lyckopillerelin

Alla inlägg under december 2011

Av Elin - 31 december 2011 14:40


Hallå mina kära läsare, äntligen har jag kommit hem från kylan och fått ta en riktigt varm dusch, det behövdes kan jag säga. Har befunnit mig i stallet från 9-14 ungefär, har blivigt lite som en tradition att befinna sig i stallet på nyårsafton och nyårsdagen, men detta år blir det bara ena dagen. VM i hoppning stod på schemat oxå med maskerad och mutor till juryn, jag var jurymedlem och funktionär...riktigt bra jobb det där, det gör jag gärna om hähähäää. Har iallafall stått i riduset i typ över två timmar så var ganska frusen när jag kom hem! En jättemysig dag har det varit i stallet iallafall och mycket kreaktivitet, mutor och skratt. Det gillar vi!


Nu ska jag sitta ner och vila i några minuter till sen ska jag fixa mig inför ikväll och gå över till barndomskompisen och laga mat och fixa för ikväll!


Antar att detta inlägg blir det sista för idag och i år, så passar på att önska er ett riktigt gott nytt år!

Av Elin - 31 december 2011 00:59


Jag är inte ensam, det jag känner är normalt. Jag vet det! Men jag känner verkligen som om det inte är tillåtet att vara så här rädd, jag vet ju ingenting än, det kan ju gå bra...


Förbereda mig mentalt på cellgifter, hur länge då och hur mycket? Om jag är rädd nu, hur kommer jag då vara om jag väl får beskedet att jag måste genomgå en cellgiftsbehandling?


Förlåt om jag skriver skit här men datorn låg närmast och var på, vågar inte skriva mer för då kommer jag väl skrämma upp er alla med mina tankar...ska försöka släcka lampan igen och sova.


Gonatt <3


 


Av Elin - 30 december 2011 20:45


Kommer ni ihåg hur det såg ut innan? För er som inte har sett eller har glömt bort så kan ni få en liten reminder först :).


 


Så här har det sett ut under veckan under tiden mamma och jag har fixat, från början till slut:


               



Jag är jättenöjd verkligen! :D  


Av Elin - 30 december 2011 13:30


Tänkte skriva lite om året eftersom det snart är 2012. Here we go!

 

Januari: Det nya året skålades in med tjejerna i sumpan och nyårcup i stallet på Jissa. Några dagar in i Januari packade familjen väskorna och flög till Florida i 2 veckor, sol, god mat, upplevelser och en lugn resa som jag mådde så bra av som ni kan läsa här. Var även på min första riktiga arbetsintervju i slutet av månaden.


       

 

Februari: Pappa åker in till KS och får sin prostatacancer bortopererad och är hemma efter 2 dagar, otroligt jobbig tid då man inte vet riktigt hur han kommer att må efter operationen och även att pappa mådde dåligt. Var på min första Helen Sjöholms konsert, hon var såklart jättebra! Läs om det här. Jag börjar jobba på en förskola i Akalla, trivdes som fisken i vattnet, drabbas dock av den västa vinterkräksjukan på flera flera år men mådde bra efter en vecka typ. Börjar även sova otroligt dåligt och jag var alltid förskyld och täppt i näsan, detta ledde till en massa sjukhuskontroller och fick reda på att en operation var på ingång. Ridningen gick det dåligt med under månaden på grund av sjukdom och trötthet, fick iallafall rida fina fina Jissa när jag väl red.


 

 

Mars: Dåligt med ridning även denna månad, slutade rida på torsdagarna för att jag inte hade någon lust och ork längre, men behöll Onsdagstiden. Jobbade på som vanligt och jag kände mig tryggare och tryggare. Mådde dock fortfarande rätt dåligt eftersom pappa inte blev bättre, det ända positiva var att han var/är cancerfri, men han hade andra problem. I slutet så var jag på CAROLAKONSERT I UPPSALA!! En jätterolig upplevelse och bland dom bästa konserterna jag hade varit på, läs mer här!


   

 

April: Jobbade på allt vad jag kunde och fick. Våren började komma sakta men säkert. Började rida Halla igen mer och mer var nöjd men saknade ändå Jissa. I mitten av april opererade jag bort polyperna så jag skulle kunna sova bättre och andas lättare, det hjälpte, dock så försvann min röst. Pappa mådde fortfarande dåligt och allt gick ut över familjen=jobbigt! I slutet av månaden så började jag även rida en häst ute på Lännartsnäs. 


   

 

Maj: Slutade jobba den 13onde, red lite ibland. Hela karusellen med magen satte igång, blev tjockare och tjockare och ingen visste varför, efter en hel jäkla sjukhusbesök så stod operation på schemat igen, denna gång skulle jag ta bort höger en cysta och höger äggstock. Jag växte och växte om magen och mådde sämre och sämre.

 

 

Juni: 4 juni-ett år sedan jag tog studenten! Fortfarande mycket sjukhusbesök för att ta reda på mer om cystan, var även inne en hel dag och blev tömd på vätskan som cystan producerade eftersom jag mådde så fruktansvärt dåligt. Operationstid den 14onde, låg inne en vecka drygt läs mer här och här om ni är nyfikna. Inte mycket ridning denna månad, första gången under då dom 12 åren i Vällingby som jag missade avslutningsridningen ute på ängen. Firade midsommar på landet och vilade upp mig efter operationen. 


   

 

Juli: Slappade och försökte njuta av sommaren. Återbesök på sjukhuset, fick reda på att cystan sm läkarna hade opererat bort kanske kunde vara cancer och jag behövde strålning. Senare samma månad fick jag beskedet cancer, någon slags äggstockscancer. Pappa mådde dåligt och var fortfarande deppig över sina problem efter sin operation. Norge fanns oxå med i våra tankar under några veckor RIP.


