lyckopillerelin

Alla inlägg under september 2010

Av Elin - 30 september 2010 23:23


Börjar förstå hur Å tänker om att jag ska rida stor häst....hon har ju sagt hela tiden att jag är för lätt och liten och börjar inse att det ligger en hel del sanning bakom det. Jag är för lätt för att hålla ihop en häst med bara en hand dessutom, det är det som får mig att känna att jag vill lägga av för det känns lite hopplöst...


Har så fruktansvärt ont i ryggen/axeln/armen det gör så ont så jag har ont i magen oxå! Det spelar ingen roll att jag värmer vetekudden den räcker inte! Får se hur det blir med sömn inatt...


Lyckopiller <3

Av Elin - 30 september 2010 22:06

Fick rida på lilla (eller stora) Jissa idag igen :D.


Började med att rida en tur i skogen, tänkte på att hon tog upp och ner huvudet mycket men trodde det var för alla mygg.


Kom in och började jobba lite i skritt, hon fortsatte att ta upp och ner huvudet och jag var nära på att hoppa av för jag inte klarade av att få henne sluta. Vi joggade igång i trav och då blev det lite bättre, försökte tampoväxla och ställa henne men det var så svårt när hon stretade emot hela tiden så gjorde så gott jag kunde. 


Galoppen gick inte så hyperbra, fick inte ner henne tillräckligt och hade svårt att sitta emot samtidigt som jag drev men efter en liten stunds jobb så kändes det lite lugnare och säkrare ut iallafall.


Efter galoppen red vi lite serpentiner och gjorde skrittövergångar på medellinjen. Hon var fortfarande väldigt seg i skänkeln och lyssnade inte så bra, formen kändes väldigt bra emellanåt, tappade henne lite när jag svängde ibland bara.


när vi skulle sänka dom ännu mer dom sista 10 minutrerna så gick det så grymt bra! Hon sänkte sig, jag satt emot och höll kvar henne där hela tiden, ibland blev det jobbigt då hon tog upp huvudet men mestadels så gick hon bra, kunde ha travat med mera krut i bakbenen men man får ta en sak i taget ;).


Trots jobbig häst som höll på med huvudet hela tiden (tror att hon är brunstig) så är jag grymt nöjd med avslutet ;).


Lyckopiller <3

Av Elin - 30 september 2010 11:50


Har kollat lite på TV nu, jag fryser som attan och snart ska jag iväg på arbetsintervju....hoppas att det går bra och att ajg hittar haha. Jag kommer komma en timme för tidigt för att bussen inte går när ajg vill :(. Menmen jag har musik med mig haha.


Nu ska jag gå och klä på mig bättre kläder ;).


Ha en bra dag, see u


Lyckopiller <3

Av Elin - 29 september 2010 22:57


Är så ledsen och besviken. Har gett upp hoppet nu för att det ska bli bättre. Det är inte mitt fel att jag inte har något jobb. Jag är så less på att höra allt gnäll, alla klagomål om att det är så synd om er. Att jag låter sur och respektlös, att jag är en dryg unge som inte gör någonting.


Jag har sån lust att skrika "men jag då? Ni har inte tänkt på hur jag känner, hur jag mår? Allt handlar bara om er! Ni kanske ska tänka er för oxå, hur ni tilltalar mig, att jag oxå är en levande människa med känslor!"


Men jag kan inte, det blir bara värre då, säger ifrån men dom fattar inte ändå. Jag pallar inte att att ta mer skit. Det känns som om jag bär runt på en tung ryggsäck som jag aldrig blir av med.


Jag saknar dig så jävla mycket, om du bara visste. Jag saknar tryggheten att ha dig brevid mig, att få prata med dig. Allt känns så svårt utan dig. Ingen förstår eller frågar mig hur det egentligen är längre. Vill inte bli stor! 


Lyckopiller <3

Av Elin - 29 september 2010 22:30


Dagens uppsittning på Jissa när Å kastar upp mig och hästen börjar traska framåt xD


Lyckopiller <3

Av Elin - 29 september 2010 22:08


Fick rida Jissa idag :D.


Började med en tur runt paddocken sedan gick vi in och började arbeta :). Vi var väldigt få idag så red på C-volten hela lektionen. När vi joggade igång i trav så tänkte jag mycket på att tempoväxla och Å var på  mig mycket med att rida framåt men att jag håll emot så farten inte ökade. Jag försökte att vara "på" hela tiden med skänkeln och ibland så gick det, men jag tror att jag glömmer bort att aktivera med skänkeln när hon väl har sänkt sig så jag kan inte hålla kvar henne i den formen vilket är lite frustrerande, hon tar gärna upp huvudet när det blir för jobbigt.


I högergaloppen så kändes det faktiskt bra, jag klarade av att hålla ihop henne för det mesta och i slutet så gick det askalas! I vänster så gick det ok, av någon konstig anledning så får jag inte ner henne som jag vill men ibland så funkar det.


I slutet så gick det jättebra för det mesta! Hon sänkte sig och jag klarade av att hålla kvar henne. Trots att det inte gick så jättebra så är jag inte så missnöjd. När jag rider på Jissa så känns det som om jag kommer på mer och mer saker som jag kan göra för att få det bättre och blir så grymt peppad till nästa lektion!

Har lite att jobba med imorgon alltså ;).


Lyckopiller <3

Av Elin - 29 september 2010 20:52


Uppdaterar er om dagens ridlektion lite senare ikväll orkar inte nu :) så håll ut ;)


Lyckopiller <3

Av Elin - 29 september 2010 12:11


Nu har jag städat klart i mitt rum :) känner mig duktig hehe men mamma hittar väl något annat att klaga på när hon kommer hem :(.


Ska leda handikap idag som vanligt sen ska jag rida :D hoppas faktiskt på Vetra ;)


Nu ska jag....hmm vad ska jag göra? Hittar säkert på något :P.


Bye


Lyckopiller <3

 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Skapa flashcards