lyckopillerelin

Alla inlägg under mars 2010

Av Elin - 31 mars 2010 23:30

Jag tror jag ger upp ridningen snart, jag kan verkligen inte rida känner mig som en P1:a som bara sitter och åker speciellt i galoppen, gaaaaah lägger ner skiten!


Red iallafall på Finaste idag igen, började med lite halter vid varje bokstav och hon lyssnade jättebra, gjorde fina halter och bra skritt efteråt. När vi hade travat lite så red vi bågar, tre och fyra. Jag är urdålig på serpentiner men hon kändes faktiskt ganska mjuk idag fortfarande lite svårt att ställa om henne snabbt men det går framåt! Den sista bågen blev helt fel hehe red lite vilse men det gick ändå bra tillslut.


Efter det så red vi lite på volterna, minskade dom och flyttade ut på spåret igen, det gick okej brukar sitta ner då för det är lättare att hålla emot med skänkeln då + att jag känner när jag sitter rätt. Gjorde en volt tillbaka i högergalopp oxå så vi kom in i andra varvet och det gick okej, vi gjorde det bara en gång så man hade ingen chans på att förbättra resultatet sen. Fattade vänstergalopp efter det och det gick väl okej i vänster, det är bara lite svårt att svänga samtidigt som jag försöker få henne i lugnare galopp och bibehålla galoppen. Men hon bröt inte av iallafall. I höger var det KATASTROF!!!!!!! Ville bara hoppa av och gå hem! Jag kunde inte fatta en ända bra fattning, kunde inte styra, kunde inte bibehålla galoppen när jag väl fick henne i galopp och allt bara sket sig.


Efter det så red vi på en förlängd hörnlinje i skritt och red skänkelvikningar, började med höger och där är det alltid lite svårare, hon flyttar sig inte mycket, jag känner inte om hon flyttar sig ens så hon kanske inte gör det. Men jag tror att jag för börja ta ur fötterna ur stigbygeln när jag gör skänkelvikningar för då kommer jag åt bättre med mina långa ben. Red lite volter på den andra långsidan oxå och det kändes väl okej, hon går ner i form ibland men efter något varv så tar hon gärna upp huvudet igen men jag vet inte, det kanske är sånt man får ta när man rider Halla. Vi gjorde samma sak i vänstervarvet i trav fast utan volter, då gick det lite bättre ibland gick det lite för fort men hon flyttade sig mer iallafall. 


I slutet så försökte jag få henne att lugna ner sig lite men hålla henne i den låga bra formen, det gick sådär. Hon orkar inte hela vägen och jag tror inte att jag heller gör det så ibland kunde det bli lite för springit.


Men som sagt, jag blir lite frustrerad när jag får sitta på en häst som är stel som en pinne eller bara stretar emot för galoppen är omöjlig! Men på något sett så vill jag rida Halla, hon är ändå så rolig att sitta på.


  

<3



Av Elin - 31 mars 2010 21:04

" Ska inte hon ha pyjamas på sig? *nickar mot Halla*"

Sagt av Sofia xD

Av Elin - 31 mars 2010 13:56

Jag fryser!!!! Jag anar sjukdom under lovet *suck*.


Var i skolan en snabbis i förmiddags sedan åkte jag hem och provade studentkläder hehe dom passade! Wiho!!


Ska fixa lite i köket nu sedan bär det av til stallet och jobba och rida. 


Köket var det ja

bye <3


Av Elin - 30 mars 2010 23:42

Det känns i armarna att man skottade och körde skottkärror igår kan jag meddela. Bättre blev det inte av att jag red heller eller att man jobbade som en tog på mammas idrottslektion heller. Jag har ont i HELA kroppen och jag ska rida imorgon. JIPPI! Men jag är taggad faktiskt, det ska fan gå bra imorgon!







Ingen förstår hur jag mår, ingen förstår vad jag menar när jag förklarar. Är det meningen att man ska stå på jorden själv och låtsas att man är världens lyckligaste!? Fråga inte hur jag mår om ni verkligen inte vill veta, börjar bli trött på att fejka!!



Av Elin - 30 mars 2010 21:58

Hej!


Idag har det varit en slapp dag men ändå inte :P. Gick upp vid 1030 och slappade lite, vid 1145 gick jag till bussen för att möta några klasskamrater i spånga så åkte vi vidare till Djupdalsskolan där mamma jobbar. Vi skulle hålla en idrottslektion för rullstolsbundna, det var verkligen superkul! kunde bara ha planerat bättre, lovade barnen att komma tillbaka någon gång så jag får väl göra det :).


När mamma hade pratat klart med alla och jag hade hälsat på min släkting (som oxå är mammas kollega) så åkte vi hem.


Väl hemma så har jag bara slappat, borde ha pluggat men jag kan verkligen inte plugga hemma och snart är det lov. Börjar fundera på att skita i allt och bara inte bry mig att jag inte tar studenten...kommer ändå aldrig hinna klart!


Dom senaste veckorna har jag funderat på att sluta rida...eller bara byta ridskola, men fick precis ett mejl från K så stannar nog kvar ett tag till, kan inte svika dom nu när vi har börjat sätta igång allt på riktigt! Känner mig dock mer och mer osäker på hur det kommer gå ute på banorna men det visar sig, kalla fötter kanske det kallas haha xD.


Imorgon är det skola, FUCK jag kommer möta lärarna som jag helst av allt bara vill glömma!!!! Men det är en kort dag eftersom jag ska till stallet sen.


Nu ska jag göra annat.


see u <3


   <33

Av Elin - 29 mars 2010 23:29

Red på Halla som vanligt, så kul att rida henne!


Vi började med att bara skritta fram lite sedan med lite halter vid varje bokstav, kändes verkligen som om hon lyssnade idag på både gas och broms. Sen så började vi med att göra skänkelvikningar på ena långsidan och volter på andra långsidan. I vänster så gick det att flytta henne ganska ok, måste bara tänka på att sitta rakt och verkligen hålla emot på innetygeln. Volterna kändes också okej, hon ställde rätt bra i vissa lägen det var lite svårt att hålla volterna runda när vi var så många men det gick okej.


Vi gjorde samma sag i högervarvet och skänkelvikningarna där fungerade lite bättre efter ett tag, jag tog ut foten ur stigbygeln eftersom jag har så långa men och det är så svårt att komma åt med skänkeln, då gick det mycket bättre. I volterna så var det bara att hålla koll på bogen för annars tog hon ut den så hon inte riktigt blev formad rätt i volten.


Sedan red vi lite serpentiner, och jag har börjat försöka titta lite vart jag är i bågarna och jag var så inne i vad Å sa till mig så jag glömde helt och hållet att titta frammåt så poff så sprang Halla åt sidan. Det visade sig att jag höll på att råkad rida in i Donna så hon blev sur och rädd och Hallla likaså. Hoppsan, hehe!


Men hon kändes faktiskt okej i bågarna, behöver bara träna på att göra så hon ställer om lite fortare.


Efter det så galopperade vi lite i båda varven på volterna. I vänster så kändes hon rätt okej faktiskt, hon bröt av lite för mycket bara och samma i höger. Jag MÅSTE verkligen försöka göra något och lära mig rida i galopp. Halla kännes så väl när jag blir frustrerad och då blir hon springig.


I slutet så gick det lite snabbt emellanåt men hon sänkte sig iallafall och det är ju något positivt.

Av Elin - 29 mars 2010 22:24

Heej!


Har varit ledig idag....sov så sjukt dåligt inatt så jag sov till 1130 idag hehe. När jag hade ätit lite så åkte jag och handlade sedan direkt hem igen.


Fick skjuts av pappa till stallet idag där jag stod stallvärd, skottade snö och red.


Mer uppdatering om ridlektionen får ni senare ikväll/natt :).


Ha det mys <3

Av Elin - 28 mars 2010 11:53

Det går inte längre, jag orkar inte kämpa i onödan. Det blir värre och värre och ingen lyssnar, lika bra att sluta med allt!

 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Skapa flashcards