       

 

Augusti: Fick äntligen träffa min älskade vän Sunna!! Var dags för ridläger i Dalarna, hästar!! OM JAG HADE LÄNGTAT!! ;D ridningen i Vällingby började oxå, härligt! Började även plugga på SU, spännande. Min röst hade inte blivigt bättre, lät fortfarande hes och nasal, magen var bättre men var påfrestande att gå på kontroller rätt ofta.


     

 

September: Pluggade på! Började rida Brolle mer och mer men tappade suget ändå. Kontroller på sjukhuset, upptäckte organisationen ung cancer, rösten bev inte bättre, pappa blev inte bättre, CAROLAKONSERT IGEN! Denna gång på Tyrol, läs här om ni vill :P.


 

 

 

Oktober: Stängde landet för vintern, fick reda på att allt inte såg helt ok ut på min andra äggstock och började besöka sjukhuset mer för kontroller. Mycket rädsla och tankar. Red väl på fast jag kanske inte hade en sån större lust.


 

November: JAG FYLLDE 20 ÅR! Feest!! Pluggade på som vanligt, mycket sjukhusbesök fortfarande! Red på som vanligt, men var nära på att sluta. Första praktiken i slutet, hamnade på världens bästa förskola!!!! Stockholms international horse show även i slutet av november, hela söndagen fanns jag i Globen och hade det jättemysigt!


     

 

December: Sista rycket innan jullov, kämpade på i skolan och började trivas riktigt bra i klassen!! SARAH DAWN FINERS JULKONSERT, läs om den här om ni vill. Julen på G, längtade men ändå inte. Pappa har det varit lite upp och ner, lyckopiller är det som gäller typ...rösten är inte bättre och jag har mått så dåligt pgr av det, är otroligt jobbigt att inte kunna sjunga längre. Jag fick reda på olika saker sakta men säkert om hur det står till med mig ang magen. Nu ska jag förbereda mig mentalt på cellgifter och operation är inbokat om en vecka typ. Är fruktansvärt rädd och förvirrad, men jag ber till Gud att jag kommer blir frisk!


     

 

Som ni märker så har inte detta år varit så jättebra, jag vågar faktiskt inte säga att nästa år kommer bli bättre för just nu är jag för skakig och rädd för framtiden, but time will tell ;). Herre jesus vad långt detta blev, hoppas ni orkade läsa hahahahaha!

Av Elin - 29 december 2011 21:34


...jag vet ju inte hur mycket tid jag har att sitta framför datan imorgon, mer än att lägga ut bilderna på mitt rum som blir mer senare på dagen eftersom det då troligtvis är klart. Men jag tänkte förbereda er på ett tidsinställt inlägg lite mer mitt på dagen, tänkte försöka mig på en liten återblick på år 2011...vi får se hur det slutar! 


Nu ska jag fortsätta titta på TV och skriva på inlägget! På återseende!


 

Av Elin - 29 december 2011 20:21


Ledsen för att bloggen har blivit lidande idag men har verkligen inte haft tid.


Var inne i stan och jobbade i några timmar, biomys och sen lite lek hemma...alltid lika kul! När jag kom hem så satte jag mig vid matbordet direkt och åt middag, efter det så fixade jag mitt rum, äääääntliugen ska jag få sova i min egen säng inatt, behöver det! Har fixat lite hyllor och flyttat in Carolasakerna resten får komma upp imorgon orkar inte mer nu haha, är jättenöjd iallafall. Bildre på hela makeovern kommer upp imorgon, promise! Denna gång håller jag löftet oxå hade jag tänkt ;D.


Nu ska jag gå och göra varm choklad, höres!

Av Elin - 28 december 2011 21:19


     

Av Elin - 28 december 2011 15:51


Fina fina Brolle! Hade nog lite förutfattade meningar om denna häst innan jag började rida honom i början av terminen, han är helt enkelt en riktig pärla!


Vi var typ 13 styckna idag så det var ganska trångt, men det gick bättre än vad jag trodde faktiskt. Började med lite halter och några korta travsteg. Han var ganska seg i början men efter ett tag så vaknade han till riktigt bra och tog skänkeln utan problem. Red lite öppna och skänkelvikningar på långsidrna. Gick helt ok i båda varve, han var lite seg i skänkelvikningarna men efter ett tag när både han och jag vaknade till så blev det bättre.


Efter det var det så samlades vi på volterna i trav, minskade traven och ställde åt båda hållen. Efter det en liten skrittpaus och sedan trav igen, efter pausen så hade jag lite svårt att få ner honom och tygeln glappade mycket. Blev mycket galopp idag då hästarna var väldigt pigga, det gick mycket bättre än förväntat! Jag förväntade mig inte att jag skulle klara av att hålla igång galoppen i höger och ibland blev det några travsteg men ha var väldigt uppmärksam på min skänkel så lyckades ändå att komma igång i galopp rätt så fort ändå, dock så var han inte så låg som jag hade velat ha honom i galoppen och på så sätt så kändes det nästan lite vingligt. Efter lite vila så bytte vi om volt och fattade vänster galopp, vet ärligt talat inte om det gick sämre eller bättre då haha, men formen var betydligt lägre och han galopperade med bra tryck, jag kände mig dock lite trött och klumpig för jag ville nästan lite för mycket och då blev det svårt att fatta igen när han bröt av. Men när jag hade andats och börjat om på nytt så gick det jättebra trots att vi båda var trötta haha.


I slutet så sänkte han sig riktigt mycket och travade på bra, han blev väldigt trött så ibland fick man väcka honom så han inte stannade på stället, men jag är grymt nöjd ändå och är så glad att jag får rida Brolle!


 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2011 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Skapa flashcards