lyckopillerelin

Alla inlägg under september 2011

Av Elin - 30 september 2011 15:28


Jag har två låtar som jag hörde som gjorde så jag fastande för Carola. Den ena var "Walk a mile in my shoes" 



och den andra var "I belive in love"



Sen så när jag blev riktigt fast så lyssnade jag sönder på "Carola hits 91" :P.


Lyckopiller <3

Av Elin - 30 september 2011 08:05


 

Gammal bild...


Lyckopiller <3

Av Elin - 29 september 2011 17:16


Haha asså jag måste allvarligt sluta shoppa! Men har bestämt mig för att från och med Oktober blir det andra bullar, då ska jag minsann spara på pengarna :P.


Det här var det jag fick med mig hem idag!


       


Urdåliga bilder, men hoppas ni ser ändå :P


Lyckopiller <3

Av Elin - 29 september 2011 13:45


   



       


Lyckopiller <3

Av Elin - 29 september 2011 11:53


Så vitt jag vet så har Carola bara varit med i två musikaler. Les miserables 2002 och The sound of music 1995. Jag har faktiskt aldrig sett Les miserables, vet väl lite grann vad den handlar om men that´s it lixom :), The sound of music har jag sett ett antal gånger fast den engelska versionen såklart och jag älskar den!


Så jag måste nog välja Sound of music för jag kan verkligen tänka mig att rollen som Maria var som gjort för Carola! Sen är hela storyn och all musik hur bra som helst!


 

Lyckopiller <3

Av Elin - 28 september 2011 21:50


Red Brolle idag, var inte alls taggad och verkligen allt hade gått fel under dom timmarna jag hade varit i stallet så ville bara hem. 


Men satt upp som vanligt och började tänka om att jag åtminstånde skulle försöka kämpa iallafall och fan vad bra det gick!! Det har aldrig gått så bra som idag, är så himla nöjd med lille plutten!


Började med halter vid varje bokstav, det var lite trögt att göra halt men efter ett tag så började han lyssna mer på mig och då blev det mycket bättre. Efter det så red vi på fyrkantspåret men på ena långsidan så gjorde vi skänkelvikningar och den andra så red vi en början på en öppna. Första skänkelvikningen så flyttade han sig lite för mycket men när jag hade kommit på vart speglarna fanns så kunde jag se själv hur mycket det behövdes mm efter det så gick det mycket bättre! 


Efter den övningen i båda varven så joggade vi igång i trav och gjorde öppna på ena långsidan och bara ställde på andra sidan. Jag tycker det är grymt svårt att rida öppna! Är nästan omöjligt att inte få det vingligt men det gick klockrent på Brolle! Kände verkligen flytet i traven och han lyssnade grymt bra på både skänkel och handen!


Efter det så red vi på volterna och minskade dom, där hade jag velat ha lite mera krut i bakbenen och ibland så blev hen lite överböjd så bogen åkte ut, men det fixade sig snabbt när jag väl började koncentrera mig igen :P. Fattade vänster galopp och det är ju det lätta varvet, så det gick bra, lyckades hålla honom på plats hela tiden. Vi bytte volt och gjorde samma sak i höger. Det är det svåra varvet så det var lite svårt att hålla kvar honom på den lilla volten men han sprang inte ut så mycket alls som jag vet att han kan göra när jag sitter på honom. Galoppen tänkte jag mest GASA! Eftersom han själv har svårt med balansen och takten och jag har svårt med det i höger så är inte det någon bra kombiation men idag så tänkte jag iallafall prova fullt ut och faaaan vad bra det gick!! Såklart så var det svårt att hålla i galoppen när vi skulle ta tillbaka men sålänge jag gasade så gick det hur bra som helst! Typ det bästa på hela lektionen, det var inte så svårt som jag egentligen har gjort det till!


I slutet så travade vi av dom i serpentinbågar, han var riktigt mjuk och fin det var bara jag som förstörde bådas koncentration när stiglädrerna kändes jättekonstiga efter galoppen, men annars så kändes han jättefin!!


Är grymt nöjd med dagens lektion! Synd bara att han typ måste användas av ponnytruppens tjejer när det är klubbtävlingar, annars hade jag nog anmält mig.


   Fina ponny <3


Lyckopiller <3

Av Elin - 28 september 2011 14:04


Äntligen så landade den i brevlådan!


  


Lyckopiller <3

Av Elin - 28 september 2011 12:14


Oj, hur ska jag förklara så ni förstår och att det inte ska låta så överdrivet och vad ska man säga...fjortisaktigt.


Carola betyder oerhört mycket för mig! Hon ger mig så mycket styrka och livslust varje dag, inte bara för musiken utan mest för hennes personlighet. Hon VÅGAR stå för den hon är till 100%, hon vågar vara sig själv. Tänk om alla vågade det, vad lättare det skulle bli då. Carola har en viss förmåga att kunna visa sin styrka utåt så man själv känner sig stark. Hon är den personen som har fått mig att våga tro på mig själv, hon är den som får mig att tänka efter innan jag gör något jag ångrar.


Carola berör mig mer än någon annan både genom musik och personlighet, hon ger mig styrka att gå upp varje morgon och känna mig älskad, behövd och bekräftad. Hennes musik berör mig på ett glatt sett, när jag lyssnar på Carola så känner jag mig taggad, blir lycklig och i vissa lägen så skulle jag bara vilja ställa mig upp och skrika av lycka. Carola gör mig glad, lugn och får mig att tänka tanken "Det här löser sig, du måste bara tro på det själv."Hon har hjälpt mig otroligt mycket under sommaren och hösten, dom dagarna då jag har kännt att jag bara vill ligga i sängen och gråta för jag är så rädd för framtiden och allt så har hon gett mig styrkan att kliva upp ur sängen, ta på mig kläderna och göra något vettigt utav dagen. Hon ger mig tro, hopp och kärlek!


Under mina år som Carola-fan så har jag fått stått ut med mycket skit från andra, men jag vill bara säga er att ju mer skit ni kastar på mig desto mer stolt blir jag över att vara Carola-fan! Alla borde prova på att vara så stark och öppen som Carola är, det skulle många vinna på.



Carola Maria Häggkvist är en av dom viktigaste personerna i mitt liv, jag tror ärligt talat att hon har gjort mig lite till den personen jag är idag. Jag kan inte tänka mig ett liv utan henne och hennes musik. Hon är en av mina största förebilder och så kommer det att förbli hela livet ut!


       



Lyckopiller <3     


 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2011 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Skapa flashcards