lyckopillerelin

Alla inlägg den 6 november 2014

Av Elin - 6 november 2014 21:47


God kväll på er kära ni. Har precis kommit hem efter några givande timmar på kansliet och känner mig lite hängig. Bara för att jag skrev i ett mess idag att jag började må bättre då jag känt mig lite halvsjuk nu i någon vecka så mår jag konstigt igen, varför är det alltid så? Slår vad om att jag blir sängliggandes sjuk när jag är i USA i jul bara för att jag verkligen slappnar av till 110%....


Men iallafall, har varit på Stockholms läns ridsportsförbunds kansli nu ikväll och haft någon form av en utbildning/DUS-möte. Vi har vårat fokus denna termin på klubb-besök och ikväll har vi haft en liten utbidning med SISU om hur vi kan utveckla våran ledarskap och lära oss att utbilda på ett roligt och bra sätt. Mycket givande! Tycker att det är så häftigt att allt går ihop i varann när jag är utbildningar om detta, det jag lär mig i skolan som blivande förskollärare går att ta in i ridsporten och tvärtom.


Mat och fika, sedan är allt redo för möte hehe!


Våra nya snygga pärmar med allt material i, känner mig nästan redo att åka ut och möta ungdomar nu! :D


Henrik från SISU hade även med sig en överaskningsgäst som skulle komma och insperera oss och oj vad inspirerade vi blev! När det plingade på dörren och Helena Carlsson dök upp så blev vi alla väldgit glada och tyckte att det var såå kul att hon kom och pratade lite med oss. Som en föredetta ordförande i centrala ungdomssektionen så är hon som en förebild för oss i DUS + att hon är sjukt duktig på att prata och insperera! Jag som har tyckt att det har varit lite tufft under höstterminen känner mig verkligen mer peppad nu efter denna kväll att fortsätta mitt engagemang inom ridsporten!

Av Elin - 6 november 2014 15:45


Alltså, jag är så fruktansvärt glad! Klockan 10:00 idag avslöjade Carola något som hon har gått och tryckt på sedan länge. Jag satt bänkad framför hennes officiella facebooksida för att få reda på vad det var och jag kunde knappt sitta still av förväntan, när hon sedan la ut en bild på en turnéplan under våren så skrek jag! HERREGUD vad kul! Imorgon börjar jag dock en skitdum tid i skolan, men jag kommer INTE missa bra platser till denna konsert så det blir till att ta med datorn till skolan och komma dit tidigare så jag kan boka innan vi börjar! GAAAAAAH vad jag längtar!!


Av Elin - 6 november 2014 12:17


Hej på er vänner. När jag gick upp i morse så fick jag en liten chock när jag såg snön falla ned på marken, trots att jag ändå visste att det skulle snöa. Nu hoppas jag bara på att det blir mycket snö så vi slipper allt slask, men det lär nog inte hända tyvärr hehe. Idag är det en ledig dag för mig med massa plugg och annat. Ska iväg ikväll på DUS-möte men annars så stannar jag inne och tittar på allt snö ;). Känns som att ajg har sjukt mycket att skriva om, men jag tror att jag får skriva separata inlägg om allt som händer, fötter och sker för tillfället. Imorse så plingade det iallafall på dörren och en snubbe kom och lagade vår tvättmaskin, vi har varit tvättmaskinlös i en vecka nu så mamma har fått tagit med tvätten till jobbet och tvätta där haha, men nu fungerar den igen, slönt!


För ett tag sedan så slängde jag ihop en kladdkaka som nu står i ugnen och bakar till sig, lovade att bjuda på fika på mötet nu ikväll eftersom jag fyllde år igår ;). Har också varit duktig att plugga lite nu under tiden som kladdkakan står i ugnen, men jag känner att min koncentration är någon annanstans idag. Har iallafall läst det mesta till seminariet imorgon! Strax så måste jag nog ta ut kakan ur ugnen och äta lite lunch tror jag. Ska även titta på lite TV-program som jag missat under veckan, viktigt att hänga med liksom hehe. Men nu, läsa klart det sista kapitlet i boken!



 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2014 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards