lyckopillerelin

Alla inlägg under oktober 2010

Av Elin - 31 oktober 2010 20:07

Lyckan höll inte i sig länge


Jag trodde aldrig att detta skulle hända mig och nu sitter jag här och kan inte tro att det är sant. Jag är rädd. Jag vet inte hur jag ska klara av det här. Jag vill inte gråta, men det kommer komma när jag ska sova och då kommer jag inte kunna sluta, det är jag säker på.


Jag vill helst försöka glömma det här men jag måste skriva av mig och jag var redan inloggad här så det var närmast. Vill inte ha massa frågor om vad som har hänt för det gör saken bara ännu värre.


Nu är jag inget lyckopiller längre men det ser så fult ut när jag skiter i den signaturen så ni får den ändå.


Lyckopiller <3

Av Elin - 31 oktober 2010 18:04


Farfar har ju varit här idag för att fira mig i förväg och gissa vad jag fick? - Biljetter till Sarah Dawn Finers ENDA julkonsert!! Blev jätteförvånad, trodde inte alls att jag skulle få det av just honom! :D.


Så det här har jag att se fram emot i musik/evememangs väg (som då redan är bestämt!)

Skivutsläpp-Sarah Dawn Finer-Winterland 10 November

Dvdutsläpp-Carola sjunger Elvis och Barbara Streisand 17 November

Skivutsläpp-Euforia-Helen Sjöholm sjunger Billy Joel 17 November

Stockholms international horseshow-finalshowen 28 November

Julkonsert-Sarah Dawn Finer-Winterland 6 December

Julkonsert-Carola från vinterskrud till morgonstjärnan 19 December


Nu ska jag äta, är skithungrig :D


Lyckopiller <3



Av Elin - 31 oktober 2010 00:23

Tja!


Kom hem för en halvtimme sen typ :). Kvällen har spenderats hos K där vi tittade på sex and the city 2, drack vin och åt brio ost...mums! :D. Det blev en jättelyckad kväll trots att det bara var V, jag och K. Nu har vi även bokat in lite annat smått och gott....can´t wait! :D:D.


Nu ska jag nog sova, känner att jag har lite sömn att ta ikapp :).


Här får ni en bild på oss tre oxå :)


    <3


Lyckopiller <3

Av Elin - 30 oktober 2010 19:00


Om en kvart äker jag mot K...där blir det filmkväll :D. Kommer hem vid 12 tror jag :).


Ha en bra lördagskväll! Det ska jag ha!


  

<3


Lyckopiller <3

Av Elin - 30 oktober 2010 15:23

Heeeeej! :D


ÄNTLIGEN så är jag hemma ch kan sitta och ta det lungt! Har inte gjort det på ett dygn tror jag haha.


Igår så hade jag ponnylekis, trots lite missförstånd mm så löste sig allt och jag tror att barnen var nöjda ;). Mamma kom och hämtade mig vid 1715, sedan hoppade jag in i duschen lite snabbt och slängde på mig kläder, smink + en korv i magen haha. Sedan vidare mot familjen N för att käka middag, hade det jättetrevligt och sedan bestämde sig J för att följa med ut på krogen med tjejerna :D:D. Jag tyckte det var superkul att hon ville följa med, hoppas bara hon tyckte det var kul och att dom andra tyckte det var ok ;). En konstig kväll blev det, men har man dom bästa med sig så kan kvällen inte bli misslyckad ;). J och jag tog bussen hem tillsammans, jag kom väl hem vid 0330.


Mamma väckte mig vid 10 idag men jag var helt död typ haha (av någon konstig andledning så sov jag jätteoroligt inatt). Gick väl upp vid 11 och åt en hamburgare, hade luciatågsträning i stallet vid 12 så var där då och sjöng med alla barnen. Gick hur bra som helst! Kommer bli en lyckad julavslutning och luciatåg i år! :D. Kom hem för typ en timme sedan och nu ska jag bara slappa och ta det lugnt. Ikväll tror jag att det blir filmkväll hemma hos K :D.


Vi hörs senare puss


Lyckopiller <3

Av Elin - 28 oktober 2010 23:06

Fredag: Softa på förmiddagen, vid halv 3 åker jag till stallet-jobbar där och blir hämtad av mamma vid 5. Ska till barndomskompisen och käka middag med hennes och min familj vid 6 och sedan UTGÅNG med tjejerna!! :D Nype-here we come! :D.

Lördag: Sova till typ 11 sedan direkt till stallet för att ha luciatågsträning :P.

Söndag: Soova och så kommer farfar någongång under dagen för att fira mig :).


Lyckopiller <3

Av Elin - 28 oktober 2010 22:10

Red fina Jissa idag igen :D. Gick väl bättre än igår men absolut inte bra.


Vi började med att rida lite bågar på långsidan i trav för att komma igång lite, det kändes väl sådär. Hon var lite spänd och jag försökte nog inte tillräckligt mycket så det blev lite springit. Efter det så skulle vi skutta ett litet litet kryss och det gick jättebra! Tänkte först att ajg skulle komma i galopp men eftersom det var första gången jag hoppade på henne så ville jag ta det lite lugnt...jag vet att hon är säker att hoppa på men ändå :P.


När alla hade hoppat så fattade vi vänstergalopp på fyrkantspåret och det gick bra, i galoppen och efter galoppen så blir hon mer avslappnad och mjuk. Men iallafall så kändes det riktig bra emellanåt, hon bröt av några gånger för jag glömde takten lite hehe. Efter det så fattade vi höger  galopp på fyrkantspåret och det gick jättebra! Av någon anledning så är det lättare med höger (jag tror att det är för att det är lättare att hålla emot på yttertygeln eftersom jag har lillfingret som stöd och då ökar hon inte på samma sätt när jag driver i galoppen.


Efter det så travade och försökte sänka dom ännu mera och då gick det riktigt bra emellanåt. Jag tappade henne ganska mycket idag och hon började springa men när jag väl hade hittat henne igen och tänkte på att det skulle gå framåt i traven så gick det bra.


Är väldigt tveksam hur jag ska göra nu känner jag, det med gummisnodd och allt. Men förhoppningsvis så ska jag snart rida två privatlektioner för Å och då kanske hon kan hjälpa mig med allt. Hon brukar vara duktig på sånt så :P.


   <3


Lyckopiller <3

Av Elin - 27 oktober 2010 21:46


Fick fina Jissapissa idag igen. Blev en konstig lektion tycker jag och mycket arbete på volterna. Finns väl egentligen inte så jättemycket att säga faktiskt, gick mer dåligt än bra. I början så gick det inte alls, hon sprang emd huvudet upp i taket hela tiden och lyssnade inte för femöre. Men i mitten av lektionen så gick det väl lite bättre, jag glappade inte lika mycket med tyglarna och takten blev bättre och bättre.

Av någon anledning som jag inte riktigt hängde med på så blev Jissa aprädd för något på läktaren och jag han inte reagera att bli rädd ELLER ta tag i henne utan jag bara satt där när hon hoppade runt och sprakade bakut mm hahaha, konstigt...man tycker ju att jag borde ha tagit tag i henne och försökt få henne att sluta men icke sa nicke :P.


Efter att vi hade lugnat ner dom lite och ställt dom åt båda hållen så fattade vi högergalopp. Det gick väl sådär, jag föredrar att galoppera både på volter och fyrkantspår med Jissa för då är det lättare för mig att få kontroll och verkligen jobba med galoppen, nu var det mest fokus på att hjälpa till med fördelningen och bibehålla galoppen så det blev väl inget riktigt försök till bra galopp, mer än att då träna på att hon skulle fatta när JAG ville så det blev bättre fattningar :P.


Vänstergalopp hann vi inte med tror jag så efter höger så försökte vi sänka dom ännu mera och då började det gå bättre, jag både höll och satt emot och jobbade mer med skänklarna för att få henne att fortsätta trava bra. 


Jag vet inte riktigt hur jag ska göra för jag rider ju Jissa utan gummisnodd nu och det går åt pipsvängen. Det kanske är så att jag helt enkelt får acceptera att jag inte kan rida utan..eller att jag inte kan rida överhuvudtaget. Trots att jag tänker så när jag väl sitter där och kämpar så känns det inte lika hemskt när det går dåligt som när jag red Halla. Trots att jag inte tyckte att något gick klockrent så blir det ändå så att jag tänker på allt det bra som Å eller A säger till mig och jag tar till mig och provar igen nästa dag eller nästa gång. Jag är grymt envis och jag VET att det går och dt kan inte gå bra hela tiden! I detta samanhang så vet jag inte om det är så bra att vara så envis som jag är. Det kanske är dags att börja sätta på hummisnodden igen, eller ska jag fortsätta att öva? Det är kanske bara det som det hänger på, att jag rider på en ny häst och precis har börjat rida henne utan gummisnodd, men det känns som om jag inte kan skylla på det i all evighet...vet inte vad ajg ska göra riktigt...


   Första dressyrlektionen någonsin på Jissa 8/8-10 <3


Lyckopiller <3

 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19
20
21
22 23 24
25 26 27 28
29
30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Skapa flashcards