lyckopillerelin

Alla inlägg under juni 2009

Av Elin - 30 juni 2009 23:00

Som rubriken lyder så är det sommar nu-det är typ 30 grader varmt man skulle helst vilja spring runt i bikini om dagarna för man svettas så-vid 20:00 sitter man bänkad framför TV:n för då är det allsång på skansen och direkt efter morden i midsomer när det kommer igång då är det sommar på riktigt! :D.

Gick upp vid 11 och följde med mamma till outleten i barkaby hittade trosor och BHar (ett stort problem är att jag inte kan ha någon på mig för jag är så pass bränd att jag knappt kan röra på mig :S men om några dagar är det borta hoppas jag :P.

När jag kom hem så chillade jag lite hemma sedan stack jag till Vivi <3 vi åt glass och typ nördade framför datan sedan kom vi på att vi skulle titta på bambi men det funkade inte :( så vi hade lite hjärngymnastik istället-korsord :P.

Vid typ 1715 gick vi till bussen och sedan åkte jag hem igen....Efter middagen åkte mamma och jag tillikea och handlade lite ^^.

Kvällen har spenderats i soffan ofc :P fast jag gick när det var johan palm-hatahatahata!!!!!

Nu försöker jag att fixa så Elin,Sunna och Alice ska få mina bilder från Pärlby men det skiter sig typ bara...får se om jag pallar fixa lite till...

sov sött <3

Av Elin - 30 juni 2009 00:15

Dagen har spenderats i vällingby med några av mina två favoriter Hanna och Vivi härligt att träffa er igen har saknat er så grymt mycket! <3<3 Vi shoppade lite sedan tog vi en fika....satt och snacka skit på cafeét en stund sedan fortsatte vi våran lilla tur i vällingby.

Kom hem vid kanske halv 5? vet inte men gissar lite :P. satte mig nere med datorn så svalt och skönt där nere nu när det är så varmt ute (a).

Följde med mamma och handlade lite i vinsta sedan hem och kolla på beck.

nu: fortsätta chatta med Vivi 
sen: släcka....har ju faktiskt inget liv att gå upp till imorgon så kan nog sova bort dagen om jag kommer i säng sent  xD


snyggaste brudarna (om man klipper bort mig xD) <3

Av Elin - 28 juni 2009 23:45

Idag åkte familjen till landet över dagen, Pelle och jag var hos familjen A hela dagen och typ sola och bada så nu är jag lika röd som en kräfta och det svider över hela kroppen :(. Menmen thats life...kom hem till stan vid 8 och sedan dess har jag kollat på TV och hållit på med datan ^^.


Nu: ladda upp bilder på FB!


gonatt <3


Av Elin - 27 juni 2009 23:30

Är det inte så man säger? :P.

Nu är jag hemma från dalarna, jag saknar redan Pärlby gård, hästarna och allt roligt vi har haft det men det är ändå väldigt skönt att vara hemma-öppnade mina betyg när jag kom hem ett G och resten VG inte så nöjd men jaja börjar bli van att inte ha så höga förhoppningar på var lärarna säger...

Åter till dagen-på Billby (eller pärlby som det nu heter) avslutar vi alltid lägret med en hopptävling och i år gick det väl OK med tanke på hur det hade gått på alla dessa träningar Milda var väldigt tittig iår och jag tror ochså att även jag var det, men vi kom runt banan med några vägringar men jag kände verkligen att jag var ett emd hästen som man säger att jag hade kontroll över henne i galoppen och att jag följde med när hon hoppade :D. Nä dressyr är mycket roligare hoppning klarar jag mig utan ^^.

Nu ska jag nog försöka sova.....


gonatt <3

Av Elin - 23 juni 2009 22:15

Nu är jag i dalarna på ridläger! Jag har så sjukt Jävla tråkigt och har hemlängtan men ändå inte...jag fattar inte! Vi hoppade sista lektionen idag och faan vad dåligt det gick inte så Jävla konstigt att jag inte tycker om att hoppa förstör för gruppen och får dålig självkänsla :s menmen har redan nu skavsår men får väl prioritera lite under veckan...nu ska jag fortsätta att tycka synd om mig själv och längta efter alla andra VRSare som iaf lyssnar...kram ses <3

Av Elin - 22 juni 2009 19:15

Jahaa...nu kommer det ta ett tag innan jag bloggar igen.....imorgonbitti klockan 6 åker jag,Sunna,Elin och Alice till Pärlby gård i dalarna vi kommer rida pussa på hästar och ha det skitnajs (hoppas jag) :P.


