lyckopillerelin

Alla inlägg den 18 november 2014

Av Elin - 18 november 2014 21:07


Ååååh vad jag är grymt nöjd med kvällens ridlektion! Trots yrsel och lite annat så kan jag inte vara mer än glad och nöjd. Fick sitta på Jissa denna lektion med, hoppade ju på henne förra veckan och tänkte då efter att jag skulle säga till Åsa att jag gärna vill rida henne mer, men det verkade som att Åsa kunde läsa mina tankar redan där och då. Är så otroligt glad över att jag fick sitta på min gamla kärlek igen! Jag skötte Jissa för många år sedan och fick även rida henne ett bra tag några år senare, men av någon anledning så började hon dumma sig som ston kan göra ibland och då fick jag byta till Brolle som var lugn och trygg i sig själv istället, men nu när jag har ridit Jissa två gånger så kommer jag verkligen ihåg varför jag kände en sådan kärlek för denna häst! Hon ställer upp i alla lägen och jag känner mig så otroligt trygg på hennes rygg!


Vi var sjukt många på lektionen idag så när vi började rida fram fritt så fick vi verkligen se upp på varandra. I början så tyckte jag att hon var väldigt seg, trots att hon gick lektionen innan. Hon har också en viss tendens att börja rycka med huvudet upp och ned, men jag försökte tänka på att bara rida på framåt och inte tänka så mycket på det. Efter ett tag så tyckte ajg att hon började skärpa sig och lyssna på mig istället och traven blev väldigt bra!


Efter en liten paus så kom vi på volterna och jobbade med att minska dem och sedan flytta ut hästarna på voltspåret för att sedan fatta galopp från skritt. Det gick helt okej det men, i skritten så förlorar jag lite fart och hon börjar rycka med huvudet direkt, men jag försökte så gott jag kunde och tänkte på att hela tiden hålla henne uppmärksam så hon fick andra saker att tänka på. Galoppen gick jättebra, hon har en otroligt snäll och lugn galopp så det var bara att sitta där, rida framåt och så kunde man koncentrera sig på formen istället att hon skulle bära sig själv även där.


I slutet så travade vi av dem lite, då tyckte jag att Jissa hade en jäkla fart i benen jämfört med i början, men samtidigt som jag försökte få henne att sänka sig så koncentrerade jag mig på att rida mycket böjda spår och bara få henne att trava lite lugnare så hon kunde slappna av lite mer. I det stora hela så är jag grymt nöjd med kvällens lektion och jag längtar redan tills på måndag då jag ska rida igen!


Gammal bild på Jissa och mig.

Av Elin - 18 november 2014 16:26


Hej på er vänner. Jag tror att jag har slagit rekord på minst antal timmar jag har sovit inatt. Sov ca fyra timmar. Behöver jag säga att jag har gått på sparlåga idag? Antingen så har jag varit sjukt bitter eller typ överflummg haha. Men jag har klarat dagen och nu är det bara den sista spurten kvar, ridlektion! Har varit på universitetet i några timmar nu, kom hem precis efter ett seminarium som var både ris och ros. Börjar få lite bättre kläm på allt, men det är lång väg kvar. Det roligaste på lektionen var att vi fick kolla på filmklipp om lek och helt plötsligt så dyker min VFU-förskola upp, egentligen visste jag att det kunde dyka upp i något klipp då vi pratat om det för länge sedan under någon utav mina VFU-perioder, men det var ändå en glad överraskning! Ännu en gång så insåg jag vilken fantastisk förskola jag har fått lära mig av! Måste åka och hälsa på snart tror jag! Nu är jag som sagt hemma, har bytt om och väntar på att klockan ska bli sex så jag kan åka till stallet. Egentligen så vågar jag inte sätta mig i soffan och ta det lugnt då jag tror att jag kommer att somna då, kanske får laga någon form av middag till mig själv istället. Återkommer när jag kommit hem från stallet, kram på er!


 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2014 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards