lyckopillerelin

Alla inlägg den 11 november 2014

Av Elin - 11 november 2014 21:28


Ikväll har jag gått och blivit nykär igen. Det var år och dar sedan som jag red på min gamla favorit Jissa och idag fick jag äntligen hoppa upp på hennes rygg igen. Idag har vi också skuttat hinder och jag kan säga, hade jag inte haft Åsa på marken så hade jag nog inte kommit över hindrerna så snabbt utan stått och tveka rätt länge. Är såå glad över att hon fick över mig, ibland behöver jag någon som inte gör någon grej av det hela utan bara säger rakt ut att jag ska hoppa för att jag minsann kan.


Fick som sagt rida Jissa, en riktig klippa både i stallet och på lektionen! Kändes väldigt tryggt att sitta på henne och jag hoppas verkligen att jag får rida henne mer när vi dressyrar och också. Egentligen så finns det väl inte så mycket att skriva om egentligen. Vi hoppade några hinder, första gången jag skulle hoppa så var jag sjukt nervös och ville inte ens hoppa längre, eftersom det var ett tag sedan som jag red Jissa så ville jag gärna känna lite på henne i galoppen också, men när Åsa säger att man ska hoppa så gör man det helt enkelt och när jag hade gjort det så var jag väldigt nöjd med mig själv haha. Nackdelen med att hoppa är att det är så himla mycket väntetid, det bli ett par språng var och sedan är lektionen slut, men efter fredagens hopplektion och dagens hopplektion så känner jag ändå att jag har blivit lite modigare och faktiskt tycker att det är rätt kul när man får rätt häst och har bra ridlärare! Men jag håller mig till dressyren ändå, känns säkrare så.


En svettig dam efter två pass på raken <3


Av Elin - 11 november 2014 18:04


God kväll på er vänner, en dag som denna så är jag glad att jag har en smartphone kan jag säga. Egentligen kanske jag inte ens har tid att sitta och skriva till er just nu men jag gör det ändå ;). Sitter och väntar på bussen i Spånga just nu efter att ha varit på universitetet för en föreläsning, värstaföreläsningen jag varit med om, vi hade verkligen ingen luft i salen så det kändes som att vi var i en simhall, sjukt jobbigt! Innan föreläsningen så åkte jag in till stan för att shoppa lite på hööks, blev ett par stigbyglar jag kom ut med bland annat ;). Nu är jag som sagt på väg hem, hinner i princip ta en banan, gå och kissa och byta om innan jag får skjuts till stallet. Så hej på er så länge, återkommer senare ikväll när jag kommit hem från stallet!

 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2014 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards