lyckopillerelin

Alla inlägg den 16 december 2009

Av Elin - 16 december 2009 22:56

Jag älskar den hästen!


Hon var vääldigt seg i början men efter ett tag så kom hon igång, vi höll på med mycket halvhalter och tempoväxlingar på volterna. Jag märker vrkligen hur slarvig jag är på dom där halvhalterna och sen när jag väl kommer på mig själv att det går så mycket bättre när man gör dom så nu ska jag tänka på att göra halvhalter hela tiden!


Att tempoväxla på Halla är inte det lättaste (eller så är det jag som inte kan...?) Men iaf, det gick lite grann, är så svårt att hålla henne ställd och, men det är nog övning som gäller :P.


Sen var det MYCKET övning på att öka och minska traven. Det var riktigt kobbigt! Men dt ska vara jobbigt att rida, det gick hur bra som helst! Jag kände verkligen skillnaden när hon hade lugnat sig, att jag blev lugn och att det bara var att sitta och känna sig stolt att det verkligen fungerade som jag ville. Hon var så duktig den lilla sötisen!! <33


Nu ska jag bara försöka bestämma mig om jag ska vara med på nyårscupen eller inte, jag vill lixom ha Halla för det går så bra att rida henne och sen så kan jag ju hoppa på henne oxå. Men jag saknar Eloge, det ända problemet är att jag inte kan rida honom längre, det går bara inte vi förstår inte varandra längre :(. Men vi får se får väl prata med A eller någon och se vad hon tycker.


Nöjd med kvällens ridlektion? ABSOLUT!


Speciellt efter det som Å sa och jag ska verkligen fösöka suga i mig det för det hon sa, säger hon inte ofta.

 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Skapa flashcards