Idag har jag inte gjort så mycket, typ tittat på TV :P. Efter middagen så åkte mamma och jag och klippte mig hehe mamma tvingade iväg mig, men om hon säger att det är hon som betalar så är det väl klart att man följer med xD så nu är typ allt hår borta! :O det är jättekort blev inte så nöjd men får väl gå.....

snart ska jag dra iväg till Sunna och sova där över natten....

Bye kommer hem på lördag kväll
tills dess: sakna mig och lämna gärna kommentarer på bloggen xD hehe och såklart ha det bäst!!! :D <3

// lyckopiller<3


Egobild på mig ifall ni glömmer bort hur jag ser ut xD från Billby förra året jag rider på Aila-visst ser jag liten ut? :O xD

Av Elin - 22 juni 2009 12:30

Jag drömde en sjukt konstig och rolig dröm inatt!? :O xDxD

Det hela började med att jag skulle rida Donna, vi galopperade lite och efter den lektionen skulle jag rida igen men jag hade 20 min på mig att fixa hästen, då skulle jag rida Eloge. Men min arm var borta, jag hade tappat den någonstans och jag visste inte vart! Jag fick panik eftersom jag skulle rida snart jag sprang till klubbis och påvägen dit så mötte jag mamma och pappa, dom skulle tydligen skänka bort läsk som vi hade över till stallet. Men hur som helst så letade jag efter min arm, jag bad Karro göra iordning Eloge till min lektion så jag hade ännu lite mera tid på mig att leta efter armen...påvägen in till stallet så tog jag "rishusvägen" och så kollade jag lite på lektionen sen när jag tittade ner mot marken så såg jag en arm! min arm! :D hahahaha jag kunde ju inte  störa lektionen så jag var tvungen att låta den ligga där och sedan ta på den när vi skulle rida. Jag sprang skrattandes tillbaka till Karro som fixade Eloge. 

Sedan så vaknade jag, haha jag tyckte det var väldigt likt skämtet som min grupp tänkte göra mot Åsa den 1 april xDXD

nu när jag tänker efter så hör jag min skolsysters röst i huvudet: "Det är nog så att du håller på att bearbeta din sorg i dina drömmar" 

Hallåå vilken jävla sorg!? visst visst förstår vad hon menar men vafaaaan mina föräldrar har uppfostrat mig som en "vanlig" människa! Om dom hade uppfostrat mig som HON tycker så hade jag haft ännu sämre självkänsla, hade inte alls varit som jag är!! JÄVLA PIIIIIIP!!! Nä ursh nu blev jag förbannad.

bye ses ikväll och ursäkta för ett flummit inlägg xD <3

Av Elin - 21 juni 2009 23:15

Vad har hänt idag då? inte så mycket, packade så nu är det klart-skönt! Mamma och jag åkte till barkaby och handlade lite...

Jag fattar inte riktigt vad det är som är fel med mig? På tisdag så bär det av till Pärlby på ridläger och jag är väl taggad men ändå inte...vill helst av allt bara vara på landet och sola och sova med en glass i handen och kolla när Gurran visar hur duktig han är på att simma...men jag vill ändå rida och känna frihetskänslan på hästryggen...förra året fick jag typ världens hemlägntan så det kanske är det jag är rädd för iår igen...? Men jag hoppas att det blir en oförglömlig (stavning?) vecka och att jag kommer utvecklas! Ser nog mest fram emot att träffa nytt folk och sitta på Milda på dressyrlektionerna :D.

Nu ska jag nog sova lite sista sovmorgonen på ett tag då :(. men vafaan spelar roll!! :D


Gonatt <3


Milda <3

 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10
11
12 13 14
15 16 17 18
19
20 21
22 23
24
25
26
27 28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Skapa flashcards