lyckopillerelin

Alla inlägg under december 2009

OMG

Av Elin - 31 december 2009 23:22

Nu är det bara en halvtimme kvar på 2009...jag hoppas att 2010 blir bättre!!! :D:D:D


GOTT NYTT ÅR!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Av Elin - 31 december 2009 13:20

Nyårsafton idag, jisses vad tiden går fort! :O


Kockan ringdevid 0715 gick upp med ont i ryggen, illa mående och lite svag nervositet i kroppen :P.


Var i stallet lite senare än 0830, vi gick banan och sen var det bara att börja fixa Halla, jag var 3dje första start men först fick jag springa in och byta om i expressfart sedan fixa Halla lika snabbt för jag skulle in i collectingring, värmde upp lite och jag tyckte hon tog skänkeln väldigt bra i början, travade på fint och var fullt koncentrerad på mig. Sedan kom det jobbiga, galoppen! I vänster så blev det ett par riktigt fina fattningar i början, men desto svårare blev det på höger sen. Blev lite mer släng galopp.


Innan start så provade jag att fatta vänstergalopp igen och det fick lite segare så jag koncentrerade mig emr på att hon skulle bli lite lugnare. Provhoppade dom två förstahindrerna 2ggr och det gick bra, sen började jag med banan. Jag tyckte inte att det gick så jättebra men jag kom över alla hinder utan att ramla av så det var ju bra tyckte jag, jag ville helst ha galopp mellan hindrerna för då är det lättare för mig att hänga med men jag förde lite feglir istället :P.


När jag hade hoppat av så var jag väl nöjd men inte helt nöjd, det grämde mig med att alla galoppfattningar inte gick så bra. Men jag satt kvar och kom över hela banan så jag var nog rätt nöjd innerst inne. Å och jag pratade lite och efter det så kände jag mig verkligen nöjd hon kan konsten att förklara så jag inte hackar och grämer mig på alla småfel. tack Å <3


Sen var det bara att chilla en låång och kall stund och vänta på prisutdelningen.

 Maja kom på första plats :D grattis till henne! och sen kom Pernilla och JAG på delad andra plats! :O OMG det trodde jag aldrig. Red på 33 p.


Så jag är faktiskt väldigt nöjd med min och Hallas insats och jag hoppas det går lika bra imorgon! :D


Gott nytt år

ciao <3 

Av Elin - 30 december 2009 21:17

Jag borde gå och lägga mig, jag borde plugga, jag borde städa mitt rum.


Men jag sov som en stock till 12 idag så jag lär ju inte somna så tidigt när det väl behövs, men när jag har gått upp och satt mig i bilen påväg till stallet så blir jag nog lite piggare :P. 


Plugga borde jag ha börjat med för läänge sen, har arbetsmiljö kvar, som skulle vara inlämnat för flera veckor sen, jag har flera engelska texter att skriva + ett prov att plugga till, jag har spec idrott att skriva rent och mejla in (om nu mejlen fungerar) och.......ja en jävla massa ångest över att skolan börjar snart igen.


Jag är inte hemma imorgon på dagen och mitt rum ser ut som ett bombnedslag, gärsterna kommer vid 18 och från och med att jag har kommit hem från stallet till gästerna kommer så ska jag ha hunnit: duscha, städa rummet, sy in min klänning, hjälpa mamma med all mat och sova (ja jag måste faktiskt ta en liten powernap annars orjar man inte vara upp halva natten xD)


Nä försöka lägga ner alla tävlingskläder och skit i IKEA kassen kanske vore en bra idé...?





Av Elin - 30 december 2009 17:39

Nu börjar jag bli riktigt riktigt nervös inför imorgon och fredag. Jag har fortfarande sjukt ont i ryggen, men jag rider nog ändå. Jag är så rädd att jag ska göra något fel. Jag tror nog inte på mig så som jag borde. Skärpning!


Nä, dags att tvätta dom vita ridhandskarna kanske? Jag har inte tvättat dom sen i påskas xD oppsiiii.


önska mig lycka till, det lär jag behöva!

Av Elin - 30 december 2009 00:51

för ett dåligt bloggande idag. Har precis gjort mig sovklar efter att ha druckit en kopp te :P. Kom hem från M innan dess efter en mycket lyckad kväll med tjejerna (och kille xD). Dock så var jag tyvärr inte på topphumör så jag tror nog inte att jag var så rolig att ha att göra med, men dom dagarna måste ju komma dom oxå, förlåt för det hörni!


Jag sitter här och nästan gråter för jag har så sjukt ont i ryggen, kanske var därför jag inte var på topphumör? Men iaf, jag hoppas att jag kan rida på torsdag och fredag för det sista jag behöver är att behöva avstå från något som förgyller min dag och göra folk besvikna!



Bye <3


When I close my eyes I can still recall the time

Av Elin - 29 december 2009 23:45

"Jag har en hand i grenen"

Sagt av M när hon och jag låg under granen xD


  

Av Elin - 29 december 2009 12:02

Somnade till C och vaknade till C, jag tror det här blir en bra dag! Kunde inte somna när klockan var 2 så jag satte på Cs jubileumsdvd och vid kanske 3 så somnade jag. Sov nästan hela natten fast vid 8 så vaknade jag och då var C slut men men "när löven faller av" var igång och då blev jag glad! :D Älskade C <33


Idag ska jag till min ängel och ha det bäst!! saknar alla! <333


Nu: Titta klart på Tjorven och mysak :D

Av Elin - 28 december 2009 23:38

Vad mycket skit jag för att jag har C som idol! Jag blir sårad och galen! Jag är för svag för att ta emot så mycket skit men när det handlar om C så ska jag försöka stå på mig!


Jag försöker lära mig att jag  är värdefull

 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Skapa flashcards