvar som jag ska fixa imorgon :P.

När vi kom hem så duschade jag och sedan var det bara att passa tåget till karlberg, på tåget mötte jag underbaringarna + Fillan <3 :D. När vi var i norrviken så hämtad Sara oss där och när alla hade kommit så stekte vi korv och åt på golvet xD. Vi lekte lekar och drack champange! haha. Efter ett par timmar så gick bålstabarnen hem medans vi andra lekte sanning och konka och tittade på "Heartbreak hotel". Kl 23 så kom mamma och hämtade mig så nu sitter jag här, trött som fan och sur på Pelle!

Puuss
Lyckopiller <3

Av Elin - 20 december 2008 16:45

Åååhh vilken dag!! eller eftermiddag iallafall xD (a).

Gick upp vid 11 tittade på TV och satt vid datan och nördade mig typ hela förmiddagen, vad 14:30 skjutsade mamma mig och pappa till cirkus där vi skulle titta på Häggis <3 hihi :P. Det börjde vid 16:30 och höll på i två timmar (a) det var så jävla bra!!!! hon är så rolig haha.

Carola hade bjudit upp alla barn under 42 på scenen och när alla barn satt där så frågade hon en tjej på ca 4 år vad som var det bästa med julen.

Carola: vad är det bästa med julen?
Tjejen: Att man kan åka pulka.
Carola: men om det inte blir någon snö då?
Tjejen: Då vill jag åka skidor.

Haha fan vad alla garva, hon var så söt tjejen xD

eller Carola frågade samma fråga till en till tjej ca 6 åring
Carola: Vad är det bästa med julen?
Tjej: Att tomten kommer
Carola: mm det är kul, vet du vem han är?
Pianisten: oops haha
Carola: Hon såg ju äldre ut...haha

Det var kul ^^ kan vara svårt att förstå såhär, lättare om man var där xD aja slut med det.

När vi kom hem vid 19:00 så åt familjen mat och nu har jag ätit lite godis och sitter här medans dom andra i familjen tittar på en film som vi har hyrt (jag har redan sett den ^^)

Imorgon ska jag till stallet och jobba och på eftermiddagen till Sarisen ^^ 

pussokram
Lyckopiller <3

(14 november 2007 singering på Ålens city)

 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17 18 19 20 21
22
23
24
25 26
27
28
29 30
31
<<< December 2008 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Skapa flashcards