lyckopillerelin

Alla inlägg under mars 2010

Av Elin - 21 mars 2010 23:38

Asså jag måste bara få kopiera det F skrev på sin blogg idag, blev dramatiskt men hon beskrev på ett sånt skönt sett så jag kan inte låta bli att skratta, här kommer det:


"Steg upp 04.30, ovanligt pigg. Man är alltid piggare halv 5 än halv 7 av någon väldigt skum anledning... Befann mig i stallet 05.45 för fodring av de små hästarna. 
Packade ihop alla grejer och petade efter mycket om och men in Ellens lilla skit-ponny i transporten. Mot Solna där Ellen skulle tävla en L:C för första gången på Mistral. Han skötte sig exemplariskt hela dagen, till och med på banan. Hästen har en släng av ADHD och andra bokstavskombinationer vanligtvis, så det var överraskande att han var så snäll. Men... Självklart var detta Too Good To Be True. 
När vi skulle ställa in honom i transporten för hemresa så stegrade den lilla idioten och sparkade Annie i huvudet.
Hon började blöda och fick lägga sig på marken. 
Då ville en kvinna från transporten brevid prova lasta honom. 
Hon drog på sig en hjälm, tog linan och gick ett varv med honom. 
Självklart reser han sig över henne också, innan hon ens har siktat på att gå mot transporten, och träffar henne på läppen med framhoven. 
Hon ramlar --> Mistral trampar på linan --> Linan går av --> Lös hysterisk ponny på parkering --> Lös hysterisk ponny blir rädd och springer i en skogsbacke mellan motorvägen och Ulriksdalsvägen --> KAOS! --> Mamma ger Ellen 100 spänn och säger åt henne att gå och fika så att vi inte behövde ha en hysterisk ryttare också. Här har vi då alltså: en halvt groggy ridlärare med blödande huvud, en mamma med sprucken läpp, en lös ponny, en ryttare i kafeterian och en väldigt förbannad Frida på jakt efter dum ponny i skogen. Kul situation liksom.
Fångade i alla fall in det lilla puckot sen så jag fick halvt springa fram och tillbaka över parkeringen för att han inte skulle ställa sig upp igen. Självklart med Ellens hjälm så långt nedtryckt som det gick på huvudet. 
Vi fick hem honom till slut när de fick komma tillbaka med hästbussen som är lite trevligare än den vanliga transporten. 
Annie fick åka och sy lite i huvudet, men hon verkade ok:)

Ja, vad ska man säga? Vi har lärt oss en hel del idag i alla fall. Alltid något!"

Av Elin - 21 mars 2010 22:24

Tja fan!


Idag var det tänkt att jag skulle sitta och plugga hela dagen men blev det så? Nej.


Istället så har jag suttit på mitt feta arsle i soffan med datan i knät och TV:n på hela dagen. Gick upp vid typ 11 och satte mig framför TV:n med ett leende när jag såg att man gamla läkare skulle vara med på TV, jag blev jätteglad! Saknar honom så otroligt mycket!!


Imorgon är det en ny vecka.....och en så länge ser den ut så här:


Måndag: Skola, plugga, stallet

Tisdag: Skola, SDF-konsert med Lisa

Onsdag: Skola, stallet, Vs studentskiva

Torsdag: Skola, stallet

Fredag: Skola, ?

Lördag: kurs/dus årsmöte, S fyller år

Söndag ?, C fyller år

Av Elin - 21 mars 2010 19:37

Jag har ett nytt motto: Allting löser sig.


Jag tror på dom orden, oavsett HUR lång tid det ska behöva ta, eller hur jobbigt det än är, hur dåligt jag än mår så SKA jag kämpa! Jag har kämpat igenom 2,5 jävla år i skolan så jag ska fanimej kunna kämpa en stund till. Jag tar en dag i taget.


Jag ger allt, jag ger aldrig nånsin upp! Alla ni som inte accepterar mig eller min tro mm, ni kan dra åt helvete!

Av Elin - 20 mars 2010 23:40

Sov bort hela förmiddagen idag, jag fattar inte...jag har lite problem att somna om kvällarna men när jag väl somnar så sover jag som en stock hela natten och kan sova till 12....eller om det är dåligt jag sover om natten....hur är det, om man drömmer sover man djupt då eller inte? Lär mig aldrig.


Hade en underbar eftermiddag med världens bästa Fillan <3 vi planderade att baka men när vi väl skulle börja så insåg vi att vi inte hade några ägg så det var bara att ta bilen till konsum och handla lite middag och ägg. Väl hemma så bakade vi muffins, spelade lite kort och chillade. Så härligt att vara hos Fillan. Man behöver lixom inte göra något utan bara sitta tysta, hon är nog en av dom få kompisarna som jag verkligen trivs och känner mig trygg med.


Gick hem vid 18 och käkade lyxig middag hehe. Under kvällen så har jag bara slappat och haft liite tråkigt.


Imorgon är det plugg som gäller!


Ciao <3

Av Elin - 19 mars 2010 23:32

Seriöst, jag kommer aldrig kunna somna!!! Jag älskar att det börjar bli vår och varmare, men jag HATAR när snön smälter, det droppar och droppar och droppar HELA tiden på stuprännorna så det hörs jättemycket!! Jag blir galen!!

Av Elin - 19 mars 2010 23:10

Tjatja!


Var hos sjukgymnasten imorse och det gick....ja...jag vet inte riktigt hur det här kommer att sluta men det visar sig. Tog ju ledigt från skolan idag men kalla mig överambisiös för jag åkte faktiskt till skolan ändå eftersom jag inte pallade vara hemma och sen för att jag faktiskt hann vara med på sista lektionen. Tror fan att jag har blivigt stammis hos rektorn och hon tycker säkert att jag är jättejobbig men tror jag får be om ursäkt för allt på måndag...


Imorgon ska jag äntligen få träffa Fillan <3 hon svarar inte på mina mess så vi får se när. Jag måste verkligen se till att bli klar med lite skolarbeten under helgen oxå synd att helgen bara är på två dagar!!


Nää, nu ska jag sluta svammla. see u <3

Av Elin - 19 mars 2010 21:30

"T: Redovisningen sker...*avbruten*

S: På facebook!"

...

Av Elin - 19 mars 2010 19:56

#%%(=(¤&/#%#¤”¤”¤#/(==?)(%&#¤ jag vill få ur mig allt, jag vill inte känna så här! Jag sjunker för varje dag som går….jag tappar greppet. Men jag ger inte upp! Jag vet att det blir bättre, bara jag vågar göra något åt saken. Men jag orkar inte, jag lägger mig ner och sover en stund, en vecka, en månad, ett år? Kan man det? Jag hoppas det för allt skiter sig, dom beter sig som svin, jag orkar inte, vill bara vila jag är för trött för att göra något åt saken, måste jag ta första steget? Jag försöker inse att det bara är jag som kan ta det första klivet men jag skiter i det och hoppas ändå att någon ska komma och se hur jag mår, se att jag behöver hjälp och hjälper mig. Men jag kräver för mycket av alla.

 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards