lyckopillerelin

Alla inlägg den 10 oktober 2014

Av Elin - 10 oktober 2014 18:32


Hej på er vänner. Freeedag idag! Alltid lika härligt. Gick och la mig tidigt igår, eller började gå och lägga mig klockan 20:00, men inte förs vid 22:00 så låg jag i sängen med släckt lampa. Förstår inte vad jag gör som tar en sån tid!? Menmen, sov iallafall väldigt gott och när jag vakande imorse så tyckte jag att jag mådde mycket bättre än igår. Skönt! Ska nog sova mycket under helgen också så kanske jag håller mig frisk, peppar peppar!


Idag har det varit en fantastiskt fin höstdag enligt mig och även en fantastisk dag på förskolan. Var på promenad med de äldsta barnen under förmiddagen, vi kollade på hundar, lyfte stora grenar, gick balansgång, samlade löv och hade lövregn och åt banan i solen. En otroligt mysig promenad, älskar verkligen att gå promenader med barnen! Resten av dagen gick i ett. Finns egentligen inte så mycket mer att skriva. Kan ju rutinerna på avdelningen så väl nu så allt bara går av sig själv och då går även tiden snabbt. Nu har jag bara en ynka vecka kvar på min absolut sista VFU-period och ska njuta till 1000 nästa vecka!

 

Har inget speciellt planerat i helgen. Hade först saker inplanerat varje helg till den 17 December då vi åker till USA, men nu under oktober så har lite saker blivit inställt och det kanske har varit bra, då jag jag fått chans att vila upp mig och fylla på med bränsle inför veckorna på förskolan. Denna helg blir iallafall den sista oplanerade helgen så ska försöka att vila och ta det lugnt, gå på loppis kanske men det är nog det ända. Ha en toppenkväll nu, själv ska jag titta på Doobidoo ikväll och äta lakritsglass hihi!


Hösten när den är som bäst <3


Byggde ett högt torn som barnen kunde titta på när de vaknade ;).

 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2014 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards