lyckopillerelin

Alla inlägg under september 2010

Av Elin - 21 september 2010 18:47


"Tacksamhet. Den gör mig glad på insidan. Den gör att jag ser min nästa.. tacksamhet ser det stora i det lilla. Vad är det för litet du kan göra mot din nästa idag - som blir stort för dem? Ett uppmuntrande ord, ett fint sms, en kaffeinbjudan, en hjälpande hand mm. Och kom ihåg att det är ibland de som inte verkar behöva det som oftast behöver det mest!! Alla har samma behov av uppmuntran. Tack för din äkta omtanke.. Den läker sår och får våra hjärtan att lättare jubla igen. Tillsamman går vi framåt på vägen, du och jag. Du är så dyrbar och betydelsefull. Tack för att du finns!"

- En liten del av det Carola skrev om sin födelsedag.


Ett ord: Gudagåva!


Hon har ett sett att uttrycka sig på så man känner sig speciell, älskad och värdefull. Hon gör mig glad, hon gör mig hel, hon är underbar!


JAG ÄLSKAR CAROLA MARIA HÄGGKVIST! <3


 


<3


Lyckopiller <3




Av Elin - 21 september 2010 15:55


VART har ni alla tagit vägen? har ni lessnat på min blogg kanske? Är det därför ni inte kommenterar?


Nä, fundera ut hur jag ska ändra min blogg kanske ;)


Lyckopiller <3

Av Elin - 20 september 2010 23:53

Handikappsparkeringar. När jag har skaffat körkort (som förhoppningsvis är snart) så ska jag skaffa ett sånt här kort som gör att jag får parkera på handikappsplatser. Vill egentligen göra det nu på en gång men väntar nog tills jag själv kör ;).


Iallafall, det jag har funderat på är hur lätt det är att skaffa ett sådant kort. Det finns folk som bara har typ en tumme eller något annat fel som gör att dom får lov att parkera på sådana platser. Efter ett ganska långt och upprört snack med pappa så kom vi båda fram till att det är fel! Det är fel att det ska vara så otroligt lätt att få tag på ett sådant kort. Det ska vara större krav på "handikapp" för att få det beviljat!


Jag har en hand och ett ben, dvs ben och armprotes. Jag får snabbare ont i fötterna, får belastningsskador, proteser kan gå sönder mm eller tänk er en som sitter i rullstol. Tycker ni att vi har rätt att få stå på sådana parkeringsplatser? Det tycker jag. Därför så blir jag så frustrerad när folk som inte har tillåtelse att få stå där står där, men framför allt dom som har ett sånt kort fast det knappt är något fel på personen. Jag tycker att korten och platserna ska vara till för dom som har svårt att ta sig framåt, och har man bara en tumme mindre så kan man väl för fan gå lite extra istället för att ta upp en sån viktig plats för någon som verkligen behöver den! Annars behöver vi inte ha handikapsparkeringar. 


Tänk på det alla ni som parkerar där utan lov mm!


Nä, nu ska jag gå och ta hand om min häl, mamma tror att det är hälsporre....kul...not :(.


Lyckopiller <3


Av Elin - 20 september 2010 21:37

Heeeeeej!


Bad update I know, men det har varit fullt upp idag :).


Telefonen ringde vid 0840 imorse och i luren hör jag någon sjung "godmorgon godmorgon!" glatt haha snacka om jag blev förvånad ;). Det var S som ville att jag skulle upp och öppna dörren för henne, hon hade kommit för att överraska och äta frukost med mig :P. Då blev jag glad haha.


Vi pratade lite och tittade på sex and the city-den var lika bra den här gången haha. Efter det så åt vi lunch och pratade ännu lite mer sedan var det dags för oss att gå :P. Jag för att jobba och S åkte hem till sig :).


Hämtade G på fritids, väl hemma efter lite gnäll så kollade vi på film sen kom S hem, åt middag där och pratade (som vanligt hehe).


Har varit hemma i typ en timme.....får se vad jag ska hitta på nu, kolla om det finns något gott att äta kanske :P.


Vi hörs 


  

Sarisen och jag <3


Lyckopiller <3


Av Elin - 19 september 2010 22:46

yes, orkar inte sitta uppe längre :P. Sätter på PS I love you och somnar till den istället :P. Sex and the city var för övrigt jättebra hihi, vill se 2an oxå. Får se vem som kommer styra sverige från och med imorgon och 4 år framåt när jag vaknar :P


gonatt


  


Lyckopiller <3   

Av Elin - 19 september 2010 19:52


Ja, NÅGOT fel på min fot är det ju! Efter promenaden till spånga gymnasium och hem så fick jag så grymt ont i foten! Inte där det brukar göra ont utan på hälen....så det var bara att börja gå på tå. När jag "snurrar" på foten så gör det ont i ledbandet som troligtvis är för att jag stukade foten för 2 månader sedan men hälen!? 


Skulle behöva ett par kryckor nu asså för det känns som om det brinner i foten för jag har så ont....går ju inte att få tag i vårdcentralen om dagarna heller :(.


Är lite orolig att jag inte kommer få rida nämnligen, men vi ska inte ta ut något i förskott :).


Nu ska jag titta på tv :P.


  


Lyckopiller <3

Av Elin - 19 september 2010 11:44


Nu har jag gjort mitt, har röstat oc träffade gamla bekanta ;). Fick ett jobbförslag på förskola så ska ta tag i det imorgon tänkte jag.


Ska faktiskt bara ta det lugnt idag hade jag tönkt...titta på film och så typ.


Har kottit på att 2010 är ett rätt händelserikt år...för mig :P


Jag tog sudenten! :D

Kronprinsessan Victorias bröllop

Valet


3 stora händelser om ni frågar mig ;).


Lyckopiller <3

Av Elin - 18 september 2010 23:59


Nää, läsa alla bloggar man följer och sen på med sex and the city the movie och somna till den kanske ;).


Gonatt 


Lyckopiller <3

 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards