lyckopillerelin

Alla inlägg under mars 2012

Av Elin - 27 mars 2012 15:31


         

Av Elin - 26 mars 2012 14:25


Hallå hallå! Nu var det ett tag sedan igen, måste verkligen ta upp bloggen igen sen när behandlingarna har slutat och jag börjar må bättre!


förra veckan har ändå varit ok, mår alltid sämst veckan efter behandlingen känns det som och jag har varit väldigt trött och haft ont i kroppen, kanske har jag börjat vänja mig vid att må dåligt så det ändå har känts ok lixom...veckorna spenderas ju med att vara hemma och vara på ks, har väl minst tre sjukhusbesök varje vecka då jag inte har behandling så det känns som om man inte gör något annat än springer runt på ks. I Torsdags fick jag iallafall reda på att mitt blodvärde låg på 82 så var tvungen att åka in på fredagen för att få blod, en aning surt med tanke på att jag hade längtat till fredagen hela vecka för då hade jag en heldag hemma....men jag är glad att jag fick blod för har verkligen mått bra under helgen!


Just nu känns allt ändå väldigt lätt faktiskt, tiden går och den 16 april är det min sista behandlingsdag om allt går som det ska sen är det inge mer cellgifter! Dagarna går fort, jag är mycket piggare med mer blod i kroppen och en annan bra nyhet är att jag ska upp på hästryggen igen på Onsdag, dock inte i min grupp men rida ska jag fanimej göra + att jag har fått tillåtelse dom dagarna jag mår bra att komma på dagarna oxå och skritta i skogen eftersom det är det jag ungefär orkar med. 


Nä, nu ska jag ägna mig lite tid att läsa mejl, såg att DUS hade hört av sig....ciao!

Av Elin - 18 mars 2012 19:21


Ville bara säga att jag lever och mår hyfsat. Snart, så är allt över och den 16 Maj ska jag vara i form för New York med famijen, behöver jag säga att jag längtar? Nä, trodde väl det!


 

Av Elin - 14 mars 2012 20:31


Heej på er vänner! Ärligt talat så har jag helt glömt bort att jag har en blogg, sjukt men sant.


Vad har hänt sedan sist då? Jag red ju sist jag tittade in här ser jag och efter den halvtimmen jag orkade rida så var min kropp helt slut och jag hade verkligen jätteont överallt, tror jag började träna lite för tidigt eller att jag satt upp lite för länge, menmen sedan dess har jag faktiskt inte varit uppe på hästryggen, jag får helt enkelt börja med att träna utan häst genom att gå promenader och på bandet vi har hemma sen får time will tell när jag är redo för ridning igen, eller rättare sagt kroppen will tell kanske ;). Har iallafall som mål att åka till stallet varje Onsdag för att träffa kompisar, hästar och framför allt göra något som jag blir glad av :).


Annars så mådde jag faktiskt mycket bra förra veckan, i Fredags var det första gången jag var ute på äventyr utan mamma, hälsade på Didaktus med Erika och Emma och det var verkligen superhärligt!


Nu är jag inne på min tredje behandlingsperiod och jag måste nog säga att tyvärr mår jag sämre denna period än förra, är otroligt trött och mår illa hela tiden nästan, men jag kämpar på för varje dag kommer jag närmre slutmålet så det känns väldigt skönt!


Nu har jag koncentrerat mig på att att skriva ett inlägg så ni förstår, har ju svårt att hålla koncentrationen och fokus så det kan bli lite konstigt ibland när jag skriver men jag hoppas att ni förstår trots att jag skriver lite flummit ;). Måste nog vila lite nu, var ganska jobbigt att formulera detta inlägg, ni märker nog att jag redan har förlorat fokus och är trött för nu blev det väldigt flummit här i slutet haha. Nä nu SKA jag sluta, återkommer när jag orkar!


PUSS!

 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Skapa flashcards