lyckopillerelin

Alla inlägg den 26 oktober 2016

Av Elin - 26 oktober 2016 19:40


Denna dag har gått i ett! Från att jag typ skulle vara ledig alla dessa dagar denna vecka så har jag ändå lyckats proppa in grejer. Det här med att ta det lugnt vet jag inte vad det betyder! Idag tog jag iallafall sovmorgon och sedan strax innan lunch så åkte jag mot jobbet för en lunchdejt med min chef och sedan möte om framtiden. När jag kom dit så gick jag självklart förbi min avdelning och kramade alla mina underbara barn, åh vad jag har saknat dem! Tyckte iallafall att mötet gick bra, vi har kommit på en bra plan och det känns verkligen rätt just nu trots att livet som förskollärare inte riktigt har blivit som jag önskat. Men att gå därifrån med pepp och en bra magkänsla känns ju ändå så bra. Det ska bli kul att få lite andra uppgifter och utmaningar!

Fick en snygg mössa som alla kollegor tidigare fått, sjukt skön!


Efter en timme på jobbet så åkte jag mot Spånga station för att möta upp Fillan som kom med bilen. Vi åkte vidare till Hagaparken och tog en riktigt mysig promenad, jag blev dock trött i slutet, men det var så skönt efteråt. Dagens fysiska aktivitet-check haha! Älskar också alla vackra färger på bleden nu!


Efter promenaden så åkte vi hem till Fillan, drack te åt, hembakta bullar och pratade om allt möjligt. Inredning bland annat eftersom att hon också har flyttat.

Sjukt snygg och höstig krans på bordet!


Eftersom vi pratade så mycket om inredning så började vi flytta möbler och prova olika möbleringar, det är ju alltid lättast att se massa lösningar när man kommer utifrån, man blir så lätt hemmablind liksom.

Detta tyckte jag blev riktigt snyggt faktiskt. En bokhylla som stod inparkerad i det vänstra hörnet fick en plats i rummet ändå på ett snyggt sätt. Vi får se om det ser likadant ut när jag kommer dit nästa gång haha. Jag fick en sådan feeling efter att inreda så nu vill jag typ göra det här hemma också. Problemet är att jag inte riktigt vet vad och hur haha!


Klockan tickade och tillslut så bestämde vi oss för att laga lite middag, sötpotatismos och falukorv, mums. Vi hade många  och långa deeptalks om livet undertiden och det kändes så skönt att få prata ut lite!

Det ser ut som om jag har tagit en miniportion, men tallrikarna var så stora haha!


Fick skjuts hem sen när vi fixat lite i köket och nu siter jag här i soffan. Ska kolla lite på TV tänkte jag och när diskmaskinen piper om någon timme så är det nog dags att gå och sova. Hoppas att ni har tagit tillvara på denna fina höstdag!

 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19
20
21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Skapa flashcards