lyckopillerelin

Alla inlägg under januari 2009

Av Elin - 31 januari 2009 11:45

Oj vad länge sen det var man bloggade! xD

Måndag: 
Glömde helt och hållet bort att klassen hade idrott första lektionen så jag gick till solhemsängen ochs sedan så kom jag på att jag egentligen skulle til solhemsskolan, men det gick bra ändå, när vi kom tillbaka så åt vi lunch och sedan lite lektioner.

När jag hade slutat åkte jag till stallet och var där till 21 då mamma hämtade mig.

Tisdag: På praktik hela dagen, fick träffa Maj-Lis idag jippi!!! saknar henne!!!!!! Stefan sa att jag skulle bli utskälld men när jag kom så stod hon där haha. På kvällen så tittade jag typ på tv och slappade.

Onsdag: Idag var det 100dagarsfest på solhemsängen, tyvärr så missade jag ju det för jag var tvungen att åka till skolan för lite fika och återträff, det var kul att träffa alla igen, stannade kvar ganska länge, och det blev längre än vad jag trodde oxå, för lilla Cicci glömde ju mobilden i klassrummet så vi var tvugna att gå tillbaka och hämta den, sedan störde vi Tina lite oxå haha.

På kvällen åkte jag till stallet, vi hade stallvärdsmöta och jag bjöd på fika, sedan red jag, inte i min grupp dock för Åsa bestämmde i sista sekunden att vi skulle hoppa och det vägrade jag så jag fick rida i gruppen innan, haha så det blev jävligt stressigt där ett tag tihi.

Torsdag: Hände väl inget speciellt på praktiken, löste 3 bråk på 3 min typ men annars så :P.

På kvällen åkte jag till stallet för att sköta och rida, jag red Eloge och det gick superbra, det var synd att det var sista gången i gruppen, menmen sånt är livet :P. 

Fredag: Ännu en dag på praktiken och sista gången i 1C, fast jag lovade att koma tillbaka och säga hej då xD.

Vid 16 så kom Erika hem till mig vi pratade lite sedan åkte vi till vällingby för att äta och kolla på bio,  där vi träffade Sunna och Elin! snacka om att jag blev förvånad :O :P. Erika och jag åt pizza och Sunna och Elin åt kebab, sedan gick vi och köpte godis och så väntade vi bara på att filmen skulle börja. Den var skitbra!!!! vi såg I taket lyser stjärnorna den rekomenderar jag verkligen!! xD. (fast boken är bättre xD).

När jag kom hem vid 20 så kollade jag på lets dance och sedan gick jag och lade mig.

puuuss
Lyckopiller <3

Av Elin - 25 januari 2009 18:30

Lördag: Var med mamma och handlade lite för jag var tvugen att få lite friskluft. När vi kom hem så la jag mig och sov en stund för att orka med kvällen. Vid 17:30 så kom familjen nordlanders och åt middag dom gick vid 23:30 och jag gick och lade mig direkt för jag skulle upp på morgonen.

Söndag: Gick upp vid 07:30 för att jag skulle jobba i stallet men jag bangade så jag ringde Rebecka men hon hade tydligen försovit sig men det gick bra ändå, jag somna om och vaknade inte förs 10:30 då rebecka ringde vi pratade en stund och sedan så gick jag upp, mamma skjutsade mig till stallet  vid 12:30 jag, Rebecka och Vivi hade skötarkursen steg 2 och vid 16 så kom mamma och hämtade mig...nu sitter jag här efter min middag och lyssnar på Häggis <3. Hoppas att jag orkar vara i skolan hela dagen, annars så får jag väl gå hem :/ aja, ses imorrn

puuss
Lyckopiller <3

Av Elin - 24 januari 2009 13:15

Tisdag: var hemma på förmiddagen för jag hade världens magknip, men sedan famåt lunch så gick jag till praktiken och när jag kom så gick vi till lundaskogen och barnen fick göra naturrutan. 

Vid 4 så åkte jag till stallet och hängde lite, sedan vid 20 så fick jag skjuts av Sunna hem xD.

Onsdag: Idag så åkte vi skridskor på förmiddagen, det var kul, sedan så pacade vi ihop i rekord fart och sprang till bussen så vi kom hem exakt lagom tid för att klä av oss och sätta oss vid matbordet xD. 

Vid 6 så åkte jag till stallet vi satt och flummade en stund i klubbis sedan bytte vi om och jag red Eloge som vanligt xD han var jätteduktig <3<3.

Torsdag: Idag kom Maj-Lis och hälsade på och såg ur jag hade det (hon kom dock en timme för tidigt så virrig som hon är menmen xD). 

När jag hade slutat så gick jag hem och mamma skjutsade mig till stallet, vid 18:30 så red jag, satt på Eloge då med och han var så duktig så, fan vad kul han hade xD. 

fredag: Sjuk, sova, sjuk, sova, sjuk, sova, det sammanfattar väl min fredag xD hade runt 40 graders feber och förskyld, ont i halsen och ja, allt annat :(

Av Elin - 19 januari 2009 21:45

Söndag: Gick upp vid typ 9 eftersom att det var planerat att jag skulle till stallet, men jag banga i sista minuten så jag sket i det, kännde att jag behövde ta det lugnt...så jag bad Hanna ta ner julpyntet och så var jag hemma och typ slappade, tittade på tv och vid 2 så kom faster för att fira pappa sedan var det middag och jag kollade ännu lite mera på tvsedan sägen.

Måndag: Ännu en dag på solhemsängens skola, dagen började med idrottslektion och sedan en promenad tillbaka till skolan idag har det varit en riktig jobbig dag, alla barnen skrek och gapade och dom lyssnade inte så både lärarna och eleverna var trötta haha. Vid halv 3 så gick jag hem och kollade lite på TV igen sedan till stallet, jobbade och åkte hem vid 21, kom hem och duschade sedan nu sitter jag här vid datorn :P.

ska gå upp snart ses puusss

Lyckopiller <3

Av Elin - 18 januari 2009 09:45

Äntligen sova!! (a) haha fan vad trött jag var!! menmen, gick upp vid 11 åt frukost, sedan åkte mamma och jag till V-by för att handla täckbyxor till mig, det behövdes kan jag säga :P. Vid 1 kom vi hem och så lagade vi lunch sedan vid två så åkte pappa och jag till kista för att titta på bio( jag bjöd pappa) xD vi tittade på en av världens bästa filmer-WALLANDER!!!!!! jag säger baa ett ord LOOOOOVE!!!! xD

Efter bion så gick jag till HM och kollade lite men jag hittade inget :( sedan åkte vi hem. När Pelle och mamma kom hem vid 18 kanske så började vi laga mat tackos blev det :P. När vi hade ätit så kollade jag typ på TV hela kvällen xD.



puss

Lyckopiller <3

Av Elin - 16 januari 2009 18:15

Onsdag: Gick upp vid7 åt frukost sedan till praktiken gjorde lite slavarbete :P och vid halv 3 så gick jag hem, åt middag sedan blev jag skjutsad till stallet, red vid 20 och kom hem vid 2230, duschade och sedan gonatt.

Torsdag: Var på praktiken hela dagen, fick ha klassen för mig själv ett par minuter sedan när jag hade slutat så gick jag hem och lagade middag, åt sedan till stallet, red igen på Cajsa!! haha det var länge sen!! :P xD men det var skitkul!! Kom hem vid 2130 duschade och sedan gonatt.

Fredag: Praktik idag igen haha, en hård men rolig dag, åkte till skolan en snabbis för att göra naturprov och äntligen så blev jag godkänd! Tack Tina xD hihi. När jag kom hem så kollade jag lite på TV sedan middag och snart kommer gäster eftersom min kära far fyller år xD så nu sitter jag här med rullskridskor på fötterna haha och ska lämna över datan till pelle.....så gonatt eller nått haha xD

Lyckopiller <3

Av Elin - 13 januari 2009 14:30

Måndag: var i skolan en snabbis, fan ordning och reda var det ja..........not ibland blir man så trött på didaktus asså menmen, jag,kajsa,varro,sara,lollo och cicci åt lunch i skolan, sen åkte vi hem. Jag kom hem så satt jag framför datan och chattade lite med Tina och Mats, sedan gick jag till min praktikplats och mina handledare blev jätteglada!! haha det är mina gammla lärare så det är kul :D. när jag kom hem så kollade lite på TV sedan fick jag skjuts av mamma till stallet.

Var där till typ 9 och sedan hem och duscha och äta, sedangick jag och lade mig,.

Tisdag: gick upp vid 7, åt frukost sedan till APU:n, var med klass 2C och hjälpte dom med matten mm det var kul, vi hade julgransplundring idag oxå, haha där fick jag en erfarenhet rikare, plundring med 180 elever, det var något nytt haha men det var kul :D. 

Nu sitter jag här(fick sluta lite tidigare) och ska snart gå upp och kolla på TV, ska plugga lite oxå

Puuss
Lyckopiller <3

Av Elin - 11 januari 2009 18:30

Lördag: Gick typ upp vid 11, kollade på TV och sedan åkte mamma och jag till vällingby och handlade. Vid 14 så var vi hemma igen, jag satte mig framför datan och sedan kollade jag på Harry Potter och de vises sten, heerreeguud vad liten han var haha. 

Vid 18 så åkte vi till Guffa(gudfar) och firade hans fru här är några bilder från kvällen på på mig och deras söta hund xD


Ego bild på mig xD


Ännu en ego bild på mig xD


Ronja <3


Söötiis <33333333


Haha skruttis xD


Pluttis <3<3<3<3

Söndag: Gick upp vad 8 och åkte till stallet, Jag och Rebecka hade ponnylekis och dom är alltid lika söta xD. Efter det så hjälpte vi några med sina ponnyer som dom skulle rida sedan kom mamma och hämtade mig, vi åkte och handlade påvägen hem och sedan åt jag lunch sen har jag typ degat framför TV:n hela dagen, jag kom precis hem från burger king så nu är jag mätt och belåten och överlycklig, ska kanske få rida 3ggr för min kompis som har slutat rida :D:D (synd att hon har slutat rida men annars så är jag glad xD)

Puss
Lyckopiller <3

 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards