lyckopillerelin

Alla inlägg under augusti 2011

Av Elin - 31 augusti 2011 23:15


Planering för resten av veckan!

  • Imorgon Torsdag: Ledig, shopping med mamma och städa mitt rum
  • Fredag: Ledig heeeeela dagen (ska väl plugga lite), om någon vill hitta på något så slå en pling eller messa :).
  • Lördag: Kräftskiva på kvällen, annars oplanerad
  • Söndag: Oplanerad!
Lyckopiller <3
 



Av Elin - 31 augusti 2011 21:52


   

Egentligen så har jag ingen lust att skriva om detta för jag vill inte förstöra dagen med massor av tyck-synd-om-mig skriverier eller att jag blir ledsen helt plötsligt.


Men alla har vi rädslor i livet och jag tror att dom flesta håller med mig om att en av dom största rädslorna man har är att förlora någon man älskar; kompisar, familj, djur, jaa det gör ont oavsett vem.


Andra saker som gör mig rädd ibland är att inte ha kontroll över framtiden, att inte veta hur allt kommer att bli och allt sånt gör mig lite småoroad vissa dagar. Kontrollfreak som jag är ;).


En annan rädsla är oxå att jag ska råka ut för något som gör att mitt handikapp blir värre. Har faktiskt tänkt på det att om det händer något och jag inte kan se på vänster öga helt plötsligt så blir jag blind, samma med öronen. Såklart så kan man inte leva ett liv och tänka "tänk om" men ibland så slår tanken mig och då blir man lite oroad.


Den ssta saken som jag nästan är räddast för är döden...


Lyckopiller <3

Av Elin - 31 augusti 2011 07:57


Tjoho!


Ville bara slänga in ett inlägg nu eftersom jag tror att jag inte kommer hinna blogga mer idag. Har fullt upp! Alldeles strax ska jag till Kajsa för att plugga, sen åker vi till SU för välkommsdag som slutar 1600, vid 18 så är det pub som gäller, få se om vi går men tror att vi går en kortis iallafall ;).


Sen är ajg ledig resten av veckan! Mamma och jag ska shoppa lite imorgon, måste köpa ett par mjukisbyxor och en väska, sedan till banken och såklart så åker vi till IKEA när vi har tid ;).


Nä, dricka te, klä på mig och fixa lite annat innan jag åker.


Ha en bra dag!


 

Lyckopiller <3

...

Av Elin - 30 augusti 2011 22:55


 


Lyckopiller <3

Av Elin - 30 augusti 2011 22:02


Första lektionen på SU idag, var riktigt spännande! Dock myckert information fortfarande med vi har ju precis börjat så det är ju inte så konstigt ;).


Hamnade i ett bra arbetslag i klassen, vi klickade direkt med varann så kändes skönt! På lektionen gjorde vi lite allt möjligt. När vi hade slutat så gick jag och några tjejer till bokhendeln för att köpa lite saker sedan åkte vi hemmåt.


Kom väl hem vid 1, slappade framför datan och håll i hatten nu folks men jag sjöng faktiskt! Även fast det är svårt och otroligt jobbigt mentalt att ta en ton och höra att det knappt går så försöker jag, på något sätt så måste jag försöka jobba upp musklerna igen och att sjunga tror jag hjälper otroligt mycket! Men som sagt, det tar emot ändå.


Vid typ halv 3 fick jag tråkigt så jag åkte ner till dataaffären för att kolla upp lite saker till min dator, blev inte så jättemycket klokare men fick något att göra iallafall ;).


Nu ikväll så har jag inte gjort så mycket, pratat med Sara och Kajsa, tittat på TV och så...


Nä, måste prata litegrann med mamma så bye!


Lyckopiller <3

Av Elin - 30 augusti 2011 18:30


Don´t try to hide, I can see you!


Kolla åt vänster      Vem kan det vara?        HÄGGIS! :D


Bilderna från expressen som togs idag inför polarmusic prize.


Denns snyggingen visade sig oxå, menar såklart Sarah!


Lyckopiller <3   

Av Elin - 30 augusti 2011 13:49


Oftast så är det min klocka ;).


 

Lyckopiller <3

Av Elin - 29 augusti 2011 22:52


Hon sa egentligen inget speciellt men utan att hon visste vad hon sa, utan att veta vad som har hänt mig och bara var den hon alltid har varit så fick det mig att sträcka på mig lite extra. Den lilla meningen som inte alls var så speciell gav mig kämparglöden tillbaka. Jag behövde bli påmind om vem jag egentligen är.


 

Lyckopiller <3

 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8
9
10
11
12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Skapa flashcards