lyckopillerelin

Alla inlägg under augusti 2018

Av Elin - 31 augusti 2018 16:29


Hej vänner, äntligen helg alltså! Vilken tuff vecka jag har haft denna vecka!

 


Eftermiddagen nu gick helt plötsligt väldigt fort, satte mig i soffan framför Idol för att titta ikapp alla avsnitt denna vecka, men råkade somna och vaknade av att telefonen ringde nyss haha. Vill helst av allt bara byta plats och gå och lägga mig i sängen för att sova och dra täcket över huvudet, men känns som att jag inte riktigt kan göra det ännu. Jobb idag iallafall mellan 8-24. På morgonen så var vi ute i regnet ett tag, jag och en kollega åkte till Vällingbyskolan och mötte upp min kära mor för att hämta upp tre overheader som vi skulle få, lyx nu när vi har tema Ljus på jobbet haha!


Sedan blev det administrativt arbete under eftermiddagen, hade mycket att göra idag kändes det som då kolegor kom och bad mig om saker jag skulle göra stup i kvarten samtidigt som jag också höll på med andra arbetsuppgifter haha, men det löste sig!


Vår kock på jobbet övade på att baka tårta, alltså hur lyxigt är inte detta en fredag!!!


Vid 14 sa jag trevlig helg, åkte hem och nu har jag varit halvdöd sedan dess, vet inte riktigt hur jag ska orka laga middag o jag ska vara ärlig. Är helt slut, har så fruktansvärt ont i foten och är såååå trött! Men det löser sig säkert hehe!

...

Av Elin - 30 augusti 2018 22:21


Alltså, jag vet inte riktigt vart jag ska ta vägen! Min fot blir bara känsligare och känsligare och gör ondare och ondare. Det känns som att jag håller på att bli galen, inget hjälper och jag får bara höra att jag måste stå ut lite till, men vet inte hur mycket jag pallar innan jag helt faller isär och går sönder, hur länge orkar man egentligen stå ut? Vart går gränsen? Det gör så ont, jag har så ont! KAN DET BARA SLUTA ATT GÖRA ONT NU!!!!

Av Elin - 30 augusti 2018 17:56


Hej på er vänner, jag trodde att klockan var typ 20:00 nu men inser att den inte är så mycket riktigt än. Härligt!

 


Idag känns det som att det har hänt mycket på jobbet, eller mycket för barnen haha. Våra äldsta fick tillbringa morgonen i skogen, vi som var kvar på gården gick ta hand om vårt stora plommonträd som vi har på gården. Dessa plmmon är så goda och både personal och barn älskar dem!

Det blev en hel del!


När alla barn kommit tillbaka till förskolan så blev det spontanbesök av polisen. De brukar ibland stanna och prata med barnen, men denna gång så körde de in på gården och barnen fick sitta i bilen, prata med polisen och ställa alla 1000000 frågor som de hade, så kul att se barnens glädje!

 

Jag var ju också tvungen att provsitta haha.


Sedan blev det lunch och jag satt med administrativa grejer till 14 för att sedan tacka för mig och åka hem. Nu ska jag fortsätta att titta på Grey´s, höres!

Av Elin - 29 augusti 2018 20:06


Hej på er kompisar! Har ni haft en bra dag? Denna dag har gått sjukt fort måste jag säga.

 


Idag började jag jobbet klockan 8, jobbade i barngrupp till lunch, hade inskolning och var ute på gården då. Sedan var det bara att fortsätta med det administrativa, rensa dokument, finjustera dokument, strukturera upp tydligare och allt sådant, skittråkigt men måste göras och tror ändå att det är klokt med denna arbetsanpassning just nu.

Haha, ritade av min lilla arm och så blev det en tjock giraff som barnen hjälpte mig att rita.


Stora morötter hade vi också, den högra är normal storlek haha.


Efter jobbet så åkte jag hem till Vällingby, mötte upp Lisa och så satt vi på Espresso house och bara snackade ikapp om allt, känns som att vi aldrig kan sluta prata när vi ses haha. Härligt iallafall med lite kompistid mitt på dagen!


Nu sitter jag i soffan och tittar på Grey´s anatomy såklart hehe, ska titta på ett avsnitt till, sedan blir det nog sängen som kallar! Höres!

Av Elin - 28 augusti 2018 21:03


Hej på er vänner! Har precis kommit hem, värmt upp lite mat, tagit av mig benet som jag velat göra sedan jag tog på det imorse haha och tänkte titta på ett avsnitt av Greýs anatomy nu innan jag går och sover.

 


Det har varit en lång dag idag trots att jag inte började förs vid 10:30 i förmiddags. Jag började iallafall min dag klockan 8, gick upp och duschade, tittade på ett avsnitt av Grey´s och sedan åkte jag mot jobbet. Idag var första dagen med mina nya arbetsuppgifter, eller arbetsanpassningar. Eftersom jag har så ont och inte mår så bra så har jag nu fått möjligheten att jobba tre timmar i barngrupp och tre timmar med administrativa saker. Idag började jag arbetsdagen med det administrativa, gjorde om lite dokument, skrev veckobrev och lite annat. Gick bra, men tre timmar framför en datorskärm med bara massa dokument räcker för min del kan jag säga haha.


Lagom till mellanmålet så gick jag över i barngrupp och fick äntligen umgås med mina fina barn på avdelningen! Resterande av tiden till 16:10 då jag var tvungen att gå så var vi ute på gården och lekte.

När man prompt vill ha cornflakes på mackan haha!


Finfrämmande när en farfar kom med kräftor, barnen blev överförtjusta haha!


Direkt efter jobbet så åkte jag på ett snabbt ärende och sedan mot söder för att möta upp en av mina styrelsekollegor från Parasportsgruppen i Stockholm. Vi åkte vidare mot Tyresö för att prata para med dem och det gick väldigt bra. Två timmar senare så hade vi pratat tävling, ridskoleverksamhet, fonder, ekonomi, kommun, funktionsnedsättningar och allt möjligt! Bra timmar och det kändes som att vi alla fick lite pepp att fortsätta med detta viktiga arbete!


NU, Grey´s!

Av Elin - 28 augusti 2018 16:30


Hur mycket jag än inte ville att det skulle ha ett slut, så är det ju så ändå tyvärr. Jag har haft en fantastisk sommar med massa fina minnen, både musikaliskt och med min fina allsångsfamilj och jag saknar dem så galet mycket redan! Så mycket internskämt, så mycket skrattattacker, så mycket skrikande och tjoande, så mycket sång det högsta vi kan, så mycket dans, så mycket galet som har hänt denna sommar! Är så tacksam över allt! Men nu är det dags att plocka ihop allt och försöka ta sig ur denna allsångsbubbla. Nu har jag packat ned regncapen i ryggsäcken, allsångshäftet står i bokhyllan tillsammans med de tidigare år, alla mina pennor för skyltarna, alla skyltar, min guldhatt, min emojikudde och mina allsångsskor är nu nedpackade och ska bäras ned till källaren i min allsångslåda.

Tack för en fantastisk allsångssommar 2018 och vi ses om 301 dagar igen, längtar redan!

Av Elin - 27 augusti 2018 19:43


Hej p åer vänner! Har er måndag varit bra? Min har varit väldigt lång måste jag säga.


Jag började min dag med att gå över till Vårdcentralen för att ta några blodprov, tre stick i armväcket och tre stick i fingret så var jag klar, gick ändå smidigt och hon som tog hand om mig är så himla trevlig, så kändes ok ändå. Nu är det bara att vänta och se och hoppas på att allt ser bra ut. Efter det så åkte jag mot jobbet och jobbade mellan 10-17, hela dagen i barngrupp och jag tror att jag har överjobbat lite idag, gjort lite för mycket liksom. Vid 13 så kände jag att kroppen började säga ifrån och sedan kändes det bara värre och värre, vill bara att min medicin ska börja verka NU! Tog mig hem på något sätt iallafall när jag hade slutat och nu sitter jag här i soffan och tittar på Grey´s anatomy och vilar kroppen vilket var välbehövligt! Nä vänner, imorgon är det en ny och ännu längre dag, men ska nog överleva den också på något sätt.


Av Elin - 26 augusti 2018 16:41


Hej vänner, nu är jag hemma igen efter en helg ute på vift. Både skönt med fullt upp men också otroligt skönt att få komma hem och vila!


Idag stod klockan på 06:30, var så sjukt trött haha! Men vi började morgonen med en bra och mysig frukost och sedan så körde vi igång med mötet igen från där vi avslutade igår. Tyckte att det blev ett bra möte med många kloka tankar och ideér. Insåg dock att jag typ behöver köpa en ny kalender redan nu då vi börjar planera in massa saker inför 2019 och min kalender tar slut i december hehe, tiden går så himla fort!


Vi avslutade vid lunch, åt ihop och sedan så började vi våra resor hem.

Vi har verkligen bott superfint på Virsbo och har redan bestämt att vi ska tillbaka!


Nu ska jag ägna resterande av dagen åt att titta på Grey´s anatomy och VILA så jag orkar jobba imorgon!

 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2018 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Skapa flashcards