lyckopillerelin

Alla inlägg den 2 oktober 2014

Av Elin - 2 oktober 2014 19:34


Hihi, vet ni vad jag gjorde i lördags? När Elin och jag kom hem efter Jonas Gardells show så fick jag feeling och bokade biljetter tlll musikalen Flashdance som just nu går på China teatern. Har länge velat gå med den, men har haft lite ångest över att det är så dyrt. Men nu sket jag i det och bokade platser på fjärde parkett till den 31 oktober! Åh vad jag längtar, just nu ser det ut som att jag får med mig Mimmi, kommer bli en helgrym kväll!



Av Elin - 2 oktober 2014 16:17


Oj vilken konstig dag jag har haft idag känner jag. Vet inte riktigt vart jag ska börja. Idag hade jag tid på Radiumhemmet för att få reda på provresultaten av operationen. Var på förskolan innan redan vid 0815 imorse till ca 10 då jag åkte till sjukhuset. Jag valde att vara på förskolan under morgonen för att kunna skingra tankarna lite och behålla rutinen för dagen litegrann. Jag ska ju inte säga att jag lyckades få bort tankarna helt för jag var bra nervös när jag var ute på gården kan jag säga. Men jag gjorde så gott jag kunde och vid 10 så åkte jag iväg. Var så nervös på vägen så jag skakade, mådde illa och bara ville gråta, men vid slussen så satte jag på Carola på högsta volym och då var det som att det värsta försvann.


Väl inne hos min läkare så tyckte jag att jag redan från början anade ett glatt ansiktsuttryck från min läkare och det stämde. Allt såg bra ut och hon hade inte så mycket mer att säga än att vi skulle boka in en till kontoll om fyra månader. Jag kan inte förklara hur skönt det var att få detta besked, det känns så mycket lättare att andas nu! Jag tror knappt att jag själv har tagit in det riktigt än, men det kommer väl senare idag kanske. När jag var klar på Radiumhemmet så åkte jag tillbaka till förskolan med ett stopp på donken påvägen för lunch. Så himla skönt att få komma tillbaka till förskolan med glada besked. Jag är så oändligt tacksam över allt stöd de ger mig, att de lyssnar, förstår och peppar! Kommer alltid stå i skuld till dem, de har liksom varit med mig och stöttat mig genom hela denna resa från dag ETT den dagen jag berättade hur allt stod till med mig. Så ja, bättre människor kan jag inte ha omkring mig just nu, jag önskar bara att jag var bättre på att berätta hur otroligt tacksam jag är över deras stöd <3. Men iallafall, när jag hade kommit tillbaka till förskolan så fortsatte dagen som vanligt, fast med en Elin som kanske var en aning mer lättad än vad hon var när hon kom imorse ;). Nu är jag hemma, ska strax börja förbereda middagen. Återkommer senare, kram på er!

 


 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2014 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards