lyckopillerelin

Alla inlägg under augusti 2015

Av Elin - 31 augusti 2015 22:04


Hejpå er kära ni. Ledsen för den dåliga uppdateringen idag, men klev just innanför dörren efter en lång dag. Ny vecka och nya utmaningar idag. Allt har väl gått helt okej på jobbet idag. Dagarna går helt enkelt lite upp och ned, ibland känns det som om jag är gjord för mitt jobb och ibland känns det som om jag har hamnat helt fel. Orkar inte riktigt förklara mer just nu helt enkelt. Efter jobbet så tog jag mig till sundbyberg för att möta upp Vånkan för en AW. Vi har inte setts sedan typ i början av sommaren, så det var verkligen på tiden att ta några glas vin och prata ut om våra jobb. Efter några timmar så joiande även Lisa oss ett tag innan vi sa tack och hej. En otroligt trevlig kväll med två av mina fina vänner. Mycket skratt och mycket att prata om. Sånna här kvällar med vänner måste jag försöka få till fler gånger, den senaste tiden så har det liksom varit jobb och ridsport, men jag måste få chansen att tänka på annat ibland också och att få göra det tillsammans med två fina vänner kan inte bli bättre. Vånkan och jag bestämde att vi får ha det som tradition att försöka ses en gång i månaden minst för att prata ut. Nu har jag precis kommit hem, öppnar imorgon på jobbet så passar på att säga god natt redan nu då jag alldeles strax ska gå och sova. Natti natti och ta hand om varandra. Just nu känner jag mig läskigt lycklig <3.


...

Av Elin - 30 augusti 2015 21:58



Plötsligt så kom allt ikapp mig.


Kan inte sluta gråta.


Kan inte andas.

Av Elin - 30 augusti 2015 18:13


Hej på er vänner. Idag var nog första dagen sen jag minns inte när som jag hade sovmorgon. Sov som en stock till 09:30 då klockan ringde. Var väldigt skönt att få lite fler timmars sömn, dock så är jag väldigt trött ändå redan vid denna tid. Men det kanske beror på att kroppen fortfarande är i lite stressmode. Idag har jag tillbringat dagen i Uppsala tillsammans med min fina vän Julia. Vi satt mest på Espresso house och hade nästan ett planeringsmöte om Sarah Dawn Finer aktiviteter som vi ska hitta på haha. Det blir ju mest snack om henne såklart, men vi båda blir så otroligt glada av henne så vad gör det? Är så fantastiskt att jag har träffat en vän för livet och som delar samma tankar och känslor om Sarah, att jag har någon att prata av mig med när alla andra i min närhet har ledsnat haha. Det hela slutade iallafall med att vi spontanbokade lite biljetter och kollade på lite klipp och bilder från de senaste konserterna vi varit på. Efter några timmar där så gick vi en runda i lite affärer. En mycket lyckad fikadejt med en väldigt fin vän och ett bra avslut på denna helg!

Av Elin - 29 augusti 2015 18:17


Hej på er vänner. Har kommit hem för ungefär en timme sedan men sitter just nu i soffan och andas lite innan min festliga lördagskväll börjar. Min kväll kommer bestå av städning och tvättning, om jag inte somnar här i soffan innan jag hinner sätta igång haha. Ibland känns det inte som att jag är 23, utan 73 typ. Min dag började med en hotellfrukost, inte lika god som förra veckan i Bålsta men ändå helt ok. 



Dagen har bestått av Basutbildning med Johan Plate. En bra och intressant utbildning med mycket intressanta diskussioner och många härliga skratt. Känns otroligt skönt att kunna bocka av även den utbildningen och peppa flera att gå den, drömmen skulle ju vara om alla som har nått med ridsporten att göra går den. Att dessutom Joan Plate var där var ju ett stort stort plus, han är sjukt bra och inte ett dugg tråkig att lyssna på som vissa föreläsare kan vara!


 

DUS groupie tillsammans med Johan Plate och diplom för ytterligare en klarad utbildning


Nu ska jag försöka resa mig upp från soffan, kanske äta lite då jag är sjukt hungrig och sedan börjar festen med städning och tvättning, blääää. Är så sjukt trött, så vi får se hur långt jag kommer innan jag typ däckar i sängen haha. Nä vänner, ska sluta svamla nu. Återkommer!

Av Elin - 28 augusti 2015 22:41


God kväll på er vänner. Sitter i sista sekunden och skriver om lite ridsportsgrejer nu på hotellrummet innan det är dags att släcka lampan för att sova. Är sjukt trött efter denna vecka och jag längtar så tills på söndag då jag kanske får sova lite längre än vad jag gjort de senaste veckorna. Emelie och jag blev inte så jättesena till konferensen här på Lidingö utan vi gled in ca 20 minuter senare än de andra och så har vi hållt på tills nu, eller vi har såklart ätit middag nu men vi höll iallafall på till 19:30. Det var tillräckligt länge för min del kände jag med tanke på hur trött jag var redan då. Satt och gäspade så tårarna rann haha. Jag tycker att det ser lite oengagerat ut om man sitter och gäspar hela tiden men är det fredagkväll så är det! Idag var det mest uppdateringar av alla sektioner och kommitteér i distriktet och även en snabb redovisning från representanter i olika sektioner på central nivå vad som händer just nu och vad som hänt sedan sist. Imorgon kör vi utbildningsdag med Johan Plate hela dagen, ska bli spännande! Nä vänner, efter en trevlig middag med bra sällskap och god mat så är det dags att tacka för mig. Imorgon kör vi igen, klockan står på 07:30, godnatt!


Delar av DUS styrelsen

Av Elin - 28 augusti 2015 16:43


Hej på er vänner. Håller just nu på att somna på tåget, så passar på att titta in här då så kanske jag tänker på något annat än att vilja sova haha. Är så fruktansvärt trött! Min hjärna tog nog fredag redan i onsdags haha ;). Men trots det så känns det som att jag idag fick ganska mycket gjort på jobbet. Vi har haft en personal extra på min avdelning just för att kunna fixa den pedagogiska miljön och sådant, nu väntar vi nog mest på våra beställningar sen är det mesta klart, har verkligen blivit så snyggt! Idag var nog också sista gången på ett antal månader som vi satt ute och åt lunch, blev hamburgare och solen sken trots att det blåste så vi hade picknick på gräsmattan, mys! På eftermiddagen fick även barnen titta på film och Laban som jag valde blev succé insåg jag när alla stod och pratade i mun på varandra vad den handlade om för mig när de kom tillbaka (jag satt på avdelningen och gjorde lite annat). Slutade 15:30 och gick snabbt som attan till tunnelbanan för att hinna handla en dricka på vägen, insåg när jag skulle betala att jag då hade lyckats ta med mig jobbtelefonen hem, lyckat! Menmen, ingen skada skedd som tur är, vi har ju fler telefoner ;). Nu sitter jag på tunnelbanan för att möta upp Emelie i Danderyd för att sedan åka vidare till Lidingö för konferens till imorgon kväll. Ska snart av, vi får se om jag hinner titta in här mer idag. Annars blir det imorgon, kram på er!


Av Elin - 27 augusti 2015 21:16


En 200grammare chokladkaka och några koppar te senare så har jag lyckats bocka av några av mina punkter på min ridsport to do list. Känns skönt, men tror jag får ta de resterande under helgen eller i början av nästa vecka. Nu är det dags att packa ihop lite inför i helgen och sedan sova. God natt!


Av Elin - 27 augusti 2015 18:52


Hej på er vänner. Idag tror jag att jag glömde hjärnan hemma när jag skulle till jobbet imorse. Är så fruktansvärt virrig nu så jag knappt kommer ihåg vad jag heter. Tur att barnen tycker om att sjunga namnsången så man blir påmind haha. Blir sjukt less på mig själv och vill bara ligga i sängen när jag har sånna här virriga dagar, känns liksom som att man inte gör någon nytta när man tappar bort saker och ting, glömmer bort vart man är påväg och sånna saker. Menmen, lite nytta kanske jag har gjort på jobbet idag. Om inte annat så fick jag barnen att skratta ett antal gånger när saker gled ur händerna på mig eller nått. Efter ett samtal med ett par föräldrar tillsammans med min närmaste kollega så fick skjuts till Barkarby när vi slutat och sedan så var det bara att åka raka vägen hem. Har precis hoppat ut från duschen och har planerat att spendera två timmar med styrelsearbete nu. Åker iväg imorgon direkt efter jobbet på distriktkonferens med Stockholms läns ridsportsförbund och kommer hem från den på lördag kväll och har lite att planera innan dess. Mina ögon går i kors just nu, men jag mår nog mycket bättre efteråt när jag har strykt lite saker på min to do list. Så hej svejs dags att sätta igång, kram!


Ungefär så här sugen är jag på detta!


eller så här....

 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Skapa flashcards