lyckopillerelin

Alla inlägg under augusti 2013

Av Elin - 31 augusti 2013 18:34


Hello kompisar. Har ni haften bra dag? Vilket väder det har varit idag! Men i allafall, tillbaka till igår. Vilken kväll jag hade! Så otroligt kul att träffa alla härliga hästmänniskor som jobbar och driver stockholms läns förbund, riktigt kul att få ta del av allt som sägs och få chansen att påverka själv. Är galet taggad nu och jag älskar verkligen ridsporten! När vi hade jobbat ett pass så var det dags för bubbel och tipspromenad, efter det så var det världens brakmiddag i form av grillbuffé. Toklyxigt var det med god mat, gott vin och självklart gott sällskap! Tror jag kom i säng vid 12 och var väldigt nöjd med kvällen.



Idag så ringde klockan redan vid 7, aaaalldeles för tidigt haha. Idag har jag föreläst en kortis tillsammans med två andra om ridning för funktionsnedsatta. Var jättespännande och lärorikt. Efter mycket diskussioner och kloka ideér från alla så var det dags för stadsvandring i Sigtuna. Självklart så blev det tyvärr ösregn hela stadsvandringen så trots att nästan alla hade paraply så blev vi ganska blöta om byxor och skor iallafall och jag tror nog att alla längtade tillbaka till stugorna och lunchen litegrann ;). Efter ännu en brakmåltid, fast lunch så var vi alla galet trötta, men några timmar till var vi tvugna att jobba på. Vi tog i och försig en paus på 10 minuter mitt i för EM i fälttävlan då Ludwig skulle rida, hehe är  vi hästmänniskor och det är EM så var vi ju självklart att hänga med ;). Lite innan 16 så fick vi sluta och så åkte vi hemåt, jag fick skjuts av samma snälla person som jag kom dit med.



Ikväll blir det bara chill på soffan framför TVn och käka godis hehe. Imorgon så får vi se vad som händer, kram!

Av Elin - 30 augusti 2013 13:21


Hej på er vänner. Fredag idag igen, känns som att det var igår som jag kom hem från mormor och morfar i Vaxholm men i själva verket så var det en vecka sedan som jag åkte DIT. Den sista sommarlovsveckan har verkligen gått fort! Men jag har haft det så bra och träffat måna vänner denna vecka!


Just nu sitter ajg med handuken på huvudet och halvt påklädd, om 30 minuter ungefär så ska jag bege mig in mot stan för att möta upp min skjuts, har sån tur att jag får åka bil till konferensen tack vare snälla människor i distriktet. Idag-i morgon är det alltså dags för knoferens med distriktstyrelse, kansli och sektioner i Stora Brännbo i Sigtuna, ska bli trevligt tror jag! Senaste konferensen med bara distritstyrelsen var jättetrevlig så hoppas på samma stämmning nu. Kommer nog varken ha tid, ork eller lust att titta in här ikväll, så jag återkommer när jag är hemma igen imorgon eftermiddag, ha en bra fredagkväll allesammans, kärlek!


Bild från förra konferensen med distriktstyrelsen.



Av Elin - 29 augusti 2013 21:42


Hej på er vänner. Har inte haft möjlighet att titta in här förs nu. Bilturen till Örebro igårkväll gick bra, gick snabbt och smärtfritt haha. Var lite seg i huvudet bara och när man åker med familjen Fredriksson så pratas det typ hela tiden haha, tur att jag tycker om dom ändå. Idag gick vi upp vid 9 typ och käkade frukost. Under hela dagen så har vi fixat till klänningarna till Saras bröllop. I pauserna när Sofi och jag inte har behövde agera provdocka så har vi mest suttit i fotöljen och lyssnat på lovsånger och sjungit med. Så mysigt har det varit! Vid 18 efter lite stress med det sista på våra klänningar för att få med dom hem så gick vi mot bussen som skulle ta mig och Sofi till centralen, i Örebro alltså ;). Då blev det ännu mera stress då bussen var 15 minuter försenad och vi höll på att missa tåget hem till Stockholm, lite småpanik fick vi allt haha. Hela hemresan så satt vi och lyssnade på sommarlåtar som påminde oss om skansen och försökte få med hela vagnen på allsång, men icke sa nicke! Trevligt var det iallafall! Nu är jag då hemma och tittar på TV, ska nog snart gå och sova, är ganska trött. Ha en bra kväll vänner, kram!


Så normala vi är ;)


Hej då Örebro!


