lyckopillerelin

Alla inlägg under september 2009

Av Elin - 30 september 2009 22:45

Jaa...jag tog mig till stallet som jag hade lovat mig själv och många andra, vi bytte hästar och jag fick rida Eloge!!! åh det känndes som om alla bekymmer försvann som om en tung sten hade lättat mitt hjärta när jag fick reda på det!

Hur gick det då? Jo superduperbra!!!!!
Asså när man snackar om att känna sig ett med hästen och verkligen hitta rätt häst så har jag svaret på den frågan för mina krav och mitt ridsätt- Eloge-hur ska jag någonsin hitta en sån underbar och älskvärd häst igen som du!!??
Men åter till lektionen, så som sagt så gick det superbra! Han var lite spänd i början men ändå så gick han fint och var på hela tiden, efter ett tag så lossnade han riktigt mycket så i galoppen och övergångarna så gick det som smort! Sen som alltid så efter galoppen så gick han superfint, han blev väldigt trött men han kämpade in i det sista och han var så himla duktig!!!
Jag känner verkligen skillnaden mellan Eloge och Halla, när jag rider Halla så konsentrerar jag mig mycket mera på hur HON går och nästan bara åker med, men när jag rider Eloge så märker jag verkligen vecka för vecka hur jag utvecklas som ryttare, jag kan konsentrera mig lite mera på hur JAG sitter hur JAG rider och jag känner att det är det jag behöver öva mera på, att titta framåt att planera vägen mm.
Jag VET att det kan ta lång tid att hitta "rätt" häst och det måste gå upp och ner och att det är livets gång att hästar kommer och går men det är fan lika jobbigt varje gång!!
Nu ska jag kolla klart på Idol men först en bild på älsklingen
jag får nog hålla allt tillbaksdet finns ingenting som räckerhjärtat kom aldrig till talsi ett block som bara läckermen ändådu, min vän i livetse hur kvällen brinner oppen enda sak är givetvi är två hjärtani samma kroppom jag tappar allt igendet är möjligt att det händerdet kan vara svårt att hitta hemfrån alla hav och alla ländermen ändådu, min vän i livetse hur sommaren blir hösten enda sak är givetdu bär min lufti ditt bröst
Av Elin - 30 september 2009 17:45

Tja!

Varit i skolan en snabbis idag.......åkte hem vid 3 och snart ska jag åka till stallet...tror jag....är inte pepp den här veckan heller, men det känns som om det blir värre för varje vecka som går......jag vill verkligen rida.....jag vill inte sluta.....vad ska jag göra då istället lixom....men när det väl är onsdag och torsdag så är man tillbaka på ruta ett igen! Fan jag inser ju att jag måste fortsätta och jag vill.......eller? Jag vet inte vad jag ska göra :S
nä faan nu får jag lägga ner iväg till stallet och rid fint och njut!!!! SKÄRPNING!!


Av Elin - 29 september 2009 21:45

Tja,så sitter man här igen!

Skolfotografering idag, hoppas att det blev bra iår! Sista året lixom :P. Pratade och skrattade Med Ingrid ett tag! Fan vad hon är underbar den människan!! Önskar att hon har mera tid bara!!!
Kom hem vid 4, åt middag pluggade lite, sorry Grape hann inte komma idag men Pellen var ju där :D. Annars så har jag bara suttit och tänkt.....tänkt på livet....tänkt på kompisar....tänkt på skolan.......faaaan att man måste tänka hela tiden!! :(
näää nu ska jag kolla klart på house!
ciao återkommer lite senare :P


Av Elin - 28 september 2009 23:30

Av Elin - 28 september 2009 22:30

Godkväll!

Åkte till stallet vid halv 4, jobbade som stallvärd under kvällen och har varit allmänt glad och lycklig för att jag har så himla söta,roliga och underbara kompisar som alltid gör mig glad :D.


Karro lekte med min arm nästan hela kvällen xD, Å gjorde mig vääääääldigt glad så nu jävlar ska ni få se mig på OS när jag blir stor xD.


näää nu ska jag nog gå och sova lite :P


gonatt <3

Av Elin - 28 september 2009 13:15

Tja!

Sitter här och gör ingenting, tänker på livet och kärleken.........lyssnar för tillfället på Shirley Clamp som sjunger jag fick låna en ängel, den är så sjuuukt bra!! tårarna rinner varje gång jag lyssnar på den :).
Hade utvecklingssamtal i morse, det gick väl bra....finns inte så mycket att säga....terminen har ju precis börjat eller jaa...enligt min skola xD.
Kom hem vid halv 11 kollade mejlen och jag hasde fått svar av Annica! :O :D då blev jag glad! :D:D.
Väntar på att klockan ska bli lite mera så jag kan åka till stallet, pallar inte åka nu då får jag vara kvar så himla länge och det pallar inte min fot med så åker vid 3 kanske :P.
Skolfoto imorgon...lite pepp faktiskt, hoppas på ett bra kort iår, förra årets vill jag bara förtränga ville inte ens visa det för mamma och pappa för det var så dåligt så nu sista året ska jag ta mej fan bli bra! :P.
Nää nog med svammel här nu....ska väl ta och kolla om jag hittar något att äta....
Bon courage
Ciao <3


Av Elin - 28 september 2009 00:45


Sitter och skriver nominering om mig själv med Fridutt...känns väldigt konstigt! :D
(känner mig väldigt älskad hehe nää skoja bara xD)


Sorry Bitchof, var tvungen xD <3


Av Elin - 27 september 2009 20:45

Tja, som ni säkert märkte så blev det inget inlägg igår, var hos Mimmi!

Lördag: Gick upp vid 11, mamma jag och Pelle åte till Kista och shoppade lite sedan mötte jag Mimmi i Vällingby, vi kollade runt lite sedan åkte vi till Åkermyntan och hyrde film och köpte godis :P. Väl hemma hos Mimmi så fixade vi lite, sedan lagade vi mat en supergod soppa :D.
När vi hade ätit så gick vi upp på Mimmis rum och tillbringade kvällen och natten där :P vi kollade på film och pratade om allt :D.
Våran fina dukning :D
Söndag: Vi sov till ca 10 sedan låg vi i sängen och kollade på TV, var allmänt flummiga till ca 2 :P hehe. Sedan så blev jag skjutsad till busshållsplatsen där jag väntade ett tag sedan var jag tvungen att svänga förbi stallet en snabbis för att vara ambitiös att hjälpa till med nomineringarna till USgalan :P.
Mamma kom och hämtade mig sedan hem.
Tack för en underbar helg älskling! <333
Nu har jag precis kollat klart på Parlamentet och ska kolla på hemsk dubbning som jag gör varje söndag.
ciao <3


 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Skapa flashcards