lyckopillerelin

Alla inlägg under oktober 2014

Av Elin - 31 oktober 2014 15:39


Hej på er kära ni. Så har jag lyckats vända på dygnet! Eller så är jag inne i en period där jag har sjukt svårt att sova. Har vaknat med nackspärr och haft det lite till och från i tre dagar nu, eller idag är nog första dagen utan ont. Tror att jag drömmer massa stressdrömmar och ligger och spänner mig på grund av det när jag sover, men istället för det så somande jag vid 02:30 inatt och vakande klockan 7 och kunde inte somna om, halvsov till 10 ungefär, sedan tände jag lampan och läste min bok. Någon timme senare så tog jag äntligen tag i saken och ringde massa telefonsamtal som jag har skjutit på i flera månader, så nu känns det lite bättre i kroppen när jag inte har det på min to-do-list längre!


Resten av dagen så har jag städat mitt rum. Det är ju också något som jag har skjutit på i flera veckor, men nu hade jag verkligen igen ursäkt! Så nu är mitt rum städat från golv till tak och jag längtar redan tills jag får lägga mig i min ybäddade säng och sova haha. Men inte än minsann, först vankas det musikal med Mimmi! Hon ska komma och hämta upp mig om någon timme och sen tar vi tåget från spånga till centralen och går till China teaten därifrån, dags för lite 80-talsfeeling kanske, måste byta musik på spotify till flashdance för att tagga till! Nu-sminka mig, hej så länge så återkommer jag imogon, kram!


Jätteseriös bild med nytvättat och oborstat hår! ;)



Av Elin - 30 oktober 2014 15:33


Hej på er alla snyggingar. Sitter just nu i soffan med myskläder och lyssna på lovsånger och känner mig helt proppmätt efter denna dag som inte är slut än. Jag hade planerat att åka till stallet i förmidddags och vara med på den traditionella pannkakslunchen som USEK ordnar på loven, men jag sov så sjukt dåligt inatt och hade magknip nästan hela natten så jag kände mig helt slut när klockan var 10, så jag skippade stallet. Jättetråkigt då det är så himla mysigt att bara hänga där och proppa i sig pannkakor, men det kommer fler gånger. Dessutom så passade jag på att laga egna pannkakor till lunch, eller till brunch rättare sagt, så jag fick mina pannkakor ändå ;).


Strax etfer 12:30 så tog jag mig ned till Spånga konditori för att äta lunch med Bella som bara jobbar till lunch nu innan bebisen kommer. Kom lite tidigare än vi bestämde men satte mig med musik i öronen, en latte och fortsatte att läsa min bok som jag påbörjat.



Strax efter 13:00 så kom Bella och vi satt där och pratade i någon timme om allt möjligt, tror verkligen vi har blivit riktiga stammisar på konditoriet nu haha. Eftersom Spånga har typ världens godaste kanelbullar så tog vi även varsinn sån, efter det så kan jag säga att jag var proppmätt! Var liksom mätt innan efter pannkakorna jag hade tryckt i mig haha.



Sjukt söta halloweenfigurer av marsipan!


När vi båda kände oss alldeles för mätta och väldigt nöjda så handlade vi lite på Ica och sedan gick vi hem till Bella och Dennis, jag tog som vanligt en liten kisspaus hemma hos dem innan jag gick vidare hemåt hehe. En helt ok dag med andra ord! Skulle ha städat mitt rum idag, men har iallafall plockat det värsta. Ikväll får jag ta hand om all tvätt och sedan imorgon så blir det till att damma, dammsuga och torka golv och byta lakan också såklart! Nu ska jag fortsätta att läsa min bok, kram på er!