<3



Av Elin - 28 augusti 2013 17:49


Jag har väldgit svårt att gå vidare i livet. Har jag varit med om något bra i mitt liv så har jag väldigt svårt att släppa det och gå vidare. Jag tyckte tillexempel att det var jättejobbigt att ta studenten och släppa taget om all personal och klassen. Jag tycker det är jättejobbigt att dom där sommardagarna man hade ute på landet 4 veckor i streck med massor av saker att göra inte kommer att komma tillbaka på samma sätt eftersom både jag och Pelle växer upp och har våra egna liv nu, jag har jättesvårt att lämna Vällingby, kanske är det det jag behöver för en omväxling, men kan inte släppa alla hästar, vänner och personal...ja ni fattar, kanske har det med trygghet att göra, eller att jag gärna vill ha koll på saker och ting.


Av Elin - 28 augusti 2013 15:16


Hej på er! Har verkligen inte gjort ett dugg idag, har haft så tråkigt haha! Har ju lixom haft saker att göra varje dag nu dom senaste dagarna så har vant mig vid att ha fullt upp, om jdet hade varit så att ajg skulle ha ridit ikväll så hade det varit ok att inte göra något idag, men annars så tycker jag att ajg bara har varit lat haha. Jag hade planerat att åka till Vällingby och köpa en almanacka ocg gå in till banken, men det kändes så drygt att åka dit för bara dom två sakerna så jag struntade i det. Har istället kollat på TV under dagen, har även suttit och läst. Just nu läser jag en bok som heter "En man som heter Ove" skriven av Fredrik Backman, den är verkligen hur bra som helst! Man skrattar hela tiden samtidigt som det är en väldigt gripande och fin berättelse. Har läst lite över halva boken nu och måste redan rekomendera den känner jag! Ikväll åker jag till Örebro och komer hem imorgonkväll, förhoppningsvis med en klänning med mig, åh så spännande det är! Nu ska jag läsa om Ove igen, kram på er!


Av Elin - 27 augusti 2013 21:47


...och jag saknar det så enormt! Saknar vädret, sångerna, glädjen, allt!


Av Elin - 27 augusti 2013 20:38


Hej på er vänner. Känns som att jag har gått upp 5 kilo på bara dom här två senaste dagarna för jag har fikat så mycket haha. Under förmiddagen och efter lunch så slappade jag bara hemma, tog en dusch och tittade bara på TV. Vid 1330 så styrde jag kosan mot spånga konditori och satte mig där och fikade lite själv tills Rebecka kom och gjorde mig sällskap.



Rebecka och jag satt där i ca 2 timmar tills Erika kom och gjorde oss sällskap ett tag, vid 16 så fortsatte jag och Erika mot Sollentuna för att möta upp Åse och catcha up lite sedan sist vi sågs. Vi satte oss och pratade och åt lite mat och bara hade det allmänt trevligt, som man alltid har med Erika och Åse. Saknar på ett sätt tiden när man gick i gymnasiet, tänk vilka bra 3 år jag hade på Didaktus!


 

Av Elin - 26 augusti 2013 21:21


Men hej på er finaste. Ledsen för mitt frånvarande under dagen men jag har verkligen varit borta från 11-nu typ. Har haft en sån himla fin och bra dag idag. Sov till typ 1020 och vaknade till ett sms från Bella att hon ville ha sällskap på Spånga konditori. Jag fixade iordning mig och lyckades passa in så jag slapp gå till spånga station då bussen kom precis när jag gick. Vi satt där ett tag och snackade skit och sen så gick vi vidare runt i spånga centrum för att sedan hamna hemma hos Bella och fortsätta snacka skit, vi sa hej då vid ca 16 och så var det bara att dra vidare. Åh, älskar verkligen  sånna där spontana träffar!


Bra frukost, kaffe och bulle haha.


När Bella och jag sa hej då så var det bara att gå mot pendeln för att möta upp nästa fina vän, Mimmi på tåget, vi köpte kaffe och iste sedan gick vi ner till nybrokajen och satte oss och snackade i solen medans vi väntade på att Amanda skulle komma. Var så mysigt att träffa båda tjejorna igen, Amanda var det över ett år sedan som jag träffade så det var verkligen dags! Det som är så sjukt härligt med oss tre är att vi blir så himla flummig, om folk som inte känner oss ser oss så skulle dom säkert tro att vi hade druckit alldeles för mycket alkohol, men i själva verket så är vi totalt nyktra och bara har det asnajs ihop! Vi satt på kajen ett tag för att sedan gå runt lite inne i stan, efter lite om och men så hamnade vi i humlan iallafall och där stannade vi resten av kvällen för att sen åka hem vid 2030 typ. En jättemysig kväll med mina tjejer och det var verkligen sjukt länge sen som jag skrattade så här mycket! Nu är jag hemma och är helt slut, så jag säger god natt nu. God natt <3.


Tyvärr så har jag ingen bild på alla tre....än hehehe ;)



 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2013 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards