lyckopillerelin

Alla inlägg den 1 oktober 2014

Av Elin - 1 oktober 2014 20:30


Shit alltså. Mina känslor går verkligen upp och ned hela tiden just nu. Ena stunden så orkar jag inte deala med allt och andra stunden så är jag så otroligt lycklig. Det är nästan jobbigare att må så här än att vara glad eller ledsen hela tiden. När jag får frågan hur jag mår så känns det som att oavsett vad jag svarar så ljuger jag. Det ända jag vet är att det är fruktansvärt jobbigt just nu. Hatar verkligen denna tortyr! En dag kvar, sedan får vi se vad som händer. Jag målar både upp det värsta och det bästa som kan hända men det är hela tiden en osäker balansgång.


Men en annan sak som jag vet är vad jag känner just nu, i skrivandets stund. Det är att jag är så otroligt tacksam. Jag har så fantastiskt många fina människor i mitt liv som stöttar, som lyssnar och som ibland bara tittar på mig med en blick som säger att det är okej att känna. Jag vet inte vad jag skulle göra utan dem. 


Jag är också så otroligt tacksam över att jag gör det jag gör i mitt liv. Oavsett hur jobbigt det kan vara ibland och att jag känner att jag vill hinna mer fler saker så är jag så tacksam över att jag har kommit hit där jag är idag. Att jobba, plugga och arbeta idellt med ridsporten + ridning 1 gång i veckan och sedan umgås med vänner och gå på massa musikaler, teatrar och TV-inspelningar mm är vad jag vill göra. Jag älskar att göra detta. Varje sak som jag skrev nu är något jag blir glad av, trots stunder då mitt självförtroende går upp och ner. Jag lever det liv jag på ett sätt drömde om att få leva för 15 år sedan och det gör mig så otroligt tacksam. Jag antar att det är därför jag tycker att det känns tungt just nu. Jag är otroligt rädd för att jag inte ska få fortsätta leva detta liv. Att allt tar slut. Att cancern ska vinna.

Av Elin - 1 oktober 2014 18:19


Hej på er, lillördag idag och det firar jag med en hemmakväll. Just nu sitter jag på bussen på väg hem. Ska bli så skönt att bara få åka raka vägen hem från förskolan idag trots att jag slutade sent. Har liksom haft saker för mig varje dag denna vecka som ni har märkt ;). Så ja, det ska bli skönt att bara komma hem, byta om till mjukiskläder och äta middag i lugn och ro. Hörni, usch vad kallt det var i morse, eller hur? Minusgrader var det hos mig! Som ett sista tecken från Gud att sommaren är över. Tycker redan att det räcker med kyla haha. Men iallafall, idag på förskolan så har det känts som att jag bara har stått och inte gjort någonting och att jag är i vägen. Men har haft handledningssamtal i en timme för en stund sedan och helt plötsligt så fick jag lite lättare att andas. Som vanligt så är det jag och mina krav på mig själv som spökar. Jag brukar vara väldigt medveten om det, bara att jag inte vet vad jag ska göra för att komma bort från dem, men denna gång tänkte jag inte alls på att det kunde bero på kraven att jag kände en sådan ångest utan blev till och med tillsagt att det var så, ha tänk att man kan ha psykologmöten med sin handledare också ;). Skönt att vi kan vara så ärliga mot varandra iallafall, det uppskattas :)! Nu är jag iallafall på väg hem och ska sluta svamla om mina krav, imorgon börjar jag 0815 så blir nog en tidig sänggång ikväll. Puss på er!


 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2014 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Skapa flashcards