lyckopillerelin

Alla inlägg den 21 oktober 2014

Av Elin - 21 oktober 2014 20:59


God kväll på er mina fina som tittar in här. Nu är jag hemma och är så sjukt trött så jag redan håller på att somna i soffan. Har sjukt ont i magen också, tror jag har ätit för dåligt idag. Haha, två dagar utanför förskolan och jag har redan hamnat i dåliga vanor, tänk att jag ska behöva jobba för att ta hand om mig själv på rätt sätt. Strax efter 16 så kände jag och Vånkan att det var dags att röra på oss från Espressohouse, då hade vi suttit där i ca fyra timmar och pluggat och snackat skit, vi var ändå nöjda med oss själva som pluggat lite. Vi gick en sväng i olika affärer och vid 17:30 så satt vi på plats i Stadsbiblioteket för en föreläsning om genus av Christian Eidevald. Lite som en kändis för oss som har läst mycket böcker och texter från honom. Vånkans spontana fråga var när vi hade satt oss ned "Jag undrar om man kan få autograf av honom sen." Hahaha! Det var iallafall en väldigt bra föreläsning, vi hade otroligt mycket att prata om efteråt och det satte igång tankarna ännu mera än innan. Nu är jag så taggad och sugen på att få grotta ned mig under nästa termin då vi ska skriva C uppsats! Frågan är bara vad vi ska inrikta oss på....men det hinner vi nog komma på tills dess. Imorgon är det skola som gäller och sedan ska jag till SVT och gå på TV-inspelning. Nu-sova. snart iallafall!


Av Elin - 21 oktober 2014 14:17


Hej på er i höstmyset. Usch vad jag inte ville gå upp imorse! Ville bara ligga kvar i min varma säng och sova vidare, men icke sa nicke. Jag gick upp och mötte upp Vånkan i Sumpan, Mia mötte vi vid SU och väl där så åkte vi vidare till BUV för en sista lektion på för denna kurs. Det var ett valfritt seminarium men vi kände att det kunde vara bra att gå ändå, tyvärr så var det bara vi som tänkte så. Eller, vi ar fyra styckna på lektionen haha. Helt sjukt! Då kände vi oss otroligt ambitiösa faktiskt! Dock så var det lite waste då det inte gav så mycket som vi hade hoppats. Vi pratade om våra projekt och sedan så fick vi typ sluta. Vi satte oss ett tag och försökte börja på tentan men vi kom inte så jättelångt. Istället så åkte jag och Vånkan till espressohouse för att sätta oss där och plugga. Ett mycket bra val! Vi sitter fortfarande kvar här men just nu så känner vi oss ganska så sega i huvudet efter några timmars skrivande. Strax innan 18 ska vi dra vidare till stadsbiblioteket för en föreläsning om genus, ska bli väldgit intressant! Nu ska jag återgå till att vara social igen, kram på er så återkommer jag ikväll!


 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2014 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards