lyckopillerelin

Alla inlägg under november 2014

Av Elin - 30 november 2014 07:26


God morgon på er vänner. Usch vad dåligt jag sovit inatt och ännu en gång så har jag drömt massa obehagliga drömmar. Men vad gör det när jag hela dagen kommer att befinna mig på Friends arena och shoppa och kolla på massor av fina hästar! Denna vecka så har det varit fullt ös med Sweden international horse show här i Stockholm, Sveriges största hästfest! Nytt för i år är att det är på Friends, tidigare har det varit i Globen i alla år, men nu är det större och pampigre! Redan klockan 9 kommer jag och Elin att befinna oss vid friends och vid 22,23 kommer vi att åka hem igen. Åh vilken bra dag detta kommer att bli! Kanske tittar in här med en liveuppdatering under dagen, men räkna med att jag har fullt upp med annat hehe. Ha en bra söndag nu, kram på er!


Bild från förra året.

Av Elin - 29 november 2014 16:01


Hej på er finingar. Har precis kommit upp i lägenheten efter några timmar ute, känner mig fortfarande ganska stelfrusen men jag tycker att det kan vara rätt så mysigt faktiskt. Kom till G något sent men vi lyckades komma iväg vid 13:30 ungefär. Var på Skansen i någon timme och gick runt på julmarknaden och tog en sväng runt och kollade på massa djur också, väldigt mysigt trots att en viss kille inte var på humör alls. Vi avslutade iallafall allt med att köpa hem lite lakrits så blev han nöjd. Jag tyckte iallafall det var väldigt mysigt att gå omkring och höra julmusik och känna doften av brända mandlar och knäck, synd att jag troligtvis inte kommer hinna gå dit mer detta år. Det var också väldigt trevligt att komma tillbaka till Solliden, det kändes nästan lite som att komma hem trots att det är kallare nu ä sist jag var där hehe. Nu har vi då som sagt precis kommit hem, jag sitter och kollar på Harry Potter medans G spelar datorspel, om någon timme ska jag börja laga mat och sen så åker jag nog hem så jag är hemma till så mycket bättre. Återkommer senare, kram på er!


Av Elin - 29 november 2014 11:13


Hej på er vänner. Lördag idag för er som missat. Jag ska jobba idag, vilket jag absolut inte har något emot. Blir en tripp till skansen och det säger man ju inte nej till. Men innan det så tänkte jag skriva om igår kväll. Sofi kom strax efter 17 och så åt vi middag här hemma för att sedan promenera till Stockholm studio där idol spelas in. Förra året så gick vi på semifinalen och likaså detta år, vi har sagt att det ska bli en tradition för oss när de spelar in i Spånga. Är så himla smidigt att man bor 10 minuter från studion, det är till och med så att vi funderade på att gå hem och kissa under den längsta pausen på kvällen haha.


Men åter till idol. Detta år så fick vi inte lika bra platser som förra året. Då satt vi på parkett precis vid juryn, men igår satt vi nästan högst upp. Men man såg ändå helt okej. Det som var sjukt jobbigt var den olidliga värmen, det kändes verkligen somatt vi satt i en bastu! Ljudet tycker jag inte heller var det bästa, men jag har börjat vänja mig vid att det är sämre ljud när man är på inspelning live, tyvärr! Det var mycket känslor i årets semi och jag både skrattade, grät och rös på hela kroppen under vissa tillfällen. De tre tjejer som stod i semin var helt klar outstanding alla tre på sina sätt. Jag höll på Lisa och Mollie, Mollie har jag hejat på ända sedan den dagen hon klev in i juryrummet och blev så himla glad att hon gick till final! 


Förra året så stannade vi kvar ett bra tag efter sändningen, men detta år kände vi att vi inte behövde något kort eller autograf från någon där så vid 23 gick vi hemåt och var ändå väldigt nöjda och glada över kvällen. Men ändå väldigt trötta. Det är väldigt jobbigt att vara på inspelning då man hela tiden måste vara på topp, men det är en del av charmen också hihi. Kvällens besvikelse var att de gick ut med att Carola skulle vara med på finalen nästa vecka, och jag har såklart inga biljetter eftersom det är utsålt + att jag rider på kvällen! Blev så himla besviken, speciellt eftersom jag har gått runt och haft en känsla i kroppen hela säsongen att hon skulle dyka upp i idol någon gång, menmen nu är det som det är. Ska bli spännande att se vemsom vinner hela kalaset nästa vecka, jag tycker båda tjejerna är GRYMMA!

 


Av Elin - 28 november 2014 15:24


Hej på er vänner. Har helt glömt bort att titta in här idag märker jag. Har inte så jättemycket att säga känner jag då jag inte har gjort något speciellt. Har känt mig lite loj idag, ni vet som att man är någon annanstans psykiskt typ. Jag önskar verkligen att mitt humör förändras snart, är otroligt energikrävande att gå runt och vara nere hela tiden. Drömde sjukt jobbiga drömmar inatt också som inte gör det bättre heller. Det var tänkt att Vånkan skulle komma hit idag och vi skulle plugga, men hon hade sovit dåligt så det blev inget. Jag har passat på att julpynta klart mitt rum då jag inte hann färdigt igår och så har jag kollat ikapp på massa TVprogram som jag missat, annars så har jag spelat två låtar från Livet är en schlager om och om igen hela dagen. Ikväll ska jag och Sofi på Idol så hon kommer hit och äter middag med oss om några timmar. Nä vänner, nu ska jag välja ut kläder inför ikväll. Kram på er!

