lyckopillerelin

Alla inlägg den 26 november 2014

Av Elin - 26 november 2014 21:48


God kväll på er vänner. Jag blev lite senare från stallet än vad jag hade tänkt och planerat idag, alltid så I guess. Stallet är verkligen som mitt andra hem just nu. Mitt i allt det jobbiga så har jag äntligen hittat tillbaka till den platsen som jag alltid rymde till när jag gick i gymnasiet och allt var tungt. Är så tacksam! Idag kom jag dit strax efter 16, bytte till stallvänliga skor och hängde i klubbis tills det var dags för teaterträning med barnen. Är så himla kul nu när man börjar kunna namnen på alla och känner att man har lite mera koll på klubben. Teaterträningen gick strålande och barnen skötte sig exemplariskt, veckorna går så himla fort just nu och snart är det dags för julshow-på riktigt! Resten av kvällen så hängde jag bara med några från min gamla ponnygrupp och så tittade jag på deras lektion innan mamma kom och hämtade mig något sent. En bra kväll i stallet. Jag fick frågan om jag hade flyttat in i stallet nu eftersom jag är där så mycket och ja, imorgon ska jag dit igen och rida så man kan ju nästan säga att jag har flyttat dit ;).


Pyssel med barnen


Ridlektionsvy



Av Elin - 26 november 2014 10:51


Hej på er, oj vad trött jag är alltså. Sov i fyra timmar inatt och nu när jag kommit hem så känner jag att jag lätt skulle kunna gå och sova igen haha. Jag var inte alls så trött när jag gick upp klockan 6 imorse, var pigg och glad och tyckte att det var lite mysigt att gå upp tidigt, men jag vet inte, nu tycker jag inte att det är lika mysigt om man säger så. Var iallafall på OT-center nu under morgonen för att fixa nya proteser. Tydligen så var min benprotes helt totaltrasig och de hade ingen fot som passade till min protes. Jaha, hur gör man då? Kryckor? Ryllstol? Fick en aning panik där ett tag, kan ju inte hoppa runt på ett ben i flera veckor. Men som tuuuur var så hittade de tillslut en fot som de kunde använda. Dock så är den väldigt annorlunda så jag kommer få öva att gå mycket på den nu för att vänja mig, är lite nervös för hur det ska gå att rida med den, men det löser sig nog då det mest handlar om en vanesak kan jag tänka mig.


Så här ser det ut när man väntar på att få tillbaka sitt ben ;).


Vi gipsade även både arm och ben för att få nya proteser på båda ställen, det var ett bra tag sedan som jag gipsade. Allt gick bra och förhoppningsvis så har jag mina nya proteser i början av nästa år. Hade gärna velat ha de innan USA, men det är en omöjlighet tyvärr.


Bengips.


Armgips


Nu är jag hemma som sagt och ska nog försöka förbereda vår gruppredovisning som vi har imorgon på morgonen. I eftermiddag så drar jag till stallet igen för att vara med på lite teaterträning, träffa vänner och öva på att gå med den nya foten/protesen. Återkommer senare kompisar, kram på er! 

 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2014 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards