lyckopillerelin

Alla inlägg under september 2018

Av Elin - 30 september 2018 19:33


Hej på er vänner! Sitter just nu på tåget och är väl hemma i Stockholm om ungefär 20 minuter tror jag. Har inte mått på topp idag om man säger så, så när jag kommer hem till vällingby så kommer jag nog duscha av mig och sedan gå och sova. Har varit dålig på att uppdatera om i helgen, I know, men imorgon blir det ett långt inlägg om både lördagskvällen och idag. Har iallafall haft en härlig helg med Sunna! Nu ska jag fortsätta att lyssna på musik och så återkommer jag om allt imorgon, kram på er!

Av Elin - 29 september 2018 17:05


Hej på er vänner! Har ni haft en bra lördag so far? Min har varit toppen!

 


Kom till Göteborg den planerade tiden igår kväll vilket var skönt haha, man vet ju aldrig med SJ liksom. Fick äntligen krama om Sunna vid centralen och sedan så åkte vi vidare hem till henne. Vi satt och pratade ikapp till typ midnatt tror jag och sedan så somnade vi gott. Vaknade inatt av att en hund hoppade upp vid mina fötter så haft hundmys typ hela natten vilket varit sjukt mysigt! Idag sov vi typ till 9 tror jag för att sedan åka vidare in mot stan.

Blev massa mys imorse också haha.


Vi åkte in mot stan för att bruncha på Brogyllen. Sjukt mycket folk när vi kom, men vi hade tur och hittade sittplats för att njuta av den goda brunchen!

Skål!


När vi kände oss nöjda så strosade vi runt lite på stan i butikerna, lämnade av Svante (Sunnas hund alltså haha) och sedan åkte vi hemåt med ett stopp vid godisaffären. De senaste timmarna så har vi smällt i oss extrema mängder godis och tittat på film i min säng, härligt lördagsmys!


Senare ikväll har vi bokat bord på en resurang inne i stan, så nu ska vi fortsätta att chilla här hemma innan det är dags för att göra iordning oss inför kvällen. Ha en fortsatt härlig dag hörni, kram på er!

Av Elin - 28 september 2018 18:54


Hej på er vänner! Fredag, äntligen! Efter denna vecka så ska det bli så skönt att få komma från Stockholm över helgen.

 


Det blev ju en hemmadag för mig från jkobbet även idag. Behövdes verkligen och jag känner mig redan lite starkare för att komma tillbaka till jobbet nästa vecka. Har under dagen bara tagit det lugnt, tittat på Grey´s, städat lägenheten lite, duschat och packat. Vid 14 så rörde jag mig in mot centralen för att hinna handla lite inför tågresan.

Lätt packning med mig, har sparat så mycket plats som möjligt i resväskan för massa böcker haha.


Än så länge så har resan flutit på bra, när det handlar om Sunna, mig och SL så brukar det typ alltid att krångla. Så vågar inte ropa hej förs jag kliver av tåget i Göteborg haha. Har iallafall spenderat timmarna på att titta på Grey´s och jobbat lite. Dock så börjar alla batterier ta slut och det finns inga kontakter här vid säterna (sjukt irriterande!) så snart lägger jag nog ifrån mig datorn och sätter på någon podd eller nått. Beräknar att vara framme vid 20:30.


Imorgon väntas det brunch, mys och sedan middag ute på stan på kvällen. Längtar redan haha. Nu ska jag lägga ifrån mig datorn, kram på er och ha en toppenkväll!

Av Elin - 27 september 2018 20:10


Hej på er vänner. Idag har jag gjort något som jag inte har gjort på över ett år tror jag. Ringt till jobbet och sjukanmält mig på grund av att jag har så ont.

 

När jag hade lagt på telefonen och skickat iväg ett sms till min chef så bröt jag ihop av dåligt samvete, men jag orkade verkligen inte kriga mig igenom två dagar till på jobbet denna vecka. Allt har bar känts skit när jag varit där och jag behövde verkligen få vila, vara ledsen och smälta allt en smula. Kommer att vara hemma imorgon också som en extradag och förhoppningsvis så kommer jag tillbaka på måndag med lite mera kraft än vad jag haft denna vecka. Så istället för att vara på jobbet så har jag bara tagit det lugnt här hemma, förutom två timmars paus när jag åkte fram och tillbaka till Rissne för att prova ut en rullstol till mig, tanken är att jag ska ha den här hemma så jag verkligen kan vila min fot från protesen, sedan så får vi se hur det blir. Det kändes iallafall väldigt bra och jag längtar tills jag får hem den!

Mitt blivande vrålåk :).


Av Elin - 26 september 2018 22:51


Längtar så mycket till helgen! Ska bli så skönt att få åka från Stockholm och ta paus från det vanliga tuffa livet och få umgås med bästis, bruncha, snacka, mysa och sedan bokmässan på söndagen! Längtar längtar längtar! Nu måste jag försöka ge mig på att sova, har haft svårt med det denna vecka.

Av Elin - 26 september 2018 18:43


...får mig att släppa allt och bara slappna av som hon.


...får mig så peppad och känner sån jävlar anamma som hon.


...får mig ned på jorden och älska mig själv och livet som hon.



Tack för att ni finns <3.

Av Elin - 25 september 2018 20:13


Hej på er vänner.

Skitdag idag, allt känns jobbigt och jag känner mig som en gnällspik. Men ibland orkar jag helt enkelt inte låtsas. Så det blir ingen lång uppdatering här idag, orkar inte riktigt det. Haft ett fint samtal med mina chefer idag som blev lite spontant med peppande ord och haft ett annars möte idag på eftermiddagen som gjorde mig lite förbannad, folk som inte känner mig eller vet hur jag fungerar har ingen rätt att komma och tycka och tänka åt mig eller tro att de vet mer än vad jag vet inom vissa områden. Menmen, släppte det efter mötet, jobbade till 17 och sedan var det raka vägen hem för att äta middag och vila. Nu ligger jag i sängen och hoppas på att jag kan somna ifrån och ta en paus från livet i drömmarnas värld.

...

Av Elin - 24 september 2018 23:31


Efter denna dag kanske det är normalt att bryta ihop så här sent på kvällen. Jag gör inte det så ofta längre, jag orkar inte det. Efter alla läkarbesök och möten med chefer på jobbet, blir så trött på att prata om mig själv, om mina problem, om att hela tiden bli påmind om det som inte fungerar i livet. Det är så jävla lätt att säga att det är helt okej, att säga att allt löser sig, att det kommer bli bättre. Jag lurar mig själv lika mycket som alla andra ibland tror jag. Men det är så mycket enklare att le och säga att jag tar en dag i taget, att jag helt enkelt får stå ut när jag inte kan få någon hjälp just nu. Jag vet inte själv hur jag orkar detta, varför jag inte bryter ihop varje dag, varför jag kämpar som fan varje dag för att orka med det jag måste orka men egentligen vill skrika rakt ut för jag har så ont och är så less.

Jag är så less. Så jävla less på denna skit! Måste försöka sova nu, imorgon är en annan dag. En bättre dag.

 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2018 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Skapa flashcards