Av Elin - 29 oktober 2014 20:59


Hej på er älskade ni. Idag har jag verkligen inte haft någon som helst lust att logga in här under dagen, men nu känner jag mig lite mer motiverad. Idag sov jag alldeles för länge, vakande av en stressdröm vid 10:15 och var helt förvirrad och svettig. Idag har jag faktiskt inte gjort så mycket. Slökollat lite på TV, svarat på mejl och lite sånt, men mest av allt så har jag väl läst. Jag tänkte att nu när jag är ledig i en vecka och där jag dessutom inte har något plugg att ständigt tänka på då nästa kurs börjar den 4 november så ska jag ta mig igenom en bok som inte har något med skolan att göra för att kunna slappna av lite. Ett mycket bra beslut tycker jag då jag verkligen har släppt allt annat och rymt in i bokens värld, i detta fallet New York. Läser Sommar i New York som handlar om Sex and the citykaraktären Carrie Bradshaw som tonåring, mycket bra!



Efter middagen så skulle mamma iväg och handla och tanka, så jag flörtade till mig ett spontanbesök i stallet så länge. Väldigt mysigt att få träffa sin gamla ponnygrupp och träffa andra fina människor! Alltid mysigt att bara hänga i stallet då och då! Nu har jag precis smällt i mig två äggmackor och dricker te i soffan samtidigt som jag tittar på Dom kallar oss artister.



Känner mig sjukt seg, men inte samma trötthet som när jag typ var på VFU. Den tröttheten var nästan bättre än vad jag känner nu, det känns typ som att jag inte har gjort något vettigt idag haha. Nä hörni, nu ska jag titta vidare på TV så återkommer jag imorgon, puss och kram!

Av Elin - 28 oktober 2014 21:15


Jag och ridning går inte hand i hand just nu kan jag känna. Jag avskyr att jag är så förvirrad och inte vet vad jag tycker och tänker! Det känns verkligen som att det har tagit stopp just nu, jag kommer inte kunna komma längre och allt är på grund av min funktionsnedsättning! Ja, jag förstår att det inte är lika lätt för mig och ja jag förstår att jag inte kan göra vissa saker. Men jag vill!! Jag vill så jävla mycket och så är det massa proteser som sätter stopp för det! Det är inte så att jag har som mål att rida paralympics, men att varje vecka få känslan av att något blir bättre och bättre önskar jag att jag kunde få. När jag känner så här så är jag iallafall så otroligt glad och tacksam över att jag rider för Åsa. När jag tycker att det är frustrerande och jobbigt när jag inte kan på grund av min funktionsnedsättning så visar hon ändå att hon förstår och att det är okej att känna frustration, men det kan alla andra också göra, jag är inte ensam! Hon säger som det är och ger verkligen aldrig upp, utan kommer med förslag på hur vi ska göra för att det ska bli bättre för mig. Hon ser mig alltid på lektionen, även om hon står och förklarar hur de andra ska rida så är hon alltid väldigt noga med att prata med mig ändå och säga att jag gör på mitt sätt och utifrån det så hjälper hon mig. Världens bästa ridlärare!


Nu till lektionen då, fick rida på Billy och i det stora hela så gick det väl ändå bra, trots att ajg hade svårt att acceptera att det är svårare för mig ibland. Vi började med halter vid varje bokstav och efter det så gick vi vidare med trav-skritt övergångar vid varje bokstav, riktigt jobbigt då man hela tiden måste vara med och verkligen RIDA! Men jag tyckte att Billy lyssnade jättebra redan från början! Det var snarare så att gasen fungerade bättre än bromsen ;).


Sedan red vi lite på volterna, flyttade undan innerskänkeln några varv för att sedan fatta galopp. Det är nu mitt stora problem börjar! Jag kan verkligen inte galoppera! Eller, kan och kan. Att fatta galopp är verkligen inga problem, inte ens i höger, men tt hålla igång den i höger är nästintill omöjlig! Billy bara drar in mot mitten och jag har ingen chans tt hålla emot med min protes! I vänste så går det betydligt mycket bättre vilket man också märker tydligt! Dettta tycker jag är jättejobbigt! Att det ska vara så jävla svårt, ska det vara så att jag bara får aceptera att jag inte kan rida i galopp i högervarvet!? Jag blir bara så frustrerad och mitt självförtroende sjunker till noll och jag känner att jag verkligen inte ska rida med vanliga eftersom jag inte ligger på den nivån.


I slutet så travade vi av dem iallafall och då tyckte jag att Billy gick superfint emellanåt, han blev lite spänd när det blev trångt vissa stunder, men annars så sökte han sig verkligen nedåt och travade på i en fin takt!



Av Elin - 28 oktober 2014 14:17



Som jag har tjatat i flera år och pratat om denna utbildning. Nu, flera år senare så ska jag äntligen få gå på den första delen av Ledarutbildning för ryttare med funktionsnedsättning. Anmälde mig precis! Denna utbildning är till för alla, alla ungdomar som hjälper till i stallet när det är ridning för funktionsnedsatta, alla ridlärare, alla resurser, ja de som helt enkelt känner att de vill gå! Den 8-9 November är det dags på Djursholms ridskola, tror jag kommer gå därifrån med mycket inspiration!

Av Elin - 27 oktober 2014 21:40


God kväll på er vänner. Siter just nu i pyamas och tittar på Cancergalan. Blandade känslor kan jag säga. Nu ikväll har jag varit iväg på styrelsemöte med ridsporten. Det var ett tag sedan som jag var på kansliet och det känns som om det var en evighet sedan som jag gjorde något med ridsporten ideellt, så det känns skönt att jag kunde komma på detta möte idag. Kul att träffa alla människor igen också och jag tyckte att det var ett väldigt bra möte. Jag har haft en liten dipp och känt att det inte alls har varit lika kul att göra det jag gör inom ridsporten på distriktnivå, det har känts som att jag inte har levt upp till förväntningarna för en bra ordförande och det har bara känts allmänt tungt. Samtidigt som jag verkligen tycker att allt det vi gör är så himla intressant och kul så har jag ändå tvekat lite. Men efter ikväll så känns det iallafall lite bättre måste jag säga trots all negativitet!


Av Elin - 27 oktober 2014 16:00


Yeeey! Alla som läser på universitetet eller ska göra, pluggar ni på så kan även ni få höstlov! Det är det jag har nu kan man säga! Tentan är inlämnad och förhoppningsvis godkänd! Som vanligt så är jag lite osäker på om jag verkligen har fått med allt det viktiga och uttryckt mig på ett bra och nyanserat sätt, men time will tell helt enkelt! Känns otroligt skönt att ha gjort den och förhoppningsvis så kan jag lämna ytterligare en kurs bakom mig och gå vidare i utbildningen, åh vad jag vill bli klar nu!


Vånkan kom hit strax innan 10 och sedan dess så har vi suttit och skrivit, jag har svurit åt hur provocerad jag blev av en punkt som jag verkligen inte ville skriva om och Vånkan har skrattat, haha nä kanske inte riktigt! Vi båda har nog varit ganska irriterade. Vi trodde verkligen inte att vi skulle bli klara idag, men så fel vi hade! Nu har jag en vecka som jag inte riktigt vet vad jag ska göra med. Borde väl passa på att ringa alla dessa telefonsamtal som jag har väntat med och städa mitt rum. På torsdag blir det iallafall pannkakslunch i stallet, ett måste! Ikväll blir det möte med distriktstyrelsen så ska åka om en timme ungefär. Nu ska jag lyssna vidare på lovsånger och känna mig lite fri hihi!


Happy!



Av Elin - 26 oktober 2014 22:26


Är hemma i mitt älskade Stockholm igen, kom in på centralen 15 minuter tidigare till och med! Riktigt bra SJ, dock så lär det vara första och sista gången det händer i mitt liv. Resan upp gick bra, den var något seg, men hemresorna tycker jag alltid går segare för då vill man bara hem haha! Sitter just nu i soffan och kollar på TV, men tror att jag snart ska gå och sova, nog för att jag har sovit gott hos Sara och Oscar men ååh vad skönt det ska bli och sova i sin egen säng igen hihi. Imorgon är det tillbaka till vardagen igen och jag är redo för en tentavecka med mycket annat kul också, passar på att säga god natt redan nu till er så återkommer jag imorgon, natti natti!


En sjukt fin tavla som jag blev kär i hemma hos Sara och Oscar!

 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2014 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Skapa flashcards