lyckopillerelin

Alla inlägg den 21 oktober 2016

Av Elin - 21 oktober 2016 12:49


Hej på er alla fina. Just nu sitter jag i soffan med handuken i håret och kanske egentligen inte alls borde sitta här och skriva till er. Men jag gör det ändå! Fredag idag, men jag har en helg i Västerås framför mig så det kanske inte blir så mycket vila och återhämtning för min del. Men å andra sidan så kommer jag få med mig massa energi hem sen! Min fredag har iallafall börjat med mina timmar på sjukhuset. Det var tungt för mig, men sedan kunde jag träna bort alla jobbiga känslor i gymmet innan jag tackade för mig. Hoppas nästan på lite träningsvärk imorgon hehe.


Nu sitter jag som sagt här i soffan och har precis tagit en snabbdusch. Borde väl egentligen kanske börja klä på mig och packa det sista som jag ska ha med mig. Åker mot sentralen om ca 30 minuter och sedan vidare till Västerås för årets Ridsportsforum, tagga!

Av Elin - 21 oktober 2016 00:27


God kväll på er. Eller god natt på er kanske man ska säga? Det var inte alls tänkt så att jag skulle titta in här NU, men jag tror att jag är lite övertrött och kan därför inte somna. Okej, jag ska vara ärlig. Jag kom hem för 30 minuter sedan och har sedan dess packat inför i helgen. Idag har det varit en sån där upp och ned dag igen. På sjukhuset så försökte jag koncentrera mig, men det var svårt och jag gled alltid in på massa sidospår kändes det som.

När post-it-lapparna dök upp så vaknade jag väl till lite och kände lite åh nej, inga post-it-lappar. Ni som är engagerade i ridsporten tror jag förstår-vi kör alltid med dessa lappar och jag börjar ärligt talat bli lite less på dem haha!


Kom iallafall hem på eftermiddagen, hamnade i soffan och sedan fick jag ett breakdown från 0-100. Jag grät och grät och grät, det kändes lite som att jag aldrig skulle kunna sluta gråta och efter ett tag så värmde jag min vetekudde, la mig i soffan under filten och bara grät klart. Efter ungefär 2 timmar med tårar och en podd senare så kändes det lite bättre. Men jag ville inte vara själv. Så det blev ett spontanbesök hemma hos Sara, därav denna sena timme. Vi pratade, jag gosade med bebis och så åt vi mackor och te. Hur mysigt lät inte det?! Så skönt att få rymma hemifrån lite och umgås med en fin vän!

Känslan när en snart 25-åring nästan kan ha en 4 månaders bebis mössa!


Sara och jag kramade om varandra strax efter 23 och när jag hade ca 2 minuter kvar till bussen så kör den förbi mig! Suck! Det var bara att höja volymen på musiken i öronen och börja powerwalka till stationen. Efter ganska så exakt 30 minuter så kom jag fram, väntade på bussen och kom hem!

Med Carola i öronen och en lätt stormvind mot en så kändes promenaden ändå helt ok.


Ja, och nu sitter jag här! Som jag egentligen inte borde, men tror att jag satte igång lite träningsendorfiner i kroppen efter promenaden + att morgondagen kommer bli sjukt stressig känns det som. Men nu måste jag sova, natti natti!!

 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19
20
21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Skapa flashcards