lyckopillerelin

Alla inlägg under oktober 2016

...

Av Elin - 31 oktober 2016 21:23


Allting är en enda röra. Jag vet varken ut eller in och jag vet inte om jag kommer kunna ta mig ur allt detta. Om jag orkar. Det känns så tungt just nu.

Av Elin - 31 oktober 2016 15:48


Så har man checkat av första jobbdagen. När klockan ringde vid 07:30 så orkade jag knappt gå upp ur sängen. Då är ändå 07:30 sovmorgon tycker jag! Men efterom jag kom hem så pass sent igår och inte riktigt hann varva ned innan sängdags beror det nog på det. Från och med idag iallafall så är jag tillbaka på jobbet på 50%, vilket känns helt ok. Det har hunnit komma många många tankar under dagen på jobbet, både positiva och negativa. Idag var jag nog bara mest förvirrad haha. Att få krama om mina gamla barn var iallafall höjdpunkten och det var nästan så att jag inte ville släppa dem när man stod där och höll om dem haha!

På vägen till jobbet så gick jag förbi ett jättefint höstträd!


Så här sätt jag ett tag innan jag slutade för dagen. Det var lite svårt att reflektera med sig själv, men efter ett tag tycker jag ändå att jag fick lite flow haha!


Kom hem strax innan 14 och så kom Elin hit en snabbis. Vi pratade ikapp, åt glass och pratade ännu mer. Kändes skönt att få lätta sitt hjärta och förklara hur jag mått den senaste tiden. Har verkligen saknat henne och det har känts som att jag inte har varit riktigt hel utan henne. Men jag hoppas att det blir bättre nu, kan inte tänka mig ett liv utan henne vid min sida <3.

Tar en bild från förra året när vi var i Turkiet tillsammans.


Nu sitter jag i soffan och det känns som att jag skulle kunna gå och sova när som helst. Men mamma och jag ska åka och handla lite och kanske till och med åka till IKEA, vi får se :). Hej så länge!

Av Elin - 30 oktober 2016 21:38


NU sitter jag i soffan efter några timmars tågresande från Jönköping. Egentligen så borde jag typ vara dyngtrött och nyduschad. Men jag var så himla klantig i förmiddags så jag tappade mina mediciner som jag blir trött av på golvet i mitt hotellrum så allt rullade under sängen och jag hade ingen lust att åla runt på golvet där mitt i all stress när jag skulle checka ut. Så ja, medicinen är iallafall tagen nu och duscha gör jag en annan dag, typ imorgon haha! Så nu sitter jag som sagt i soffan efter att ha svirat om från jeans och kavaj till nattlinne och tjockstrumpor haha.


God (sen) kväll på er alla vänner föresten. Detta inlägg hade jag egentligen planerat att jag skulle publicera när jag satt på tåget på väg hem, men jag hade tyvärr inget internet att använda. Lite drygt, men sånt är livet. Nu är jag i alla fall hemma i Vällingby igen efter en intensiv möteshelg. Har haft det jättebra, det ända jag saknade var att få se lite hästar, men det kommer ju fler chanser om man säger så haha. Istället så har vi varit sjukt effektiva och duktiga i kommitteen och betat av ett helt gäng med stora ämnen och diskussionspunkter. Känner att jag verkligen behövde den här möteshelgen med FU-kommitteen, behövde bli lite påmind om vad jag egentligen brinner för och varför jag jobbar så mycket ideellt. Nä, sjukt kul att få träffa gänget igen och prata funktionsnedsättning och allt möjligt! Kändes som en superbra nystart och det är nästan så jag längtar till nästa gång vi ses i mars haha.


Började iallafall dagen med en god frukost, blev typ inte mätt men kände att jag nog inte ska proppa i mig för mycket. Visste ju om att vi skulle få fika cirka en timme senare haha.


Självklart så var jag ju tvungen att fota hästarna på väggen i mitt hotellrum också!


Lekhörna för barnen vid entren, tänk att få jobba som lektant här om dagarna haha.


Hej då scandic, kanske ses vi igen någon gång.


Har typ massa andra bilder på telefonen på dagen idag, men ska jag vara ärlig så är det typ BARA matbilder haha! Tyckte det var sjukt tråkigt att lägga ut fem olika bilder på lunch, fika och allt. Egentligen fattar jagb inte ens varför jag fotade det, men antar att det bara gick av farten hehe. När vi hade checkat av hela dagordningen så åkte vi hemåt allihopa, jag fick skjuts till Jönköpings station och så tog jag en kaffe under tiden som jag väntade på att första tåget skulle komma in.

Jag lyckades ju tappa min ena öronpropp till handsfreen som jag skrev igår, så jag tackade Gud för att de hade nya lurar på pressbyrån, men jag tänkte inte på nästa problem-hur fan skulle jag få upp förpackningen!? Fattar inte att de ska hålla på att packa in saker så här, efter lite våld och tålamod så gick det tillslut ändå som tur var!


Ganska så fin utsikt från stationen ändå, vem blir inte glad av sjön ;).


Nä vänner, nu är dessa två ridsportshelger avcheckade och det dröjer nog någora månader innan det blir dubbla helger med resande för ridsporten, skönt på ett sätt men konstigt-nu har jag ju precis kommit in i det haha! Men nu borde jag sätta mig och skriva veckans matlista istället för att hänga här, sedan är det dags att sova! Imorgon är det jobb som gäller, spännande!


Av Elin - 30 oktober 2016 19:33


De senaste veckorna så har jag verkligen saknat stallet och ridningen. Jag saknar att få skit under naglarna, att få lukta häst, att få torv i hela ansiktet när man myser med hästarna, att höra Jissas gnägg när man kommer och hälsar på henne, att rida och känna träningsvärken nästa dag, att få skratta med vänner, att höra Åsas stämma direkt när man öppnar dörren till något ridhus, att under de kalla månaderna på året ställa sig frågan varför man sysslar med denna sport när det är så kallt och geggigt, att några sekunder senare bli påmind om varför, för att känna kärleken mellan häst och människa när en varm mule vilar på axeln. Jag saknar det så mycket så fruktansvärt mycket så hela kroppen skriker. Jag vet att det bara är att höra av sig, att åka till stallet och klappa på Jissa, men jag tar mig inte dit. Det känns som ett berg att bestiga och jag vet inte riktigt varför. Det är så lätt att säga till andra att det kommer att lösa sig eller att jag ska ta tag i det, men ändå så gör jag det inte.


När det väl kommer till kritan så inser jag att jag fortfarande står kvar på samma ställe och trampar. Det är som att jag ser till att fylla livet med andra saker för att jag inte ska tänka på hur ont detta gör och jag ljuger för andra och mig själv när jag låssats som att det inte är något stort problem. Jag vill bara stoppa tiden. Bara så jag kan reda ut alla dessa känslor och frågetecken. Jag blir så stressad av att livet rullar på och att jag inte har någon aning om hur jag ska ta mig ur detta lidande för att sedan gå vidare. Jag vill bara att allt ska vara som förut igen. Jag vill ha tillbaka min plats där inget ont kunde hända. Där stress inte existerar. Min trygghet.

Av Elin - 29 oktober 2016 21:36


Den yngsta gick upp till rummet först. Ibland känner jag mig som en gammal kärring, framför allt när det handlar om ridsporten och kvällarna tillsammans med gänget. Jag är nästan alltid den som säger god natt först, men jag blir så himla trött bara sådär och då måste jag tyvärr lämna alla bra samtal och trevliga människor för att kunna varva ned på rummet och sedan sova. På ett sätt kanske jag får se det som en vinst. På sjukhuset under rehabmånaden nu så har vi pratat om hur vi prioriterar vår energi, kanske är det så att jag har börjat acceptera min dåliga energi och börjat smått med att göra det bästa av situationen. Istället för att sitta uppe sent och prata och ha trevligt så ser jag till att jag har det bra under middagen och sedan går jag lite tidigare ifrån för att få kunna sova och känna att jag kan vara 100% delaktig nästa dag. Hur tråkigt det än känns att behöva gå därifrån först så känns det ändå som att det hjälper i efterhand då jag får mer energi dagen efter.


Resan hit till Jönköping gick iallafall bra. Ett byte i Nässjö och sedan vidare hit för att sedan bli upphämtad och körd till hotellet där vi började med en lunch. Kändes inte som att resan var så lång faktiskt, men tror att hemresan kommer kännas längre dock, framför allt eftersom att jag tappade min ena öronpropp till handsfreen :(. Hoppas att det löser sig under morgondagen!


Som sagt, vi började med lunch tillsammans och sedan kickade vi igång mötet. Många bra och värdefulla diskussioner och även ett stort beslut som vi äntligen kunde checka av efter många vändor fram och tillbaka.

Här sover jag, sjukt kallt här inne, men jag kan ju ha dubbla täcken i värsta fall hehe.


Självklart fick vi rummet med hästar på väggen hehehe!


Sjukt snyggt dekorerat vid fikat måste jag säga, riktigt höstligt!


Har inte riktigt vant mig vid att jag finns med på några av ridsportens filmer, känns alltid lika konstigt att se sig själv i det sammanhanget. Men kul såklart!


Efter några timmars möte så hade vi en timmes fri lek och jag försökte bara ta det lugnt på mitt rum. Började ana huvudvärk och halsont, men efter lite vila så försvann det som tur var. Det kanske berodde på att det typ var noll syre i konferensrummet. Bytte om och mötte sedan hela gänget för en middag tillsammans. Alltid lika trevligt! Dock så var inte maten den bästa och det tog väldigt lång tid. Jag älskar ju mat så jag åt ju upp det mesta ändå, men det kändes som att det var Melker från Saltkråkan som hade saltat maten efter behag då de var ganska för mycket salt i båda såserna! Men jag tryckte i mig det också, det var ju massa vitlök i så det kanske jämnade ut sig haha.


Som den förskollärare jag är så kunde jag ju inte låta bli att ta ett foto från barnens hörna. Så kul idé och snyggt designat!

De hade en egen liten buffé och meny liksom, dock så var det undanplockat just när jag ville fota :).


Nä vänner, nu ska jag gå och borsta tänderna och sedan väntar sängen. Är sjukt trött och det kommer bli en lång dag imorgon! Natti natti!




Av Elin - 29 oktober 2016 17:45


Det var några år sedan som Carola släppte ett nytt album men igår var det dags igen. Som jag längtat och väntat på detta! Förhandsbokade den när det kom ut att hon skulle släppa ett nytt album och igår så fick jag den hemskickad i ett fysiskt exemplar. Att lyssna på Carolas julmusik är något speciellt för mig, det känns lite som min barndom. Jag har liksom vuxit upp med att lyssna på hennes julmusik och jag tycker verkligen att hennes julalbum är bland de bästa album hon släppt. Hon är så äkta. Denna gång är det ett album på svenska och ganska så simpla låtar och jag älskar den! Det är Carolas röst och bra musikarrangemang. Så enkelt. Så rätt och så otroligt vackert. Brukar inte lyssna på julmusik innan min födelsedag, men självklart så måste jag ju göra ett undantag detta år!


Av Elin - 29 oktober 2016 08:57


God morgon på er alla fina. Vilken fin lördagsmorgon vi har i Stockholm, nog för att det blåser men solen lyser ju liksom. Jag har varit vaken nu ett tag och sitter just nu på tåget mot Jönköping. I samband med att det är Elmia horse show i Jönköping så har vi i FU-kommitteén beslutat att sätta ett fysiskt möte där i närheten under samma helg, förhoppningsvis så kan vi blanda nyaa med nöje, vi får se hur dagarna ser ut helt enkelt. Det var ett bra tag sedan som vi sågs allihopa så det känns som att vi har väldigt mycket att prata om. Just nu sitter jag och läser på dagordningen och alla bilagor inför mötet och det är en hel del bara det kan man säga haha. För första gången på länge så känner jag mig faktiskt peppad över att åka iväg och påverka ridsporten. Jag har haft en period ett tag som jag inte riktigt varit så sugen och nästan velat avboka i sista sekunden när det har varit möten med resväg, men tillslut så har jag ju åkt ändå och haft kul. Men iallafall, det känns skönt att vara peppad inför ett möte nu trots lång resväg. Ser fram emot en bra helg med många bra diskussioner! Nu ska jag svara på lite mejl, äta min andra frukost (är sjukt hungrig igen haha!) och lyssna på musik. See you!


Av Elin - 28 oktober 2016 21:07


Okej, just nu kanske jag är lite ofokuserad men slänger in ett inlägg här ändå om kvällen. Älskade Carola är just nu på Skavlan så försöker multitaska lite här haha. Det kan gå hur som helst med andra ord! Eftermiddagen och kvällen har iallafall spenderats hemma hos Lisa. För att fira att jag klarat av 4 veckor på sjukhus och lite annat så passade vi på att dricka bubbel och snacka om livet och kärleken, som vanligt alltså haha. Sjukt najs att vi började tidigt också, då kom man hem i tid ;). Nu ska jag fortsätta titta på Skavlan och sedan är det sängen som gäller, upp tidigt imorgon och så går tåget från centralen till Jönköping för möte. Höres!


För att jag är värd det!

 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19
20
21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Skapa flashcards