lyckopillerelin

Alla inlägg under november 2018

Av Elin - 30 november 2018 19:51


Hej på er vänner. Denna dag har verkligen gått fort inser jag nu!


Idag har det varit en rolig dag på jobbet, varit på utbildning hela dagen om ledarskap. Var först lite skeptiskt då jag redan jobbat mycket med det vi pratade om i början, kände att det blev väldigt mycket repetition från alla ledarskapsutbildningar jag tidigare gått i mitt liv, men efter lunch så började det kännas bättre och det var väldigt givande faktiskt. Han som höll kursen är underbar tycker jag, han hade en föreläsning för några veckor sedan som jag tyckte var sjukt bra också så tror att denna utbildning kommer ge massor. Har två gånger till att gå, men det är inte förens nästa termin. En rolig dag på jobbet helt enkelt :).


Efter jobbet så åkte jag raka vägen hem, eftersom jag knappt kunde komma upp ur sängen imorse så fick jag tyvärr avboka ridningen idag. Så himla typiskt när jag varit där två veckor i rad och trodde att jag var inne i ett bra flow! Men jag vet inte, det kanske var lika bra att avboka då jag vet att helgen på friends kommer att bli väldigt krävande av mig, framför allt imorgon. Så ja, har varit hemma ikväll och vilat helt enkelt trots att jag saknat hästarna så himla mycket. Nu ska jag titta klart på ett TV-program och sedan är det nog sängen som gäller så jag orkar med morgondagen. Ha en fin kväll hörni, kram på er!




Av Elin - 29 november 2018 20:08


Vänner, dålig dag i kroppen. Trött, jättetrött och får hålla igång huvudet med serier för att försöka tänka på annat och glömma smärtan. Blir en bloggpaus idag alltså för nu tror jag att jag ska sova. Tack för stöttningen häromdagen förresten när jag behövde skriva av mig :).

Av Elin - 28 november 2018 21:35


Hej på er vänner! Idag har jag haft fullt upp kan jag säga! Tänkte att jag skulle titta in här innan sängen kallar för natten.

 


Dagen började med jobb, möten som blev flyttade hit och dit och så har jag typ suttit vid datorn och skrivit om traditioner och pluggat nya läroplanen resterande av dagen. Direkt när det känns som att det börjar lugna ned sig så får man massa annat på halsen haha, men det är samtidigt skönt att ha någonting att göra på jobbet såklart. Saknar att jobba i barngrupp så in i bomben just nu känner jag, men det är bara att gilla läget antar jag.

Haha ja, organiserat kaos brukar man kalla det :).


Avslutade jobbet med ett möte och sedan vid 14:30 så var jag tvungen att tacka för mig och sedan åka mot Solna till Olmed för ett möte med min ortopedtekniker. Fick hjälp med det jag ville, fick inte riktigt de svaren som jag ville-hade önskat att det ändå skulle vara lite positiva svar men icke. Får vara nöjd och glad över att jag har en sjukt bra ortopedtekniker som är ärlig, vill mitt bästa och är tydlig med vad jag ska göra för att lösa de problem jag har. Gick därifrån med väldigt blandade känslor kan jag säga.


Direkt när vi sagt hej då så åkte ajg hemåt för att möte upp Sofi. Vi gick upp till mig, lagade spagetti och köttfärssås (hon hade tydligen drömt om min köttfärssås imorse hehe), drack en flaska bubbel (det är faktiskt lill lördag idag!) och sedan så fortsatte vi att julpynta hemma hos mig och Sofi fick plocka på sig lite julpynt och annat smått och gott som jag inte  vill ha längre haha. Så skönt att bli av med saker och Sofi var glad att få saker hehe, win win liksom. Vi hade som alltid en trevlig kväll ihop med mycket skratt, djupa samtal och teamwork som bara hon och jag kan ha.

Ställde dock upp min julkrubba igår, men jag älskar den <3.


Nu har vi precis kramats hej då, jag ska borsta tänderna och gå och sova på en gång hade jag tänkt, är helt slut. Hoppas att ni också har haft en bra dag, kram på er!


Av Elin - 27 november 2018 19:00


Jag är så less på att känns mig så här skör och svag. Känner inte igen mig själv. Har inget självförtroende längre, tar allt så personligt, vågar inte säga vad jag tycker, känns som att jag inte kan någonting, tvivlar på mig själv. På livet. Orkar inte tänka, ta beslut, vara klok. Orkar inte vara stark, men vill inte bryta ihop och visa mig svag. Stänger av allt istället, säger åt mig själv att jag inte får känna för mycket. Att jag inte får bryta ihop. Bara lite till. Om jag inte tänker på allt jobbigt för mycket, om jag låtsas att allt är bra så kanske jag orkar lite till, i flera månader. Känner mig som en tickande bomb. Det känns som att det snart kommer att hända något, som att jag snart faller ihop och inte vet om jag kommer ta mig upp igen. Vill isolera mig samtidigt som jag inte vill vara ensam. För jag känner mig så himla ensam just nu i detta. Vill be om hjälp men vet inte hur man gör. Vet inte vad jag vill förutom att inte visa mig svag. Känns som att jag aldrig kommer att kunna ta ett beslut, vet inte om klarar detta. Känns som att denna mardröm aldrig får ett slut....

...

Av Elin - 26 november 2018 20:58


Av Elin - 26 november 2018 19:13


Hej på er vänner! Gud vad snurrig jag har varit idag, både yr och vimsig hehe faktiskt hehe.

Måndag igen, helgen har gått alldeles för fort enligt mig! Men det var bara att gå upp och åka till jobbet, dagen har gått fort. Mycket skratt, mycket att få ordning på trots viss stress bakifrån, möten, förberedelser inför juljouren och sedan en to do list som jag knappt hunnit börja med innan det fylldes på ännu mer. Helt plötsligt så hade jag jobbat över då jag bara ville få avsluta det jag påbörjat och glömde klockan. Det fick jag sota för sen, var helt slut när jag åkte hem och kände mig nästan febrig. Åkte hem, åt middag och under kvällen så har jag börjat julpynta. På fredag ska allt vara uppe eftersom jag inte är hemma under helgen mer än att sova haha. Nu ska jag titta vidare på Maria Wern innan det är dags för mig att lägga mig i sängen och läsa lite. Hoppas ni haft en bra dag, kram på er!

Av Elin - 25 november 2018 18:26


Hej på er vänner. Vilken idolhelg jag har haft denna helg, så härligt! Igår var det Carola och för drygt en timme sedan så kom jag hem efter två härliga timmar i Konserthuset här i Stockholm.


Spelar Helen Sjöholm i Stockholm så måste jag ju nästan gå hehe. Livdragets Dragonmusikkår hade sin årliga konsert idag och detta år så var det just Helen som gästade. Jag hade inte så jättehöga förväntningar, vissta knappt vad jag hade biljett till och var ärligt talat inte så jättesugen på att åka in till stan i eftermiddags. Ville hellre sväva lite på moln efter Carolas konsert igår haha. Men jag tog mig in och jag ångrar mig inte!


Det var lite segt emellanåt, jag ville ju lyssna på Helen hela tiden haha, men det var ändå intressant att höra om vad de gör, om hästarna och lite historia. Musik och hästar slår ju aldrig fel liksom :). Tillslut så kom Helen och jag njöt i fulla drag, blir så jäkla lugn och harmonisk av hennes röst och får frid i själen på något sätt. Sen har hon en himla härlig humor och bjuder så mycket på sig själv, så himla fin är hon!

 


Favoriten var nog när hon sjöng Gabriellas sång och Du är min man, om ni frågar någon annan som var på plats så tror jag de säger samma sak, för jäklar vad hon kan sjunga! Blev också helt knockad under vissa musikstycken som kåren spelade, ni vet när allt hår på kroppen bara reser sig och man bara känner musiken och pulsen i hela sig, så mäktigt! Så ja, det var verkligen en musikalisk upplevelse och så värt både tid och pengar!!


 

Nu har jag tankat Helenendorfiner också, så välbehövligt! 

Av Elin - 25 november 2018 10:48


Nu ska jag äntligen skriva om hur det var igår kväll. Jäklar i min lilla låda alltså, är fortfarande hör på Carolaendorfiner just nu kan jag säga.


Vilken fantastisk kväll det blev! Jag hade förväntat mig jul överallt och det var exakt så det var, när det handlar om Carola så är det all in som gäller vilket jag totalälskar med henne. Diana och jag kom på plats i lagom tid för att ta en runda för att se hur allt såg ut, det var som värsta lila julstaden med djur, matstånd, en liten julkör som gick runt och sjöng julmusik, man kunde shoppa massa julpynt och bara strosa runt liksom tills man tillsist gick in i träladan för att ta plats på fjärde parkett där vi hade platser. Dock så var det en catwalk i mitten och vi hade platser på varsin sida om den, men vi löste det bra ändå så vi satt tillsammans. Det var heller inte så kallt som jag trodde att det skulle vara vilket var skönt, men hörde att det dock var kallare längre bak så det kanske var ljuset och allt som gjorde att vi på de första raderna hade det varmt och gosit haha.


Vid 19:30 så blev det lite körsång från scenen, gospekören By grace och barnen kom ut och rev igång det hela på ett sjukt mäktigt sätt och sen kom älskade Carola och levererade i drygt två timmar som bara hon kan! Trots att jag vet hur bra hon är live så slutar hon aldrig att förvåna mig och jag blir helt blown away!


Vilken stjärna hon är alltså! Humor så det bara stänker om det, julstämning på hög nivå, bra mix av låtar så man både kan gråta och dansa haha och en sinnessjuk röst som hon visar på alla möjliga sätt. Synd dock att ljudet inte riktigt fungerade ibland, Carola hade säkert hörts utan mick haha men körsolisterna försvann ibland då deras mickar inte var på eller något.


Carola är verkligen som ett årgångsvin, hon blir bara bättre och bättre med åren! Favoriterna var nog ändå när hon sjöng En stjärna lyser så klar, självklart så briljerar hon i gospelnumrera och det blir ännu mäktigare när hon har gospelkören med sig, älskar att hon också bjuder på julklassiker som Hej mitt vinterland, En sockerbagare and so on, hon sjöng också nya låten Let it in som jag tokälskar-tycker den låten är en av de bästa hon gjort under hela hennes karriär och så avslutade hon hela kalaset med att sjunga Oh helga natt som bara hon kan göra! Nu är julen här på riktigt.

 

 

Att läsa julevangeliet och dramatisera Jesus födelse var såklart ett måste och så stämningsfullt!


 


Efter konserten så hade hon ett express meet and greet där de som ville fick prata typ två ord med henne och ta kort. Självklart måste man ju göra det hehe. Jag var lite nervös att jag skulle bli besviken då det blev totalt fel när hon spelade i Filadelfiakyrkan för några år sedan, men det var så bra uppstyrt trots att det blev lite stressigt. Men vi hann iallafall prata några sekunder och kramas och det toppade ju kvällen helt klart!

Hon är verkligen så himla fin varje gång vi ses <3.


Längtar redan till nästa år hihi!

 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2018 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards