lyckopillerelin

Alla inlägg den 18 oktober 2016

Av Elin - 18 oktober 2016 21:24


God kväll på er alla vackra där ute. Just nu sitter jag och slötittar på Svenska Hollywoodfruar och håller på att somna. Är så frukansvärt trött och har fortfarande ont i kroppen. Tänkte att jag tänkte titta in här innan jag släcker lampan för att få sova. Har verkligen haft en fantastisk eftermiddag med en av mina finaste vänner! Sofi kom hit och jag som struntade i storhandlingen igår var tvungen att göra det idag. Så vi traskade ned till Coop och handlade allt jag behövde för denna vecka och sedan gick vi hem och bakade och hade lite deeptalk undertiden som vi fikade. Så mysigt. När Sofi hade gått så har jag bara gjort massa tråkiga hushållssysslor. Nä vänner, god natt på er!


Detta bakade vi


Dock så såg ju inte vår variant lika god ut.


Eftermiddagsfika <3


Godnatt igen!

Av Elin - 18 oktober 2016 12:25


Jag är så trött idag! Sov jättedåligt inatt och hade så ont i kroppen. Men jag kom upp klockan 07:45, hoppade in i duschen, gjorde iordning frukost och gick sen till tåget. Det har varit en ganska seg dag idag på sjukhuset, mycket avslappning, mindfulness och sömnprat. Sedan så avslutades det sista passet för dagen med att jag råkade berörde ett ämne som blev väldigt tungt för oss alla. Visste inte riktigt att det skulle landa på det sättet, men vi alla kände att det kanske var bra att jag tog upp en så tung och stor sak ändå. Det kändes skönt för mig att få bekräftat att det inte är jag som är konstig utan att vi alla känner igen oss. Skönt att man inte är ensam med sina känslor liksom. Ja, det här med negativa tankar och att vara för hård mot sig själv är skrämmande lätt tyvärr. Nu sitter jag iallafall på tunnelbanan hem och lyssnar på några av Carolas pepplåtar för att bli pigg och glad igen, fungerar alltid! :) så är Sofi på väg till mig också och då känns nog livet lite lättare! Nu ska jag fortsätta att lyssna på Carola! Hörs!

 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19
20
21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Skapa flashcards