 


Av Elin - 27 november 2014 21:26


Jag önskar att jag kunde skriva att jag svävar på moln efter denna ridlektion som jag red ikväll, men tyvärr så är det typ tvärtom. Fick Billy denna kväll också, jag ville egentligen inte ha honom samtidigt som jag ändå förstår att beroende på hur jag känner för lektionen så påverkar det hur det går, så jag försökte verkligen tänka att det skulle bli kul. Har ingen lust att skriva så mycket idag då jag är så sjukt besviken, frustrerad och arg just nu över allt. Men vi travade igång hästarna lite på fyrkantspåret, fattade lite galopp åt båda varven och sedan satte vi igång med kvällens övning.


Tyckte att han kändes bra i början när vi travade igång dem, han lyssnade jättebra på både start och stopp men var något emot skänkeln. Efter lite skrittpaus så skulle vi rida en svår men ändå rolig övning som innehöll skritt, skänkelvikningar och galopp och då började det kaos för min del. I högervarvet så var det svårt att hålla igång galoppen och när jag väl fick igång den så kunde jag knappt skta av till skritt där vi skulle skritta. I vänster så red jag slarvigt men fick till fina galoppfattningar. Det som gick bäst var skänkelvikningarna, eller det kändes iallafall bra, är lite svårt att veta exakt då jag inte kunde kolla i spegeln 80% av gångerna hehe.


Jag vet inte riktigt varför och jag kan inte riktigt sätta fingret på varför jag inte kan rida Billy längre. Antingen så kan jag inte rida längre eller så är han för svår helt enkelt. Hans svåra sida är min svåra sida=att det ibland blir omöjligt att göra vissa övningar! Att rida med den nya foten var inte det bästa heller, jag avskyr när allt ska krångla så här, ont i ryggen fick jag också då jag spände mig hela tiden på grund av foten, hamnade liksom ur balans hela tiden! Har ingen motivation att rida alls nu längre. En enda kaoslektion och jag vill lägga av igen, jag fattar inte hur det har kunnat bli så här...



Av Elin - 27 november 2014 16:33


Idag när jag kom hem från skolan och kollade posten så fick jag en glad överraskning. Ett kort med en gul ros på låg i brevlådan adresserat till mig. Detta kort är bland det finaste kortet jag har fått i mitt liv och det är inte för att det är en gul ros på, utan för att det är från en av de finaste personer som jag vet. En av mina stora förebilder. När jag är ledsen ska jag plocka fram detta kort och läsa det om och om igen tills jag blir glad igen. Kunde knappt tro att det var till mig. Vet ni vem det var ifrån? Ingen mindre än från världens bästa Helen Sjöholm. I lördags när jag var på Livet är en schlager så hade jag köpt med mig en blombukett och skrivit ett brev till henne som hon fick efter föreställningen och hon valde att svara! Detta kommer jag leva på länge, världens finaste och vackraste Helen Sjöholm!

 


Av Elin - 27 november 2014 14:17


God eftermiddag på er vänner. Sitter just nu i soffan med min filt över mig för det är så kallt. Har precis ätit upp min tunnbrödsrulle som jag köpte på vägen hem och mår faktiskt lite illa, åt nog för fort tror jag. Eller så är det magkatarren som spökar. Imorse stod klockan på 06:30 och en timme senare var jag på väg till skolan för att ha gruppredovisning. Det var också sista seminariet för denna kurs, imorgon och nästa vecka är det examinationsarbete som gäller! Men åter till dagen, vi hade redovisning och allt gick bra. Dock så var jag sjukt trött! Den sista timmen när vi gick igenom all kurslitteratur så höll jag seriöst på att somna, tänkte att jag skulle vila ögonen lite men jag kände att när jag blundade så somnade jag nästan direkt, kände mig nästan som barnen på förskolan när de håller på att somna vid matbordet haha. Vid 12 så slutade och så åkte jag hem till Spånga igen. Alldeles strax så tror jag att jag ska försöka kravla mig upp ur soffan och börja städa och julpynta mitt rum, måste bara orka resa mig upp haha. Nä vänner, återkommer senare, hej så länge!

 


bild från i somras

Av Elin - 26 november 2014 21:48


God kväll på er vänner. Jag blev lite senare från stallet än vad jag hade tänkt och planerat idag, alltid så I guess. Stallet är verkligen som mitt andra hem just nu. Mitt i allt det jobbiga så har jag äntligen hittat tillbaka till den platsen som jag alltid rymde till när jag gick i gymnasiet och allt var tungt. Är så tacksam! Idag kom jag dit strax efter 16, bytte till stallvänliga skor och hängde i klubbis tills det var dags för teaterträning med barnen. Är så himla kul nu när man börjar kunna namnen på alla och känner att man har lite mera koll på klubben. Teaterträningen gick strålande och barnen skötte sig exemplariskt, veckorna går så himla fort just nu och snart är det dags för julshow-på riktigt! Resten av kvällen så hängde jag bara med några från min gamla ponnygrupp och så tittade jag på deras lektion innan mamma kom och hämtade mig något sent. En bra kväll i stallet. Jag fick frågan om jag hade flyttat in i stallet nu eftersom jag är där så mycket och ja, imorgon ska jag dit igen och rida så man kan ju nästan säga att jag har flyttat dit ;).


Pyssel med barnen


Ridlektionsvy



 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2014 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Skapa flashcards