lyckopillerelin

Alla inlägg under april 2018

Av Elin - 30 april 2018 16:16


Hej på er kompisar!


Oj vad trött jag var i morse när klockan ringde, trots att jag var så trött igårkväll så kom jag sent i säng så imorse orkade jag knappt öppna ögonen hehe. Men jag gick upp, gjorde mig i ordning och sedan åkte jag till jobbet. Det har varit en otroligt lugn dag idag, jättelite barn vilket har varit så skönt! Vi var ute under förmiddagen och lekte i det fina solvädret som var då och sedan så gick vi in för att äta lite lunch. På eftermiddagen hade vi lite reflektion och planerade veckan och helt plötsligt så var klockan 14 och det var dags för mig att gå hem, skönt med kort dag idag! När jag kom till Vällingby så gick jag en runda i centrum för att handla lite smink och annat och sedan tog jag med en kaffe upp till lägenheten som jag brukar. Nu har jag precis pratat med mormor i telefon i cirkus 45 minuter, kändes som att vi pratade en kvart men tiden går fort när man har roligt säger man ju haha. Resterande av dagen så ska jag bara ta det lugnt då jag har väldigt ont i kroppen idag (antar att helgens bravader har satt sina spår hehe). Nä vänner, återkommer!

Lite fika i personalrummet från en kollega som slutade idag :)

Av Elin - 29 april 2018 17:12


Heeeeej på er vänner, nu är jag hemma och är redo för att uppdatera er om det senaste dygnet!


För några veckor sedan så hörde Jeppe av sig och frågade om jag ville hänga med på kryssning. Han ville bjuda mig av olika skäl och vi lyckades tillslut få till två dagar när det passade för oss båda. Åkte alltså in till stan på eftermiddagen igår så jag var på plats vid terminalen strax efter 16:30, När Jeppe hade kommit så gick vi ombord på en gång då det var mycket köer som kunde ta tid, men allt gick bra och en timme senare ungefär så var vi på plats i hytten.


Älskade Skansen är i bakgrunden också!



 

Skepp och hoj, så pepp!


Stop and smile stod det strax innan vi gick ifrån och så knäpptes det ett superfint kort på oss!


Vi chillade lite i hytten ett tag och vid 18 så började vi åka mot Finland, vi hade en perfekt hytt enligt oss båda då Jeppe hade fixat en fönsterhytt :).

En människa verkar ha blivit ihjälklämd innan vi kom in! Hehehehe :).


När vi hade börjat röra oss så gick vi runt lite för att hitta något ställe att käka något lätt på, vi hade inte middagstid förs 20:30 så vi var tvugna att stilla hungern lite tills dess. Vi fastnade på Bottega Prosecco Bar där vi delade på en charkbricka och varsitt glas bubbel. Alltså, jesus vad gott det var!!


M m m!

 

När vi hade suttit och njutit ett bra tag så gick vi ned till hytten, bytte om lite och sedan gick vi upp på däck för att kolla lite på utsikten för att tillsist gå och äta lite middag!

Det blåste lite hehe.


Förrätt


Varmrätt


Efterrätt


När vi var mätta och belåtna så gick vi mot Etage där det var fest hela natten lång! Jan Johansen var bland annat där och underhöll oss. Det var iallafall en helt sjukt bra kväll med massa gott att dricka, trevliga möten med människor och dans och sång enda till klockan 5 på morgonen då vi gick och la oss hehe! Då var vi båda helt slut efter att ha slagit klackarna i taget ett bra tag.

 

Trött men glad tjej :).


Idag sov vi till kanske 11 eller nått tror jag, var sjukt trött, kroppen var bra sliten men jag mådde ändå bättre än vad jag förväntade mig vilket var skönt. Vi tog det lugnt och när vi var redo för att gå och äta så gick vi ned till buffén för att äta lite brunch. Sjukt gott efter all alkohol under natten hehe.


Resterande av tiden på båten spenderade vi inne i taxfreen och på Etage där det även idag bjöds på bra musik, men idag drack vi bara cola haha.

Älskar dessa bubbelflaskor!



Vid 15:15 så ta vi till i Stockholm igen och det var dags att lämna båten...

Älskade Solliden igen <3.


Det har verkligen varit en GRYM helg och jag är så glad att Jeppe valde att bjuda just mig. Även om jag nu är trött som ett gnu och har ont exakt överallt i kroppen efter all dans och för lite sömn så är det så värt det! Den senaste tiden har jag verkligen känt mig som en pensionär många gånger då jag inte orkar lika mycket som förr och så, men det känns lite skönt att jag fortfarande har min ungdom kvar efter denna helg om jag ska vara ärlig haha. Nä, nu är jag supersugen på att åka mer på kryssning, vi får se när det blir!


Av Elin - 28 april 2018 14:57


Hej på er vänner! Idag mår jag mycke bättre jämfört med igår, skönt det!


Sov inte så jättebra inatt, men ändå skönt att slippa ställa väckarklockan en lördag, förra veckan var jag ju tvungen att gå upp vid 5 på morgonen liksom haha. Men idag har jag bara tagit det lugnt här hemma, kollat på lite serier, städat lite och kollat lite mer på serier haha. Jag har precis kastat på mig lite smink och ska väl strax klä på mig kläder för att sedan ta mig till Vikingterminalen för kryssning! Är så jäkla pepp alltså!! Det blir jag och Jeppe som åker då han var så himla fantastisk och bjöd mig på detta, hur gulligt liksom!? Det ska verkligen bli så himla kul att få äta gott, festa lite och slå klackarna till taket med bra musik och sällskap och få glömma bort alla bekymmer för att tag! Nä vänner, ville bara titta in här och säga hej då jag troligtvis inte kommer att ha tiden att titta in här mer idag. Men jag lovar att jag bjuder på bilder och uppdatering när jag kommer hem imorgon!

Taggad brud! Kram på er!

...

Av Elin - 27 april 2018 23:24


Av Elin - 27 april 2018 19:26


Idag har jag en sådan där dag när jag bara vill skrika, sparka och slå samtidigt som jag gråter. Bara så jag får ut alla känslor liksom. Jag vet inte varför, men av någon konstig anledning så har min hjärna litegrann stängt av lite tror jag, jag orkar inte gråta, jag kan typ inte gråta. Jag vill vara ensam och stänga in mig i lägenheten samtidigt som jag vill ha någon bredvid mig som säger att allt kommer att bli bra. Jag är bara så himla less. Så himla less på sjukvården, så himla less på jobbet, så himla less på att jag har en kropp som styr mitt liv som gör att jag inte orkar lika mycket som förr, som gör att jag känner mig som en pensionär, som gör mig så himla bitter och negativ.

 

Jobba inte emot ditt liv och dig själv har jag fått höra, men det är fan mycket lättare att säga det än att faktiskt göra det, på riktigt. Jag fattar att det kommer bättre tider, jag fattar att jag någon gång kommer att vara i en bra plats i livet, jag fattar att jag måste jobba med mig själv. Men just nu så är jag bara så himla trött och less. Jag orkar inte, jag vet inte vart jag ska börja, varje gång jag anar lite ljus i tunnel så kommer det upp något annat. Men mest av allt är jag bara ledsen. Ledsen över att jag känner så här. Ledsen över att jag inte är den person som jag en gång var. Ledsen över att jag hela tiden känner att jag sviker mig själv…

 

Hörni, sorry för en massa struntskrivning här, var bara tvungen att skriva av mig lite och då hamnade jag här :).

 

Av Elin - 27 april 2018 14:53


Hej på er vänner. Äntligen fredag och jag har äntligen fått helg! Känner på mig att denna helg kommer att bli awsome!


Idag vaknade jag upp och mådde jättedåligt till en början, men efter lite frukost och friskluft på väg till jobbet så kändes det mycket bättre. Dagen har gått i ett på jobbet idag. Vi har haft besök och fått titta på teater med många av våra barn, denna gång blev det Bockarna Bruce och det var riktigt bra och barnen var så nöjda efteråt. Guldkornet från idag är ju lätt när vårt ena barn med behov av stöd satt helt trollbunden under hela föreställningen och var helt med på noterna när vi fick krypa under bron och klappa getterna, vilket fantastiskt framsteg det var för just det barnet som annars brukar vilja sitta och bara titta på, men inte denna gång! Så häftigt och jag ryser när jag tänker på det nu. Resterande av dagen så har jag i princip bara hållt på med dokumentation både på anslagstavlan och digitalt, vilket jäkla jobb det är med bilder alltså!

 

Bilder från skogen under veckan.


Dock så har jag haft huvudvärken from hell! Alltså, har aldrig haft så ont i huvudet förrut och trodde ett tag att jag nästan behövde åka till akuten då jag hade så ont. Tog en ipren och då avtog smärtan lite, men har fortfarande så sjukt ont! Vet inte riktigt varför, men jag var tvungen att ställa in kvällens ridlektion på grund av detta. Känner mig så ledsen och nere för att jag mår så här. Nu sitter jag iallafall i soffan och ska dricka upp mitt kaffe som jag köpte på vägen hem och sedan funderar jag på om jag ska försöka att sova lite för att se om det går över då. Nä vänner, njut av fredagen nu, kram på er!

Blääää för att ha så här ont!

...

Av Elin - 26 april 2018 21:12


Jag har en sådan konstig känsla i kroppen just nu. En känsla av att jag snart kommer att förlora en självklar del i mitt liv. Någon som jag tänker ska finnas för alltid. Någon som varit där för mig i vått och torrt, någon som jag ibland bara tar förgivet för att hon nästan alltid funnits i mitt liv....

Av Elin - 26 april 2018 18:09


Hej på er kompisar, herre min skapare vad jag är trött alltså! Helt och hållet slut!

 


Det har hänt så himla mycket idag på jobbet så det känns som att jag har jobbat i ett dygn nästan. Menmen, vissa dagar är så helt enkelt. Kunde iallafall sova ut till 9 (!!) imose och vid 10:30 så kom jag till jobbet då jag började dagen. Det har varit snabba puckar med möten och hej och hå, men på avdelningen så har det nog ändå varit ganska så lugnt. Märker på kroppen nu ara att det är vår då vi är ute mer och det tär, det tär supermycket på min kropp. Tycker att det är så jobbigt att hitta ett mellanläge där jag kan vila samtidigt som jag vill vara en aktiv pedagog. Hann iallafall att göra typ alla dokumentationer från veckan så det bara är att skriva ut och sätta upp imorgon på anslagstavlan. Slutade vid 17 och så har jag tagit en runda i Vällingby för att kika på lite kläder. Resten av kvällen så ska jag bara VILA!

Glad tjej när jag väntade på bussen på väg hem trots smärta :).

 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2018 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Skapa flashcards