lyckopillerelin

Alla inlägg den 12 oktober 2016

Av Elin - 12 oktober 2016 21:42


God kväll på er alla vackra, har precis satt mig i soffan med en kopp te och Dessertmästarna i bakgrunden. Idag har jag varit ledig från sjukhuset. Vi har ju varmvattenbassäng på onsdagseftermiddagarna, men jag känner mig verkligen inte bekväm i det och känner att det inte kommer att ge mig något, så har valt att skippa dessa tillfällen. Ska jag vara helt ärlig så har det varit skittråkigt att gå hemma idag!. Sov länge, åt frukost och efter det så bytte jag ut mina sommar/höstskor till vinterskor och tog ned lite saker i källaren som skulle ned.

Före


Älskar alla mina vinterskor!


Resten av dagen så har jag plockat lite här hemma, lyssnat på musik och kollat på TV. Skittråkigt haha! Har slut på mitt vetemjöl och bestämde mig igår att jag inte skulle köpa mer idag, för annars skulle jag ha bakat hela dagen idag och inte haft plats i varken kyl och frys för allt haha. Tog en lång varmdusch på eftermiddagen, höll på att somna i soffan och sedan efter att jag hade TVINGAT mig själv att gå upp ur soffan och bytt om till jeans och tröja så tog jag mig till Bromma ridklubb för DUS-möte.

Det var kallt idag! Saknade en mössa från Svenska ridsportsförbundet ;).


Direkt när jag öppnade dörren och klev in i stallet så fick jag en klump i halsen. Det var SÅ jobbigt! Ville bara springa bort därifrån och skrika och gråta, men jag tvingade mig själv att vara kvar och hålla god min. Efter ett tag så släppt det värsta och jag kunde fokusera på mötet istället. Ett bra möte där vi fick mycket bestämt! Ser fram emot resten av hösten och vintern! Mötet drog dock ut på tiden så det blev lite sent, fast det känns ganska så värt det om jag ska vara helt ärlig. Är glad att jag tvingade mig iväg trots allt :).

Man får mycket bra inspiration när man är iväg och besöker andra ridklubbar :).


De hade till och med en lekhörna vid läktaren/cafét! Tänk att få jobba som lektant där under tävlingarna haha ;).


Nu ska jag återgå till TVn, tack och godnatt! <3

Av Elin - 12 oktober 2016 12:08


Alltså, jag har börjat med typ jordens smartaste grej! Har ni hört talas om Glossybox? Man betalar en viss summa varje månad och så får man hem en box med olika slags produkter som man kan prova på. Typ smink, ansiktsprodukter, krämer och massa sådant. Den får jag varje månad. Men en annan box som jag nu använder är Tombox. Ungefär som Glossybox, men denna box så får man hem mensskydd inför sin mens varje månad + ca fyra olika andra överraskningar (vilka mensskydd och hur mycket av varje bestämmer man när man registrerar sig)! Hur bra är inte det?!


För det första så avskyr jag mens! Nu har jag också fått tillbaka min mensverk som jag hade i högstadiet och gymnasiet vilket gör det ännu tråkigare och jobbigare. Sen är det så sjukt drygt och tråkigt att köpa mensskydd haha. Känns så tråkigt att behöva lägga pengar på det liksom. Men efter att jag har börjat med Tombox så ser jag nästan fram emot den varje månad! Det är tillräckligt jobbigt att ha mens, så varför kan man inte passa på att unna sig lite överraskningar och få allt hemskickat? Så bra! Har ni inte provat det så rekommenderar jag verkligen att ni ska göra det! Klicka här för att läsa mer.


Fick hem min första box i månads och då såg den ut så här:

 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19
20
21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards