lyckopillerelin

Alla inlägg under maj 2012

Av Elin - 30 maj 2012 21:53


Ridlektion 1

Efter mycket om och men och besvikelse så blev det att sitta upp på finaste Brolle för att rida en tur i skogen med hk-gruppen. Finns väl inte så jättemycket att säga om den lektionen, gjorde lite skänkelvikningar och ställde åt båda hållen lite då och då. Travade lite vid ängen, gick segt men ändå bra när jag väl kunde trava :). Travade även lite inne i slutet av lektionen, han var lite seg men i slutet så vaknade han lite. 


Ridlektion 2

Denna lektion blev det Jissa, ville verkligen inte ha henne men jag bet mig i läppen och satt upp ändå. Det blir ju inte alltid som man vill ;). Denna gång var jag mer beredd på att hon skulle vara ganska spänd och tittig så gick väl något bättre än sist. Red ute i paddocken, några temporidning, några hoppade och några dressyr. Jag vale såklart dressyr. I början så var hon väldigt seg faktiskt och ganska tittig, men framåt mitten av lektionen så började det gå bättre när jag hade ridit mycket i åttor i trav då blev hon mer och mer koncentrerad på mig. Vänstergaloppen var helt ok, formen var inte en bästa för hon ville gärna kolla läget vart dom andra var men efter ett tag så blev det bättre. Högergaloppen var inte lika bra, jag blev lite spänd och likaså hon, såklart. den sista kvarten strejkade min axel så kunde inte rida mer tyvärr, skrittade runt resten av lektionen och sedan hoppade jag av när det gjorde för ont innan vi gick tillbaka till stallet. 


Överlag så hoppas jag verkligen inte att detta var sista ridlektionen för mig den här terminen. Jag vill verkligen inte att terminen ska sluta dåligt så hoppas verkligen att jag får Brolle nästa gång och att jag överhuvud taget kan rida!

Av Elin - 28 maj 2012 13:06


                           

Av Elin - 27 maj 2012 15:26


                                     

Av Elin - 27 maj 2012 11:13


Nu är jag hemma i Sverige igen, kom hem igår vid typ 13. Har verkligen haft det jättebra i New York, trots sjukt ont i fötterna och inga hästar i närheten ;). Bjuder på en bildbomb under dagen så ni får se lite och inte bara läsa. Nu är det som sagt tillbaka till verkligheten med sjukhusbesök varannan dag typ, studenttider och operation. Har varit såå skönt att inte vara hemma och verkligen koppla bort sjukhuset och alla tankar och ståhej kring det...ska jag vara ärlig så har jag inte ens tänkt på det för det har varit så fullt upp med massa roliga saker om dagarna! Det jag har saknat mest är hästarna, dom två första dagarna så var jag ärligt talat på dåligt humör och ganska nedstämd för det var jobbigt att gå och jag hade ont i fötterna mm när jag inte hade hästarna i närheten. Men det gick såklart över när jag hade vant mig!


Idag ska jag typ inte göra ett skit! Kanske fixa lite i mitt rum, står saker överallt eftersom jag inte orkade packa upp helt klart igår. Har ont i hela kroppen, träningsvärk skulle jag gissa på efter alla promenader i NY! Så ska vila mina fötter som är svullna så jag orkar med ks imorgon och stallet på Onsdag. Kanske sätter mig ute i solen med något gott att äta och dricka och en tidning senare under dagen...nu är jag fortfarande väldigt trött, blev sent igår trots jetlagen jag hade. Men vem missade att Loreen vann esc igår lixom!? ;)


Av Elin - 23 maj 2012 03:24


Jag kör en liten uppdatering igen om dom senaste dagarna.


I Söndags så åkte vi till central park och traskade runt lite där, var verkligen jättefint! När vi hade blivit lite trötta i fötterna så åkte vi hemåt, eller jag och pappa iaf dom andra fortsatte runt i stan. Vi två passade på att vila fötterna och sen på kvällen så åkte vi till Brooklyn bridge och gick över den när det var mörkt, var coolt men inte så jättemärkvärdigt måste jag nog säga, men fin utsikt :).


i går så fyllde mamma 50, det var regn hela dagen typ så efter lunch så åkte vi till macys och kollade runt, sen så gick vi till madison square garden och kollade på Henrik Lundkvist...eller ja, bilder på honom :P. Vi åt middag hemma sent och tog det bara lugnt resten av dagen.


Idag har vi varit där Word trade center stod och kollade på minnesplatsen, var jättevackert verkligen och man blev lite berörd faktiskt när man såg alla namn. Efter det så gick vi till vattnet och kollade lite, sedan vidare till wall street för att sedan åka hem. 


Imorgon är det äntligen dags för mamma mia! :D åååh vad jag längtar!!!!!!!


Nu, titta på TV :). Bjuder på bildbomb när jag kommer hem, promise!

Av Elin - 19 maj 2012 15:45


Hallå där!


Ledsen att jag inte har uppdaterat dom senaste dagarna men har inre haft tid som ni säkert förstår :P.


Idag är det fjärde dagen i New York och jag har redan extremt ont i fötterna, men what to do! När vi kom i Onsdags kväll så hann vi istort sätt bara äta middag och packa upp, sedan var det dags att sova typ. I Torsdags så gick vi på promenad till vattnet och till China Town, helt plötsligt så kändes det som om man inte var i NY längre hehe. 


Igår så åkte vi tunnelbana till rockefeller center för att sedan åka upp där och kolla på utsikten, det var helt gaaaaalet högt upp! Jag trodde att jag skulle vara livrädd men det var faktiskt inte så farligt. Efter det så åkte vi hemmåt och stannade till på Wendy´s för att äta middag. Mamma, jag och Pelle passade på att kolla lite i affärer innan vi gick hem oxå.


Idag ska mamma och jag gå och shoppa sedan ikväll när det blir mörkt ska vi åka in till time square, längtar! :D


Dock så längtar jag hem till centralen ibland när vi åker tunnelbana, är totalt omöjligt att hitta! Nä, lite längtar jag allt hem där man hittar lixom ;)!


   

Av Elin - 15 maj 2012 22:30



Var på väg att skriva ett inlägg för cirkus en timme sedan men jag blev avbruten av hockeyn på fyran och så var jag tvungen att packa klart det sista...så ja, det blev inget då hehe.


Dagen började då med en ridtur runt ängarna på Brolle med Carro, supermysigt som alltid! Kan inte börja dagen på ett bättre sätt ;). Åkte hem i lugn och ro och chillade bara resten av dagen, tittade på tv, packade lite...vilade upp mig helt enkelt.


Har lite resfeber, känns som om jag har glömt massor. Hatar när det känns så haha! Har väl inget mer att komma med nu känner jag, får helt enkelt återkomma imorgon bitti innan jag åker till arlanda om jag orkar annars så får vi se när jag tittar in, ska försöka uppdatera er varje dag men kan inte lova något ;).


Nu, kissa!


Bjuder på en bild från tomten som jag tog här om dagen :) 

 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Skapa flashcards