lyckopillerelin

Alla inlägg under juli 2018

Av Elin - 31 juli 2018 08:16


God morgon, god morgon, god morgon!

Är ni uppe och pigga? Jag sitter på bussen på väg in till Skansen just nu, inte jättepigg men blir nog snart piggare när jag kommer fram och får träffa alla fina vänner! Jag känner på mig att det kommer bli en bra dag idag, känns så i magen haha. Nä vänner, nu ska jag fortsätta att lyssna på allsånger, kram på er!

Ja, mormor jag var tvungen att göra en sån här skylt på andra sidan av Tommy Körberg-skylten, den är för dig eftersom du inte kan komma :).

Av Elin - 30 juli 2018 20:07


Hej på er godingar! Fasiken vad dåligt jag sover hemma numera, denna värme i lägenheten gör mig förbannad haha!


Nej, jag klagar inte alls på värmen, utan jag klagar mest på att jag inte kan få det kallt inne hos mig då solen lyser rakt in typ hela dagen. Jag har iallafall tillbringat dagen med att sitta ute på balkongen och gjort lite allsångsskyltar både iför denna vecka men också inför nästa vecka, börjar ju jobba om en vecka och jag gissar att jag inte kommer att orka göra så mycket skyltar den måndagskvällen liksom på grund av det. Så passade på att göra lite fler skyltar samtidigt som gamla allsångsprogram rullar på datorskärmen :). Annars så har jag inte gjort så mycket mer idag, kollat på lite filmer, packat och fixat lite mat inför allsångsdagen imorgon. Nu har jag precis kollat på det jag ville se av Lotta på Liseberg och tänkte bra några smörgåsar och sedan hoppa in i duschen. Hoppas att ni har haft en superhärlig dag!

Av Elin - 30 juli 2018 16:11


Som ni säkert vet så älskar jag färgerna guld och blått tillsammans. Som vanligt så har jag fastnat lite på pinterest de senaste dagarna och hittat lite inspirerande bilder, alltså kolla här, dör så snyggt!

 

Av Elin - 29 juli 2018 23:38


Av Elin - 29 juli 2018 19:06


God kväll på er vänner! Nu är jag tillbaka i Vällingby igen efter ett gäng med härliga dygn ute på landet!

 

Vaknade vid 5,6 imorse av att det var världens oväder, åska, blixtrar och världens regn! Det höll på i kanske 30 minuter, sedan på något konstigt sätt så lyckades jag somna om trots att det fortfarade regnade mycket och lät som in i norden på plåttaket. Ägnade de sista timmarna ute på landet med att läsa ut min bok (såklart hehe) mamma och jag bestämde att när jag hade läst ut den så skulle vi börja packa och dra oss in mot stan och det gjorde vi. Vid 16 ungefär så drog vi och nu har jag varit hemma i några timmar och städat, plockat och lite allt möjligt. Saknar redan att få hoppa i vatten och svalka av sig ute på landet, men trösten är att jag kommer ut igen på onsdag och då har vi redan planerat lite härligheter!

Inte lika fint väder som tidigare i veckan, men det var ju ändå varmt att åka båt!


NU ska jag laga lite middag, kram på er!

Av Elin - 28 juli 2018 19:37


Hej på er älskade ni, vilken matkoma jag ha just nu haha!


Idag har det iallafall varit en väldigt lugn dag. Sov till 11 och sedan så har jag bara tillbringat dagen med att läsa typ. Läste ut en av mina böcker vid lunch så ni är jag inne på den sista i serien. I eftermiddags så bjöd vi över familjen A på fika då mamma hade bakat bullar på morgonen, så det var trevligt att umgås lite med dem. Men annars så har jag som sagt bara läst och tagit det helt lugnt, vilket varit väldigt skönt. Nu ikväll ska jag bara ta det lugnt och sedan senare så ska jag gå över till G för att titta på långfilm och ha lite mys. Nä vänner, jag kan ju lika gärna fortsätta med att läsa när jag ändå har gjort det typ hela dagen. Vi hörs imorgon, kram på er!

Av Elin - 27 juli 2018 17:40


God kväll på er finingar! Vilken härlig dag jag har haft idag!

 

Sov dock inte så jättebra inatt heller, men denna gång var det inte på grund av värme utan hade världens magknip av någon konstig anledning. Mamma väckte mig vid 10 iallafall, man kan ju inte sova hela dagen när man har finfrämmande på besök liksom haha. När vi hade ätit frukost  och gjort oss redo så åkte vi mot Sollenkroka för att tanka, en härlig båttur blev det!

   

Tänk att hon kom in i mitt liv när jag var 4 år och att vi fortfarande har kontakt!


Sedan åkte vi vidare till Gällnö för att fika lite och så tog vi en liten promenad till vandrarhemmet för att Anki skulle få se hur det ser ut. Vi tog varsin glass i skuggan och sedan åkte vi hemåt. Så himla mysigt att vara lite på havet och leva lite Saltkråkanliv som jag älskar! Det kan ju liksom inte bli bättre med detta fantastiska väder heller!

 

Väl hemma så badade vi lite, hade blivit så himla svettig så var tvungen att svalka av mig lite haha och sedan så satt vi i skuggan uppe vid huset och pratade och tog det lugnt. Vid 16:15 åkte vi mot Boda för att lämna av Anki efter ett underbart dygn tillsammans.


 

Jag tvättade mig i havet när vi kom tillbaka och nu sitter jag här uppe och bara tar det lugnt, kanske ska öppna min bok tror jag. Hoppas att ni också har haft en mysig sommardag!

Av Elin - 26 juli 2018 19:23


Hej på er mina favoriter!

Idag har jag haft ganska så fullt upp. Sov som en kratta inatt då det var så jäkla varmt i lägenheten, vid 4 på natten så fick jag ett smärre utbrott för jag var så svettig haha. Menmen, mamma kom vid 10 och hämtade upp mig för att sedan ta oss ut till landet, äntligen! Vid 14 ungefär så hämtade vi upp Anki som ska sova här över natten, så mysigt! Vi har haft det trevligt och snackat ikapp oss, badat och bara umgåtts under dagen och nu sitter vi ute och njuter av det fina vädret samtidigt som på vi väntar på att maten ska bli klar. Nu ska jag fortsätta att umgås, kram på er!

 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2018 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Skapa flashcards