lyckopillerelin

Alla inlägg under januari 2019

Av Elin - 31 januari 2019 18:17


Vänner, torsdag och jag har tagit en liten paus här som ni kanske märkt. Har inte alls varit på topp denna vecka, men nu har jag fått lite hjälp på vägen och tänkte att jag kunde försöka titta in här igen. Har varit hemma från jobbet hela veckan och kommer vara det imorgon också. Vaknade i måndags och var helt förstörd, både psykiskt och fysiskt. Ställde in allt inbokat och har bara varit hemma bortsett från ett läkarbesök i tisdags, det börjar gå åt rätt håll nu och jag hoppas att jag är back on track så jag orkar med helgens planer. Har fortfarande en lång väg att gå och är inte alls den jag vill vara, är fortfarande så himla trött och stundtals väldigt ledsen, men försöker allt jag kan och så får vi se hur det går, får ta en dag i taget helt enkelt :)Idag har jag ändå haft besök av Lisa vilket varit sjukt mysigt och välbehövligt. Det var länge sedan som jag skrattade så mycket som idag vilket känns härligt.


Annars under veckan så har jag sovit, tittat på massa film, gråtit i mängder, har städat lite här hemma och så har jag självklart fokuserat på att vila både kroppen och huvudet. Sedan har jag också lagat massa mat så jag förhoppningsvis slipper tänka på det sen när jag är tillbaka på jobbet på måndag.


Klapp på axeln till mig själv :).


Just nu handlar mitt liv om att orka varje dag. Att först orka gå till jobbet, sedan orka jobba hela dagen, sedan orka åka hem eller göra det jag bokat in efter jobbet, sedan orka laga mat, sedan orka äta, sedan orka gå och duscha/tvätta/diska/städa och sedan orka gå och sova, när jag har gjort något av de tidigare nämnda och väl ligger i sängen så kan inte hjärnan koppla av för att kunna sova. Hela jag är slut, men mitt huvud kan inte slappna av och få ro. På allt detta så ska jag då orka vara trevlig, glad, positiv och försöka se framåt och längta efter något kul. Inte så lätt som folk tror. Nä vänner, ska försöka titta in här lite mer nu, har under dagarna verkligen stängt av alla sociala medier, men idag började jag öppna allt igen, vi får se hur länge jag pallar. Känns skönt att vara tillbaka här iallafall :).

...

Av Elin - 27 januari 2019 23:36


Av Elin - 27 januari 2019 16:02


Hej på er vänner! Har ni haft en fin söndag? Min har varit så härlig!


Idag har jag haft ett gäng härliga timmar på Skansen. Har ju varit förbi där några gånger när jag skulle in på Cirkus, men har ju inte varit inne sedan sista allsångsprogrammet i augusti liksom. Men nu var det verkligen på tiden att få åka in och kolla på djur, njuta av miljön, äta god lunch vid Solliden och såklart längta efter allsångsommaren 2019! Kände mig nästan som ett litet barn på julafton på Spårvagnen in haha! Sofi och jag var väl där strax efter 11:30, sedan gick vi runt i över en timme och njöt, pratade och kolla på djuren. Verkligen så mysigt!

Älskade Skansen!


Var ju tvungen hehe.



Sedan sa våra magar att det var lunchtime och då gick vi till Sollidenresturangen för lunch. Men innan det stå stannade vi till vid scenen, jag hade ju liksom inte kunna täta i lugn och ro utan att ha stått och beundrat scenen ett tag så :).


Barn som både Sofi och jag kan vara ibland så blev det pannkakor och köttbullar till lunch hehe. Men Svensk husmanskost är ju så himlans gott!


Det sista vi gjorde innan vi begav oss var att tagga lite extra till allsångspremiären såklart, sjunga Stockholm i mitt hjärta ungefär där vi brukar sitta varje år! 



Efter ungefär tre timmar på Skansen så kände vi oss nöjda och åkte hemåt igen. Nu har jag väldigt ont och tänkte tillbringa resterande av dagen åt att vila!

Av Elin - 26 januari 2019 16:03


150 dagar kvar till Allsångspremiär!

 

Det är nu tiden också börjar när jag springer på folk jag inte träffat på länge och de första de säger är att de ser mig på allsången varje sommar, I KNOW! :) Senast för någon timme sedan så hände det sist haha! Men det är kul, bra ingång att börja ett samtal med liksom-för vem blir inte glad av Allsång på Skansen?!


Tiden går så långsamt samtidigt som tiden går så fort. Längtar till att få sitta och skriva skyltar på balkongen dagen innan, att få packa ryggsäcken med mat, att sitta och sjunga upp utanför Skansen innan de öppnar portarna, längtar efter min allsångsfamilj, till att säga god morgon till all personal när vi kommit upp till våra platser, till att vika hundöron på de allsånger vi ska sjunga, till all spontansång, spontandans, alla skrattattacker, när stämningen och surret höjs i publiken om det börjar komma regndroppar, till peppen när vi räknar ned sekunderna innan sändning, längtar till och med lite efter bajamajorna. Sommar 2019, kom nu då!


Här kommer en bildbomb från sommaren 2018, minns ni? :D

 

Av Elin - 25 januari 2019 19:21


Åh vad glad jag är som tog mig till stallet idag trots att jag tänkte avboka av många anledningar. Det gick så bra idag!


Fick min fina Billyboy som vanligt, var varken taggad eller otaggad när jag hoppade upp på honom, men jag tycker att jag borde lära mig det möstret, för det är då som dt brukar gå bra för mig. När jag har absolut NOLL förväntningar. Menmen, tyckte att han var pigg och alert redan från början faktiskt vilket kändes härligt. Jobbade med framdelsvändningar och serpentiner i skritt, han var mer lyhörd i vänster men det är logiskt eftersom jag inte riktigt kommer åt korrekt med skänkeln med högerfoten, men efter några varv så tyckte jag ändå att det blev mycket bättre. På andra långsidan så jobbade jag med lite skänkelvikningar och MYCKET tempoväxlingar för att hålla igång honom och för att försöka få honom lite mer alert på skänkeln.


Efter det så red vi lite galopparbete, skritt på stora mittvolten och galopp på volterna, himla bra fart han hade där alltså! Det märktes väl att han hade gjort övningen förr, men han var riktigt pigg i fattningarna och galoppen kändes verkligen så bra! Rund och fin i formen och superfina fattningar + att han höll igång i en bra galopp hela tiden tills jag valde att bryta av. Dock så trycker han sig lätt mot väggen i vänstervarvet så jag har lite svårt att koncentrera mig då jag skrapar högerfoten i väggen hela tiden och får ont och är typ lite rädd för att fastna, så jag spänner mig och han bryter av lite för tidigt. Menmen, så är han och det är bara att fortsätta jobba på det.


I det stora hela så är jag verkligen så nöjd med kvällens lektion! Det var nog några år sedan som jag kände denna känsla på hästryggen sist och det har verkligen tärt på mig. Har många gånger känts som att jag tappat allt som har med ridning att göra och tyckt att det varit riktigt jobbigt. Men Idag kom den tillbaka, kände mig till och med som den där galna bitchen på hästryggen som jag var förr i tiden som skrek ut ridhusreglerna haha. Det lär ju inte gå lika bra nästa vecka, så ska försöka njuta av denna veckas prestationer och bibehålla den känslan så länge jag kan!

 

Av Elin - 25 januari 2019 15:04


Hej på er mina vänner, först och främst-sorry för min sjukt dåliga stavning igår som jag hörde om efteråt, alltså hahaha! Nu tänkte jag skriva om igår kväll!


Elin och jag kom dit lite senare då hon hade skola till sent, skönt att bara kunna glida in trots lite kö och inte behöva vänta, men missade bubblet och säkert några kändisar hehe. Det gick iallafall smidigt trots mycket folk, trodde först att vi skulle behöva glida in på första raden när han hade börjat men det slapp vi, var inte alls taggad på vägen dit men när vi väl satt på våra platser och det började så taggade jag till rejält! Jag vet att jag har sagt det förr, men premiärpubliken är något speciellt alltså!

Var bara tvungen!


Bjuder på en sjukt dålig bild på mig hehe.



En jättebra show var det iallafall! Måste vara ärlig och säga att det nog inte var den bästa bästa jag varit på, men absolut värd all tid, alla pengar och allt sådant och man borde verkligen se den! Sjukt mycket skratt som alltid, mycket nytt men också lite gammalt, bra blandning på prat och musik, som alltid så vet han precis vilka knappar han ska trycka på för att få folk att gapskratta eller tokgråta på typ mindre än en minut, han är ju ett geni vad gäller att vända från skämt till allvar och tvärtom! Ulrik Munter som var där som sångare var ett briljant val, har nog inte sett honom sedan han var på skansen sist så det var kul att se hur han har vuxit (som musiker alltså...eller? Haha) Det jag älskar med att sitta och se något live är ju att vad som helst kan hända, typ när han säger fel och avslöjar det, typ som när han reagerar på publikens reaktioner eller när han själv börjar skratta för att han tycker att det är så kul själv hehe. Slutet blev gråtfest för min del när det sjöngs låtar från Livet är en schlager men ändå väldigt fint att sluta med just "Som skapta för varann".

   

Elin blev utvald som ungdom när han pratade riktnummer och saker som hände när hon var en liten plutt, mission completed, andra gången som han börjar prata med henne haha!


   

 

Verkligen en show som man gick ifrån med massa lycka och hopp i sig, precis som han utlovade!


Har ni inte sett den så gör det, helt klart värt det! :)

Av Elin - 24 januari 2019 18:18


Hej på er vänner! Alltså, är typ apstressad av någon konstig anledning! Sitter just nu på tåget för att åka in till cirkus för premiär.

Idag har jag haft sovmorgon, så skönt men har varit tröttare än vanligt på jobbet ändå haha. När jag var på väg dit imorse så var det ljust och tyckte nästan jag sovit bort halva dagen bara för det, brukar ju vara mörkt bör jag åker till jobbet haha. Menmen, dagen har gått fort, planering inför APT bästa vecka, lite jobb i barngrupp som blev succé, vet inte om det var för att jag kom med något nytt, vi bytte miljö eller om jag har varit saknad, en blandning kanske :). Var iallafall helt slut efter en timme med fyra energiska barn haha. Sedan var det möte på eftermiddagen där det var mycket prat om framtiden som känns spännande men också lite läskig :). Kom hem vid 17, då var det bara att hoppa in i duschen, svira om, sminka sig, få i något i magen och nu sitter jag här på tåget. Inte jättetaggad än faktiskt, men det går nog över när jag är på plats. Ha en bra kväll hörni, fredag imorgon!!

...

Av Elin - 23 januari 2019 21:03


 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2019 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Skapa flashcards